تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 2,389 بازدید
  • بدون نظر

افزونه USERNAME CHANGER

سلام به همراهان همیشگی. در این مطلب می خواهیم افزونه ای را به شما معرفی کنیم که به شما امکان تغییر نام کاربری در وردپرس را می دهد. آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که نام کاربری خود را تغییر دهید؟ حتما دقت کرده اید که تغییر نام کاربری از پیشخوان وردپرس ممکن نیست!  آیا توانسته اید این کار را انجام دهید یا منصرف شده اید؟
آیا می دانید چرا تغییر نام کاربری در وردپرس بسته شده است؟ به علت حفظ مسائل امنیتی، وردپرس اجازه تغییر نام کاربری اشخاص را نمی‌دهد و این جزء مزایای آن است اما این بدان معنا نیست که هرگز نمی‌توانید این کار را انجام دهید…

افزونه USERNAME CHANGER

 

تغییر نام کاربری در وردپرس

صد در صد از طریق پایگاه داده می‌توان امکان تغییر نام کاربری در وردپرس را ایجاد کرد اما برای کار با پایگاه داده باید اطلاعات خوبی نسبت به جداول آن داشته باشید برای این منظور به روش کار دقت کنید…

روش اول: تغییر نام کاربری در وردپرس به کمک phpmyadmin

جهت تغییر نام کاربری در وردپرس به کمک پایگاه داده، به هاست خود بروید و بعد از پیدا کردن phpmyadmin  وارد آن شوید. پایگاه داده ایجاد شده برای وبسایت خود را پیدا کنید و بر روی آن کلیک نمایید، بعد جدول wp_users را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید تا در سمت راست بتوانید نام کاربری مورد نظر را با گزینه Edit ویرایش نمایید.

احتمالا امتحان این روش برای هر شخصی ممکن نباشد پس روش دوم که به کمک افزونه است را معرفی می‌کنیم…

روش دوم: تغییر نام کاربری در وردپرس با استفاده از Username Changer

افزونه USERNAME CHANGER

با استفاده از این افزونه بدون رفتن به قسمت خاصی می‌توانید نام کاربری در وردپرس را تغییر دهید.

نصب و راه اندازی افزونه

جهت نصب افزونه اولین کار باید افزونه را ای لینک زیر دانلود کنید و بعد به پیشخوان وردپرس مراجعه کرده و افزونه‌ای را که از وی پی نگار دریافت کرده‌اید در مسیر افزونه‌ها نصب و فعال نمایید. بعد از فعال‌سازی در زیرمنوی تنظیمات گزینه Username Changer را مشاهده خواهید کرد که شامل دو بخش تنظیماتی می باشد.

General settings

افزونه USERNAME CHANGER

Allowed Roles: جهت تغییر نام کاربری در وردپرس می‌توانید نقش‌ها را تعیین کنید تا چنین امکانی را به آن‌ها بدهید. ولی توجه داشته باشید که بیش از حد این موضوع را برای هر نقشی آزاد نگذارید.
Minimum Length: حداقل طولی که برای کاراکتر نام کاربری باید در نظر گرفته شود را در این قسمت وارد نمایید.
Enable Email Notifications: با علامت زدن این قسمت، در زمان تغییر نام کاربری، ایمیلی جهت اطلاع‌رسانی به شخص ارسال خواهد شد.

در پایین همین گزینه هم می‌توانید متن ایمیل را تنظیم نمایید.

String Settings

افزونه USERNAME CHANGER

این قسمت به شما امکان تغییر و حتی فارسی کردن برچسب مربوط به هر دکمه را میدهد. تا انتهای صفحه همه قسمت‌ها معلوم می باشد و در صورتی که نخواهید آن را تغییر دهید به صورت پیش‌فرض نمایش داده می‌شود.

بعد از انجام تنظیمات، آن‌ها را ذخیره کرده و به قسمت ویرایش شناسنامه خود مراجعه کنید…

ویرایش شناسنامه

افزونه USERNAME CHANGER

در تصویر بالا می بینیدکه لینک “تغییر نام کاربری” (کلمه انگلیسی را به فارسی ترجمه کردیم) افزوده شده و با کلیک بر روی آن، فیلد نام کاربری به حالت ویرایش درآمده و می‌توانید تغییر نام کاربری در وردپرس را انجام دهید:

 

افزونه USERNAME CHANGER

بدین صورت تغییران شما امکان‌پذیر می‌شود.

در کل می توان گفت که:

تغییر نام کاربری در وردپرس به صورت پیش‌فرض امکان‌پذیر نمی باشد و البته این یک مزیت امنیتی محسوب می شود ولی در صورتی که می خواهید آن را تغییر دهید به دو روش استفاده از افزونه که بسیار ساده می باشد یا با کمک phpmyadmin می‌توانید این تغییر را ایجاد کنید.

سوالات متداول

  • آیا پیش از انجام مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد باید از وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنیم؟ 
    در روش اول که به کمک phpmyadmin انجام می‌شود، بهتر است نکات ایمنی را رعایت کرده و نسخه پشتیبان جدیدی تهیه کنیم. چون در صورت اشتباه می‌تواند مشکل‌ ایجاد کند. ولی در روش دوم که به کمک نصب افزونه می باشد، تهیه نسخه پشتیبان ضروری نیست.
  • دلیل فعال نکردن این امکان را برای همه نقش‌های کاربری چیست؟ 
    باز گذاشتن این امکان باعث ضعف امنیتی می‌شود. حتی توصیه می شود بعد از ویرایش نام کاربری فورا افزونه را به حالت غیرفعال درآورید تا امکان ویرایش لغو شود.
  • افزونه username changer با همه نسخه‌های وردپرس سازگار می باشد؟ 
    از وردپرس نسخه ۳٫۰ به بالا مشکلی برای نصب افزونه وجود ندارد. (اما بهتر است همیشه بروز باشید 🙂 )

امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

  • انتشار :01 دسامبر 18
  • دسته بندی :
  • نویسنده :پیش‌فرض سایت
پیش‌فرض سایت

درباره نویسنده : پیش‌فرض سایت

To live a creative life, we must lose our fear of being wrong

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط