تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 2,152 بازدید
  • بدون نظر

فرمت مجاز برای آپلود

قبلاً در رابطه با افزودن فونت فارسی به قالب وردپرس توضیح دادم اما خیلی از دوستان موقع آپلود کردن فایل موردنظر خودشان با یک خطای مبهم مواجه شدند این خطا باعث می‌شد تا نتوانید فرمت‌های موردنیاز فونت خودتان را روی سایت آپلود کنید. از این قضیه که بگذریم برای آپلود کردن فایل‌های مختلف با پسوندهای مختلف با مشکل مواجه خواهید شد که این موضوع باعث اختلال در کارکرد وب‌سایت وردپرسی شما خواهد شد و نمی‌توانید وبگاهتان را آن‌طور که می‌خواهید مدیریت کنید. خطا به این شکل است:

متاسفانه، این نوع پرونده به دلایل امنیتی مجاز نیست.

خطای نمایش داده شده در بخش رسانه وردپرس

چرا وردپرس امکان آپلود هر نوع فرمتی را نمی‌دهد؟

فایل‌هایی هستند که می‌توانند در کارکرد وب‌سایت وردپرسی شما اختلال ایجاد کند فایل‌هایی مثل php می‌توانند اطلاعات وب‌سایت شمارا دریافت کنند اما خود شما به‌عنوان یک فرد مدیر هیچ‌گاه فایل‌های مخرب را روی سایت خودتان آپلود کنید اما نویسنده‌هایی دارید که ممکن است دست از پا خطا کنند و فایل‌های مخرب را از عمد یا غیر عمد روی سایت شما آپلود کنند. پس بهتر است وردپرس از آپلود فایل‌های غیرمجاز جلوگیری کند.

اما درهرصورت شاید شما دوست داشته باشید یکسری فرمت را روی وب سایتتان آپلود کنید و یا شخصی غیر از شما دسترسی به پنل مدیریت وردپرس ندارد. در این صورت بهتر است که فرمت‌هایی را برای آپلود مجاز کنید.

افزودن فرمت مجاز برای آپلود در رسانه وردپرس

خود وردپرس چنین امکانی را در اختیار شما قرار داده که می‌توانید با استفاده از آن فرمت‌های دلخواه خودتان را برای آپلود اضافه کنید تا موقع آپلود این نوع فایل‌ها با خطا مواجه نشوید. در این مقاله قصد دارم به شما توضیح دهم چطور از این قابلیت در سایت خودتان استفاده کنید و فرمت‌های موردنیاز خودتان را برای آپلود به وردپرس اضافه کنید.

افزودن فرمت بدون نیاز به نصب افزونه

برای این کار باید از یک فیلتر وردپرسی استفاده کنید و این فیلتر را با استفاده از یک تابع در فایل توابع قالب سایتتان اضافه کنید. پس ابتدا وارد پوشه قالب سایتتان شوید و فایل functions.php را ویرایش کنید. تابعی با نام دلخواه خودتان بین کدهای این فایل اضافه کنید. به این شکل:

function mihanwpmimetypes($mime_types){
    $mime_types['svg'] = 'image/svg+xml'; //Adding svg extension
    $mime_types['psd'] = 'image/vnd.adobe.photoshop'; //Adding photoshop files
    return $mime_types;
}

در کد بالا اعلام کردیم که تابع mihanwpmimetypes شامل دو فرمت svg و psd هست که این دو فرمت باید در بخش رسانه قابل آپلود باشند. حالا کافیست این تابع را با استفاده از فیلتر upload_mimes فراخوانی کنیم. پس این کد را زیر کد قبلی قرار می‌دهیم:

add_filter('upload_mimes', 'mihanwpmimetypes', 1, 1);

به همین راحتی 🙂 حالا می‌توانید دو فایل psd و svg را در سایتتان آپلود کنید و لذتش را ببرید. فراموش نکنید اگر می‌خواهید فرمت‌های دیگری را اضافه کنید باید mime type آن فایل را پیدا کنید.

می‌توانید از طریق این لیست، Mime Type مورد نظر خودتان را برای هر فایلی انتخاب کنید و کد بالا را به دلخواه خودتان و بر اساس پسوند‌های مورد نیاز خودتان ویرایش کنید.

  • انتشار :14 آوریل 19
  • دسته بندی :
  • نویسنده :Mahdi
Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط