تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,621 بازدید
  • بدون نظر

درون‌ریزی و برون‌بری محصولات در ووکامرس

فروشگاه اینترنتی ایجاد می‌کنیم و بعد از مدتی تصمیم می‌گیریم آن را به طور کامل تغییر دهیم یعنی تا جایی که حتی به یک سیستم دیگر نقل مکان کنیم یا فروشگاهی با مراجعان حضوری داریم و حال می‌خواهیم فروشگاه اینترنتی آن را نیز ایجاد کنیم. تصور کنید تمامی اطلاعات مربوط به محصول را در فایل‌های اکسل در کامپیوتر ذخیره داریم حال باید همه این‌ها را یک به یک در بخش محصولات وارد کنیم؟ انصافا کار دشواری است!
آیا موضوع در ووکامرس متفاوت است؟ خیر! ووکامرس نیز نیازمند افزودن محصول است اما یک خبر خوب برایتان دارم. امکان درون‌ریزی و برون‌بری محصولات در ووکامرس با کمک یک افزونه وردپرس وجود دارد. امروز می‌خواهم در مورد آن با شما صحبت کنم. آماده‌اید؟

درون‌ریزی و برون‌بری محصولات در ووکامرس

حتما برای شما هم سوال پیش آمده که چگونه می‌توانیم اطلاعات محصولات خود را به یک‌باره درون‌ریزی کنیم؟ یا چگونه می‌توانیم از این اطلاعات خروجی تهیه کنیم؟ برای همین به دنبال افزونه‌ای گشتم تا به شما در درون‌ریزی و برون‌بری محصولات در ووکامرس کمک کند و از طرفی کاملا استاندارد و بدون خطا باشد. اتفاقا افزونه پرطرفداری است و تا به امروز ۴۰٫۰۰۰ نفر از آن استفاده کرده‌اند.

افزونه Product Import Export for WooCommerce

درون‌ریزی و برون‌بری محصولات در ووکامرس

با کمک افزونه Product import export قادر به انجام درون‌ریزی و برون‌بری محصولات در ووکامرس هستید. اما به نظر شما این افزونه چگونه کار می‌کند و با کمک چه فایل‌هایی این عملیات را انجام می‌دهد؟

حتما باید فایل CSV تهیه کنید که توانایی درون‌ریزی و برون‌بری محصولات در ووکامرس وجود داشته باشد. البته در عملیات برون‌بری، افزونه فایل را با همین فرمت تحویل می‌دهد. لذا شما تنها در هنگام درون‌ریزی موظف به انجام چنین عملیاتی و تبدیل به فایل CSV هستید. بیش از این شما را معطل نمی‌کنم و به سمت آموزش کار با این افزونه هدایت می‌کنم…

نصب و راه‌اندازی افزونه 

مانند همیشه افزونه را نصب کرده و فعال می‌کنیم. فقط لطفا حواستان باشد در صورتی‌که از ووکامرس استفاده می‌کنید، قادر به استفاده از این افزونه هستید! 
پس از فعال‌سازی گزینه‌ای با عنوان ” Product IM-EX” در پیشخوان وردپرس فعال می‌شود که به کمک آن می‌توانید به بخش تنظیمات افزونه منتقل شوید.
در قسمت تنظیمات با ۴ بخش مختلف مواجه می‌شود که تنها دو بخش اول مدنظرمان است و به آن می‌پردازیم.

Product Export

درون‌ریزی و برون‌بری محصولات در ووکامرس

در این قسمت تنظیمات مربوط به دریافت خروجی یا همان برون‌بری محصولات از فروشگاه ووکامرسی و گرفتن یک فایل CSV را مشاهده می‌کنید.

Offset: در این بخش می‌توانید مشخص کنید که چه تعداد محصولات تکراری هستند و باید فقط یک‌بار از آن‌‌ها نسخه خروجی تهیه شود. چنانچه هیچ‌کدام این‌گونه نیست، عدد مورد نظر همان ۰ است.
Limit: اگر می‌خواهید محدودیتی برای خروجی گرفتن ایجاد کنید در این قسمت مشخص کنید.
Columns: این ستون‌هایی که در تصویر می‌بینید همگی اطلاعات هستند که برای هر محصول در اینجا مشخص می‌شود. اگر می‌خواهید هر کدام نباشند می‌توانید علامت آن را بردارید. اما معمولا همه تمایل دارند هر چه اطلاعات درباره یک محصول وجود دارد، دریافت شود.

Product Import

درون‌ریزی و برون‌بری محصولات در ووکامرس

تنظیمات این بخش مربوط به درون‌ریزی محتوای محصولات داخل وبسایت است.

Select a file from your computer: انتخاب یک فایل CSV از کامپیوتر
Update products if exists: چنانچه محصولی تکراری باشد، می‌توانید با علامت زدن این گزینه آن را فعال کنید.
Delimiter: ایجاد فاصله بین محصولات با علامت ,
Merge empty cells: در صورتی که با قسمت‌های خالی مواجه شد آن را نادیده گرفته و فایل مورد نظر را منظم وارد کند.

این‌گونه می‌توانید درون‌ریزی و برون‌بری محصولات در ووکامرس را داشته باشید و اصلا نگران چگونگی جا‌به‌جایی‌ها نباشید.

نتیجه گیری

اگر می‌خواهید از یک سیستم مدیریت محتوا یا یک وبسایت دیگر نقل مکان کنید، اگر می‌خواهید اطلاعات محصولی که در یک فایل اکسل دارید را به ووکامرس منتقل کنید و کارهای دیگری نظیر این را انجام دهید، پیشنهاد می‌کنم عملیات درون‌ریزی و برون‌بری محصولات در ووکامرس را با کمک یک افزونه استاندارد و کامل مانند Product Import Export for WooCommerce انجام دهید. برای مشاهده روش عملکردی آن آموزش امروز را از دست ندهید.

  • انتشار :07 دسامبر 18
  • دسته بندی :
  • نویسنده :پیش‌فرض سایت
پیش‌فرض سایت

درباره نویسنده : پیش‌فرض سایت

To live a creative life, we must lose our fear of being wrong

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط