تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,693 بازدید
  • بدون نظر

متحول کردن کسب و کار با تبلیغات در گوگل

در این مقاله از ایکس اسکریپت قصد داریم تا گوگل ادوردز (Goggle Adwords) را به شما معرفی کنیم تا بدانید که با انجام تبلیغات در گوگل می توانید چه تحول شگرفی در دنیای کسب و کار خود ایجاد کنید.

 

امروزه آیا فردی وجود دارد که از اهمیت بسیار زیاد اینترنت و دنیای مجازی غافل باشد؟

 

آیا فردی وجود دارد که نداند ثروتمندترین افراد دنیا ، کسانی هستند که در دنیای مجازی فعالیت میکنند؟

 

این موضوع نشان میدهد که حجم بسیار بالایی از سرمایه مالی ، در دنیای مجازی در حال گردش است و در نتیجه افرادی که در این بازار بی کران اقدام به فروش کالا و یا خدمات خود کنند مشتریان بسیار زیادی خواهند داشت.

 

اما نکته بسیار مهم این است که زمانی مشتریان از شما خرید خواهند کرد که شما را بشناسند !!! می گویید این امر بدیهی است؟! بله کاملا درست است. تا زمانی که مشتریان ندانند که شما چه کالا و یا خدماتی ارائه میدهید و یا وجه تمایز شما چیست؟ مطمئنا از شما خرید نخواهند کرد.

 

یکی از اصلی ترین و می توان گفت بزرگترین بیلبرد تبلیغاتی در دنیای مجازی بیلبرد گوگل است. بله ، درست خواندید. گوگل فضایی است که تقریبا تمامی افراد دنیا و به خصوص ساکنین کشور عزیزمان ایران موضوعات مورد درخواست خود را از آن جست و جو میکنند. به طور مثال شما برای اثاث کشی نیاز به یک باربری دارید؟ به دنبال یک پزشک پوست زبردست می گردد؟ به دنبال مناسب ترین آموزشگاه برای آموزش نرم افزار کامپیوتری میگردد؟ و یا به دنبال کالایی هستید تا خرید اینترنتی انجام دهید؟! همه و همه از طریق جست و جو در موتور جست و جوگر گوگل امکان پذیر است.

 

متحول کردن کسب و کار با تبلیغات در گوگل

 

حال شما چگونه می توانید در دنیای گوگل حضور پیدا کنید تا زمانی که مشتری هدف شما جست و جو انجام میدهد ، شما را مشاهده کند؟

 

با ما همراه باشید ، راه حل ویژه ای را معرفی خواهیم کرد

 

 گوگل ادوردز چیست؟

 

گوگل ساختار بسیار پیچیده ای دارد و این ساختار باعث شده تا اعتماد مشتریان روز به روز به این موتور جست و جو گر بیشتر شده و از طرفی دیگر رقابت برای رسیدن به جایگاه های بالاتر بیشتر و سنگین تر شود. شما بایستی مجموعه قوانین گوگل را رعایت کنید تا این موتور جست و جو گر شما را به عنوان یک سایت عالی در نظر گرفته و به مشتریان ارائه نماید. مطمئنا هرچه جایگاه شما در رتبه بندی گوگل بالاتر باشد مشتریان بیشتری در نتیجه جست و جوی خود شمارا خواهند یافت.

 

به مجموعه این فعالیت ها در اصطلاح سئو (SEO) گفته می شود. به بیانی دیگر سئو مجموعه فعالیت هایی است که فرد باید انجام دهد تا موتورهای جست و جو گر و در راس آن موتور جست و جوی گوگل سایت را در رتبه های بهتری نمایش دهد. اما یک نکته بسیار مهم در این بین وجود دارد.

 

انجام فعالیت سئو بسیار زمان بر است و شاید نزدیک به ۲ سال زمان لازم باشد تا شما بتوانید به جایگاه های برتر نمایش گوگل برسید. این زمان مطمئنا برای هیچ فردی قابل قبول نیست که ۲ سال زمان صرف کند تا پس از آن بتواند فعالیت اقتصادی خود را شروع کند. این موضوع به خصوص در کشور ما که تغییرات به صورت لحظه ایست نمود ویژه ای پیدا می کند.

 

اما راه حل چیست؟ باید با دنیای گوگل خداحافظی کرد؟ خبر خوش این است که خیر ، شما می توانید بلا فاصله در جایگاه های برتر گوگل قرار بگیرید؟

 

مزیت های گوگل ادوردز و آیا تبلیغات در گوگل موثر است؟

 

گوگل این امکان را فراهم کرده است که با پرداخت میزان مشخصی هزینه سایت خود را در جایگاه های بالای نتایج جست و جو نمایش دهید. اما چه خصوصیتی باعث شده که استفاده از گوگل و پرداخت این هزینه توجیه پذیر باشد ؟

 

شما در گوگل ادوردز به ازای کلمه کلیدی مورد نظر خود تبلیغات را انجام میدهید. به طور مثال شما برای کلمه کلیدی “سفارش بنر چاپی” تبلیغات را انجام میدهید و تنها زمانی هزینه را پرداخت خواهید کرد که فرد بر روی تبلیغ شما کلیک کند!! بله کاملا درست است شما به ازای نمایش تبلیغ خود هزینه ای نخواهید پرداخت و تنها زمانی هزینه ای پرداخت میکنید که فرد بر روی تبلیغ شما کلیک کرده و وارد سایت یا کانال ارتباطی شما شود. درست به مانند این است که شما به یک بازاریاب زمانی پورسانت خواهید پرداخت که یک مشتری که به دنبال کالایی است که شما آن را می فروشید، را از در مغازه شما وارد کند و به داخل بیاورد.

 

اما این هزینه چه مقدار است؟ آیا برای شما به صرفه است؟

 

باید بگویم که محاسبه این موضوع کمی تخصصی و زمان بر است اما خلاصه وار باید بگویم با نگاه کوتاهی به دنیای گوگل و نفراتی که از تبلیغات در گوگل استفاده می کنند می توانید ببینید که رقبا به چه میزان از تبلیغات در گوگل استفاده میکنند. هزینه ها برای قشر های مختلف متفاوت است به طور مثال برای کلمات مرتبط به فروش بلیط هواپیما هزینه های بسیار بالایی پیشنهاد می گردد. هزینه هایی نزدیک به ۲-۴ دلار اما برای “خرید برد مدار چاپی” هزینه ها نزدیک به ۸ سنت یا ۰٫۰۸ دلار است که هزینه بسیار کمی است.

 

حال شما می توانید حساب کنید که به طور مثال اگر ۲۰۰۰ نفر وارد سایت شما شوند و در حدود ۱۵ درصد آنها یعنی ۳۰۰ نفر مشتری شوند شما به چه میزان سود به دست خواهید آورد؟ در نتیجه حاضر هستید چه میزان از این سود را بر روی ادروردز سرمایه گذاری کنید. به طور مثال از هر مشتری ۱ تومان ، شما ۳۰۰ تومان سود خواهید کرد. برای شما توجیه دارد که ۳۰ درصد این هزینه را در تبلیغات استفاده کنید در نتیجه در حدود ۱۰۰ تومان برای این تبلیغات میتوانید هزینه کنید.

 

متحول کردن کسب و کار با تبلیغات در گوگل

برای شروع تبلیغات در گوگل ادوردز چه باید کرد؟

 

بنا به دلایل تحریم های انجام شده امکان پرداخت هزینه به ریال به گوگل وجود ندارد در نتیجه بایستی با استفاده از یک حساب بین المللی پرداخت مالی خود را انجام دهید. آژانس های معتبر تبلیغات در گوگل نظیر آزانش تاپ ادورت خیال شما را از این بابت راحت خواهند کرد به طوریکه نیازی به مراجعه به هیچ صرافی نداشته و نیاز به حساب بین المللی هم نخواهید داشت.

اما اجازه بدهید یک نکته ویژه برای شما عنوان کنم.

نکته بسیار مهم این است که یک اشتباه کوچک در تنظیمات پنل تبلیغاتی می تواند برای شما به هزینه های گزافی بی انجامد. در نتیجه پیشنهاد میکنیم حتما به یک مرکز معتبر انجام تبلیغ در گوگل مراجعه کرده تا هم از نظر پرداخت های مالی خیال شما آسوده باشد و هم اینکه برای انجام تنظیمات و راه اندازی کمپین های تبلیغاتی شما با تجربه کافی شمارا به بهترین حالت ممکن راهنمایی نماید. موسساتی همچون موسسه تاپ ادورت می تواند با تجربه بالای خود در این مسیر گام به گام در کنار شما باشد.

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط