تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,987 بازدید
  • بدون نظر

الگوریتم E-A-T گوگل ، قسمتی از یک راه طولانی برای تشخیص رتبه بندی سایت‌ها است که در بروز رسانی‌های جدید گوگل ارائه شده است. با اینکه تغییرات کوچک توسط کارمندان گوگل هر روزه اعمال می‌شود، تغییرات و بروز رسانی‌های بزرگ هستند که واقعا زندگی صاحبان سایت را تحت تاثیر قرار می‌دهند. اما این بار هیچ استثنایی وجود ندارد.
با وجود اینکه این الگوریتم جدید مثل الگوریتم‌های قبلی گوگل خیلی سر و صدا به را نینداخت، اما پیامدهای بسیار مهمی همراه خود دارد که شما به عنوان یک وبمستر باید آن‌ها را بدانید. در این مقاله از ایکس اسکریپت همراه ما باشید تا با ماهیت الگوریتم E-A-T گوگل آشنا شوید، بدانید چه اثری بر جایگاه سایت شما در گوگل خواهد داشت و چگونه مطمئن شوید سایت وردپرسی شما نیز از این الگوریتم جدید پیروی می‌کند.

الگوریتم E-A-T گوگل چیست

 

الگوریتم E-A-T گوگل

الگوریتم E-A-T دقیقا چیست؟
اول از همه لازم است بگویم که این الگوریتم خیلی هم جدید نیست و از ماه August سال ۲۰۱۸ معرفی شده است. در آن زمان بسیاری از افرادی که در زمینه سئو کار می‌کردند، شاهد نواساناتی در رتبه‌بندی سایت‌ها توسط گوگل بودند. علاوه بر آن شرکت گوگل نیز اعلام کرد که یک بروز رسانی گسترده انجام داده است؛ کاری که معمولا انجام نمی‌دهد.

اما بعد از این بروز رسانی چه اتفاقی افتاد؟

پس از این بروز رسانی، نحوه رتبه بندی صفحات YMYL تغییر یافت. اگر تا به حال کلمه ی YMYL به گوشتان نخورده است، شما تنها نیستید. این کلمه مخفف عبارت Your Money or Your Life بوده و اصطلاحی است که گوگل برای صفحاتی به کار می‌برد که می‌توانند به طور بالقوه بر خوشبختی، سلامت، ثبات مالی یا ایمنی کاربران تاثیر بگذارد. در واقع این بروز رسانی تاثیر زیادی بر سایت‌ها و صفحاتی داشت که در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند. بعضی از وبمستران تغییرات بسیار زیادی را در ترافیک سایت خود مشاهده کردند که می توانید تاثیر الگوریتم E-A-T گوگل را بر سایت های زیر ببینید.

الگوریتم E-A-T گوگل چیست

همانطور که مشاهده می‌کنید، افت ترافیک بیش از ۵۰ درصد در سایت‌های معروف، عادی به نظر نمی‌رسید. به طور کلی، سایت‌هایی که بیشترین میزان نوسان در ترافیک را تجربه کردند، سایت‌هایی در زمینه سلامت، ورزش، تغذیه و حوزه پزشکی بودند.

الگوریتم E-A-T گوگل چیست

همچنین سایت‌هایی در زمینه بازاریابی و کسب و کار نیز شاهد تغییرات بزرگی بودند. علاوه بر این، الگوریتم E-A-T گوگل بر نتایج جست و جوی محلی نیز تاثیر گذاشته بود اما چیزی نبود که اکثر افراد روی آن تمرکز کنند.

نام E-A-T از کجا آمد؟

متخصصین سئو نام این الگوریتم را E-A-T گذاشتند که مخفف کلمات زیر است:

  • Expertise (تخصص): چقدر مدیر سایت یا نویسنده مطلب در مورد مطلبی که در سایت موجود است اطلاعات دارد. این مورد برای سایت‌های YMYL فوق العاده مهم است که مطالبی که منتشر می‌کنند شایع و بی اساس نباشند.
  • Authoritativeness (مسئولیت پذیری): اعتبار و مسئولیت‌پذیری سایت در قبال محتوایی که منتشر می‌کند
  • Trustworthiness (قابل اعتماد بودن): بررسی اینکه چقدر سایت مورد نظر قابل اطمینان است. مثل امنیت و کیفیت سایت.

پیاده سازی دستورالعمل‌های الگوریتم E-A-T گوگل

قطعا سوال شما هم این است که چه کاری باید انجام دهید تا افت ترافیک، گریبان‌گیر سایتتان نشود؟ یا اگر این اتفاق برای شما افتاده است، چه باید بکنید تا به حالت عادی برگردید؟ در ادامه به این دو سوال پاسخ می‌دهیم و به شما آموزش می‌دهیم تا بدانید چگونه می‌توانید از الگوریتم E-A-T در وردپرس پیروی کنید.

الگوریتم E-A-T گوگل چیست

۱- به فکر کاربران سایت خود باشید

اینکه از روش‌ها و ترفند‌های مختلف برای آمدن به صفحه اول گوگل استفاده کنید خیلی خوب است؛ اما نباید اولین اولویت شما باشد. گوگل تمام این کارها را انجام می‌دهد تا فرآیند جستجو را برای کاربران بهینه کند. در نهایت گوگل می‌خواهد مرتبط‌ترین و با کیفیت‌ترین نتایج را به کاربر نشان دهد و این نشان می‌دهد گوگل برای کاربران احترام زیادی قائل است و به فکر آن‌هاست. در واقع ماموریت شما هم ابتدا باید همین مورد باشد و بعد از آن می‌توانید به دنبال ترفندهای سئو باشید.

برای رسیدن به این مقصود، اولین کار این است که به آنچه انجام می‌دهید فکر کنید. اگر سایت، محصول یا خدمات در سطح خیلی خوبی دارید، در نهایت این‌ها همه به لینک‌ها، بازخوردها و هزاران چیز دیگر ختم می‌شود که موتورهای جستجو از جمله گوگل از آن‌ها برای ارزیابی کیفیت محتوا استفاده می‌کنند. از طرف دیگر، اگر خواسته‌ها و نیازهای کاربران را نادیده بگیرید، هزاران مشتری را از دست خواهید داد؛ حتی اگر از بهترین تکنیک‌های سئو استفاده کنید. پس هر روز اولین کاری که باید انجام دهید این است که سایت خود را بررسی کنید و ببینید آیا اسپم، اسکریپت آزار دهنده و هر چیز مضر برای کاربران وجود دارد یا خیر. این اولین گام در توجه به الگوریتم E-A-T گوگل است.

۲- صفحه “درباره ما” سایت خود را بهینه کنید

الگوریتم E-A-T گوگل چیست

مورد دیگری که خیلی برای گوگل مهم است این است که چه کسی مسئول اطلاعات موجود در سایت است؟ همچنین این مورد برای کاربران نیز اهمیت دارد. مهم نیست که شما صفحه‌ای تحت عنوان “درباره ما” در سایت خود ساخته‌اید؛ مهم این است که در آن عوامل پشت صحنه سایت خود را به خوبی معرفی کنید و سعی کنید واقعیت خود و سایت خود را به کاربران نشان دهید تا بتوانید اعتماد آن‌ها را جلب کنید. در این صفحه می‌توانید از موارد زیر بهره بگیرید:

  • تجربیات و تخصص شما یا تیم‌تان
  • دستاورد‌هایی که داشته‌اید یا نامزد شده‌اید
  • معرفی خوب و مثبت شما
  • نظرات کاربران و مشتریان
  • مدارک تحصیلی شما و اعضای تیم
  • آدرس دفتر کار یا اطلاعات مورد نیاز جهت ارتباط

    ۳- تجربه و تخصص اعضای تیم را مشخص کنید

    هر یک از اعضای تیم شما که در سایت، محتوا قرار می‌دهند، باید پروفایلی داشته باشد که تمامی اطلاعات مربوط به خود را در آن نوشته باشند. در وردپرس کافی است از سمت چپ منوی بالایی پیشخوان که نام شما را نوشته است، وارد بخش ویرایش شناسنامه شوید و اطلاعات خود را وارد نمایید.

    الگوریتم E-A-T گوگل چیست

    اکنون بیوگرافی شما در انتهای هر مقاله‌ای که در سایت خود منتشر کنید، نمایان می‌شود.
    با استفاده از این روش، صفحات آرشیو سایت شما به صفحات یونیک و ارزشمند تبدیل می‌شوند که نکته مثبتی برای سئوی سایت شما محسوب می‌شود. اما دقیقا در بیوگرافی خود چه چیزی باید بنویسید تا مورد توجه الگوریتم E-A-T گوگل قرار بگیرد؟ می‌توانید اطلاعات زیر را در بیوگرافی خود بنویسید:

    • مقاله‌های معروفی که نوشته‌اید
    • کسب و کارهای موفق شما
    • رویدادها و کنفرانس‌هایی که شرکت کرده‌اید
    • شرکت‌هایی که در آن‌ها کار می‌کنید یا قبلا کار می‌کرده‌اید
    • دستاوردهایی که بدست آورده‌اید

    ۴- اعتبار و جایگاه سایت خود را مدیریت کنید

    همانطور که سئو شامل On-Page و Off-Page است، الگوریتم E-A-T گوگل نیز چنین حالتی دارد. این بدین معنی است که مطمئن شوید سایت وردپرسی شما از لحاظ اعتبار در جایگاه خوبی در دنیای وب قرار دارد. در زیر به فاکتورهای مهم در این زمینه اشاره می‌کنیم:

    پوشش خبری: اگر راهی وجود دارد که می‌توانید در سایت‌های خیلی مشهور و معتبر که ربطی به زمینه کاری شما ندارند، با هزینه‌های زیاد تبلیغ کنید، به هیچ وجه این کار را انجام ندهید! گوگل، فوق العاده در این زمینه هوشمند عمل می‌کند و به راحتی خواهد فهمید که کدام پوشش خبری با پرداخت پول انجام شده و کدام یک نظر شخصی نویسنده است و صرفا یک تبلیغ نیست، بلکه نوعی حمایت است.

    بازخورد: سعی کنید در سایت‌هایی که به حوزه کاری شما مربوط می‌شود برجسته شوید و سپس بازخورد کاربران را دریافت کنید. معمولا با برجسته شدن در سایت‌های مربوطه، بازخورد خوبی دریافت خواهید کرد؛ در غیر این صورت، یک جای کار شما اشکال دارد.

    پست های مهمان: می‌توانید در سایت‌هایی که شهرت خوبی دارند و به شما این امکان را می‌دهند تا مقاله‌هایی را برایشان ارسال کنید، این کار را انجام دهید. با این کار توجه کاربران زیادی را به خود جلب خواهید کرد.

    دریافت نظر مشتریان: این یکی از راه‌های خوب برای نشان دادن اعتبار است. نظرات کاربران را جمع کنید و در سایت خود به نمایش بگذارید. در اکثر قالب‌های وردپرس، این امکان به صورت شخصی‌سازی شده در دسترس است و صفحه سازهایی مثل المنتور و ویژوال کامپوزر و خیلی از صفحه‌سازهای دیگر، این امکان را دارند.

    ۵- محتوای سایت خود را بهبود دهید

    به قول بیل گیتس، محتوا پادشاه است. این محتوای سایت شماست که باعث می‌شود در موتورهای جستجو جایگاه خوبی داشته باشید و همچنین باعث افزایش E-A-T سایت شما نیز می‌شود. بدین منظور محتوای شما باید تمامی معیارهایی که نوشتیم را در برداشته باشد؛ هوشمندانه و حرفه‌ای نوشته شده باشد، معتبر و قابل اطمینان باشد. البته شما هم می‌توانید از پست‌های مهمان استفاده کنید و به کاربرانتان این امکان را بدهید تا نویسنده سایت شما باشند؛ اما تمامی معیارها باید در تک تک این مقالات رعایت شده باشد.

    الگوریتم E-A-T گوگل چیست

    نوشتن مقاله‌های خوب برای الگوریتم E-A-T گوگل ، صرفا شامل مقاله‌های جدید نمی‌شود؛ بلکه باید توجه ویژه‌ای به مقاله‌های قدیمی سایت خود داشته باشید و باید آن ها را به خوبی بررسی کنید که آیا در جهت اهداف شما هستند یا خیر. این کار به این خاطر است که رفته رفته مقاله‌های بهتری خواهید نوشت و مقاله‌های قبلی و قدیمی ممکن است تلاش‌های شما را بی‌نتیجه کند.

    اولین قدم هم این است که آمار ترافیک صفحات مختلف را آنالیز کنید. با آنالیز سایت خود خواهید فهمید کدام یک از مقاله‌های شما ترافیک کمتری را به سمت خود هدایت می کنند. پس از شناسایی آن‌ها می‌توانید به فکر بروز رسانی و بهبود آن‌ها باشید. همچنین می‌توانید بعضی از آن‌ها را با هم ادغام کنید یا اینکه کلا حذفشان کنید. بهترین ابزار برای دریافت آمار بازدید وردپرس، گوگل آنالیتیکس است.

    الگوریتم E-A-T گوگل در کل با کیفیت سایت مرتبط است!

    هر سایتی که می‌خواهد رتبه خوبی در موتور های جستجو کسب کند، باید اصول سئو را در همه بخش‌ها رعایت کند؛ به خصوص به الگوریتم‌های گوگل توجه زیادی داشته باشد و از دستورالعمل‌های آن‌ها پیروی کند. الگوریتم E-A-T گوگل نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ به خصوص اگر سایت‌های YMYL را مدیریت می‌کنید.

    نتیجه نهایی

    به طور خلاصه، برای پیاده سازی دستورالعمل های الگوریتم E-A-T گوگل باید کارهای زیر را انجام دهید:

    1. سایت خود را مجددا ارزیابی کنید و ببینید آیا باعث ناراحتی کاربران می‌شود یا خیر.
    2. صفحه “درباره ما” سایت خود را مدیریت کرده و از اصول الگوریتم E-A-T در آن استفاده کنید.
    3. تجربیات و تخصص خود و تیم‌تان را به کاربران نمایش دهید.
    4. شهرت و اعتبار خود را مدیریت کنید.
    5. محتواهای جدید و قدیمی را بهتر کنید و از اصول گفته شده بهره بگیرید.

    با رعایت اصول بالا، سایت شما از نظر الگوریتم E-A-T گوگل در جایگاه مناسبی قرار خواهد گرفت و در آینده جایگاه خیلی بهتری را نیز از آن خود خواهد کرد.
    به نظر شما چه کارهای دیگری باید انجام دهیم تا از اصول الگوریتم E-A-T پیروی کنیم؟ نظرات خود را برای ما بنویسید.

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط