تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 2,369 بازدید
  • بدون نظر

سلام! شاید بخواهید بعد از مدتی کار بر روی یک سایت وردپرسی، ظاهر سایتتان را تغییر دهید. البته این یک کار معمولی هست که هر وبمستر باید هر چند سال یکبار آنرا انجام دهد. اما یکی از مشکلاتی که بعد از تغییر قالب وردپرس بوجود می‌آید. مشکل بهم ریختگی تصاویر شاخص سایت شماست! قالب قبلی از یک سایز تصویر مشخص استفاده می‌کرده و قالب جدید شما هم طول و عرض مشخص خودش را برای تصاویر شاخص دارد و این باعث می‌شود سایت شما به شدت بهم ریخته شود.مشکل بهم ریختگی تصاویر شاخص

اما چطور این مشکل را حل کنیم؟! در مقاله امروز به شما روش حل این مشکل را توضیح خواهم داد.

حل مشکل بهم ریختگی تصاویر شاخص بعد از تغییر قالب

برای حل مشکل بهم ریختگی تصویر شاخص کافیست سایز تصاویر را با سایز استاندارد قالب جدید هماهنگ کنید. یعنی تصاویر سایت را مجدد آپلود کنید تا تصاویر شاخص با سایز قالب جدید ساخته شوند.

آپلود مجدد این همه تصویر؟! اصلا فکرش رو نکن!

بله دقیقا! اصلا فکرش رو نکنید که نیاز باشه این همه تصویر رو مجدد آپلود کنید. چون شما دارید با وردپرس کار می‌کنید و وردپرس یعنی دنیایی از شدنی‌ها!

برای اینکه خود وردپرس بصورت خودکار تصاویر شاخص رو مجدد بسازه کافیه از افزونه Force Regenerate Thumbnails که نسخه‌ی برادر افزونه Regenerate Thumbnails هست، استفاده کنید. با این افزونه می‌تونید به راحتی تصاویر شاخص سایتتون رو مجدد بسازید.

کافیست طبق آموزش نصب افزونه در وردپرس این افزونه رو روی سایتتون نصب کنید.

نکته: به دلیل اینکه این افزونه ۳ سال آپدیت نشده باید مستقیما از سایت وردپرس اون رو دانلود کنید. امکان نصب افزونه بصورت مستقیم از پنل وردپرس شما وجود ندارد.

سپس از بخش ابزارها > Force Regenerate Thumbnails رو کلیک کنید تا وارد صفحه افزونه بشید.

مشکل بهم ریختگی تصاویر شاخص

بعد از اینکه وارد صفحه افزونه شدید روی دکمه Regenerate All Thumbnails کلیک کنید تا تمام تصاویر شاخص سایت شما بصورت کامل مجدد ساخته شوند.

بسته به تعداد تصاویر سایت شما، باید کمی صبر کنید تا تمام تصاویر شاخص ساخته شوند و از قالب جدید سایتتان لذت ببرید.

مشکل برش خوردن تصاویر بعد از تغییر قالب سایت

متاسفانه راهی برای این مشکل نیست، به‌جز آپلود مجدد تصاویر شاخص سایت. دلیل این هست که قالب جدید از طول و عرض جدید استفاده می‌کند و وردپرس بصورت پیشفرض تصاویر شاخص را موقع ساختن برش می‌دهد تا هم اندازه تصاویر شما شوند. البته راهی هم هست که تصویر بصورت کشیده نمایش داده شود که برش داده بشه بهتر هست. 😀 اما در هر صورت باید با مشکل برش تصاویر کنار بیایید و یا مطالبی که خیلی برای شما مهم هستند را در طول و عرض استاندارد قالب سایتتان آپلود کنید. مثلا اگر تصاویر نمایش داده شده در سایتتان بصورت مربعی هست خب طبیعتا بهتر هست از سایز ۶۰۰ در ۶۰۰ پیکسل برای تصاویر شاخص استفاده کنید تا موقع کوچک‌کردن حجم تصاویر با مشکلی مواجه نشوید.

موفق باشید. 🙂

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده