تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,361 بازدید
  • بدون نظر

حل مشکل قابلیت نوشتن در ویرایشگر قالب وردپرس

عرض سلام خدمت همراهان گرامی ایـکـس اسـکـریـپـت 🙂

بنا به پرسش های متعدد کاربران در مورد مشکلاتی در ویرایشگر قالب وردپرس (نبود گزینه بروزرسانی و…) تصمیم گرفتیم آموزشی کاربردی در این زمینه ارائه دهیم.

با ما همراه باشید…

 

حل مشکل قابلیت نوشتن در ویرایشگر قالب وردپرس

 

حتما شما نیز به این مشکل برخورده اید که هنگام مراجعه به ویرایشگر وردپرس، امکان ویرایش کدها و بروزرسانی انها وجود ندارد!!
اما مشکل کجاست؟؟؟؟

از این مورد معمولا با عنوان change premissions نام برده میشود که برای امنیت بیشتر روی فایل ها و پوشه ها از یک سری ارقام و اعداد استفاده می کنند.
خب پس بنابراین برای حل این مشکل باید از طریق مدیریت هاست خود اقداماتی انجام دهیم. در هاست هایی مثل سی پنل به صورت گزینه ای قابل انتخاب هستند و میتوانید نوع دسترسی ها رو تیک بزنید.

 

برای رفع مشکل قابلیت ویرایش در ویرایشگر قالب وردپرس وارد پنل مدیریتی هاست خود میشویم و به قسمتی که تمامی پوشه های قالب در آن قرار گرفته اند میرویم و روی فایل مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه ی change premissions رو انتخاب میکنیم؛ مانند تصویر زیر:

 

حل مشکل قابلیت نوشتن در ویرایشگر قالب وردپرس

 

 

پس از انتخاب این گزینه شاهد صفحه زیر خواهیم بود که شامل سه حالت Read,Write,Execute و در نهایت یک گزینه ای با نام permission که سه باکس عددی در آن وجود دارد میشود.

 

حل مشکل قابلیت نوشتن در ویرایشگر قالب وردپرس

 

در این قسمت با تیک زدن قسمت Write میتوانید ویرایشگر را به حالت نوشتاری تبدیل کنید و به عبارتی دکمه ی بروز رسانی را به ان اضافه کنید و در ضمن با توجه به قوانین هاست اعدادی نسبت داده میشه؛ مانند تصویر زیر:

حل مشکل قابلیت نوشتن در ویرایشگر قالب وردپرس

 

اما در ادامه باید گفت که همیشه رفع مشکل قابلیت ویرایش در ویرایشگر قالب وردپرس، از این طریق رفع نمیشود.

در این گونه موارد همانطور که مرجع وردپرس هم توضیح داده است باید عدد permission رو تغییر بدیم.

اما سوال اینجاست که چه عددی را باید تغییر دهیم؟

پاسخ: معمولا عددی که برای بلاک کردن ویرایش به کار میره ۷۵۵ هستش و شما برای برداشتن این سد باید permission رو به ۷۷۷ تغییر بدید. گاهی وقتا این permission با کلیک راست پیدا میشه و گاهی هم مثل پنل های دایرکت ادمین روبه روی هر فایل و پوشه نوشته شده که میتونید ادیت کنید.

 

امیدوارم با مطالعه این مقاله آموزشی بتوانید مشکل خود را در ویرایشگر وردپرس خود حل کنید.

موفق و پاینده باشید…

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط