خرید هاست ارزان
  • 163 بازدید
  • بدون نظر

126 فاکتور مهم گوگل برای سئو

 

126 فاکتور مهم گوگل برای سئو

 

گوگل در سال های اخیر داخل یک مطلب در وبلاگ رسمی خودش اعلام کرد که ما بیش از 126 فاکتور را در رتبه بندی هر سایت در نتایج لحاظ می کنیم که هر کدام از این فاکتورها نیز 50 آیتم متفاوت دارند، که شما با رعایت این فاکتور ها می توانید سئو و بهینه سازی سایت تان را به صورت قابل قبولی بهبود ببخشید و پس از آن شاهد رشد چشمگیر ترافیک سایت تان در نتایج موتورهای جستجو باشید و با دانستن این نکات و فاکتور های مهم از این به بعد قادر هستید هر نوع سایتی را بهینه سازی کنید. در این مقاله آموزشی ابتدا نکات مهم و طلایی و فاکتورهای سئو را مطرح می کنیم و در مورد هر کدام از آن ها توضیحات مختصری ارائه می دهیم و در صورتی که شما تمام این فاکتورها را در تجارت آنلاین و وب سایت تان رعایت کنید بدون شک به ردیف های اول گوگل می آیید و می توانید سال ها فروش بالایی را تجربه کنید و کاربران زیادی را از موتورهای جستجو دریافت کنید. در ادامه با ایکس اسکریپت همراه شوید.

 

الگوریتم گوگل چگونه کار می کند؟ قبل از مطرح کردن 126 فاکتور رتبه بندی در گوگل ابتدا شما باید بدانید الگوریتم های گوگل دقیقا چگونه عمل می کنند و چرا الگوریتم ها دائما در حال به روز شدن و بهتر شدن هستند. شما با دانستن این نکته مهم می توانید بیشتر نحوه کارکرد گوگل را درک کنید. گوگل و الگوریتم هایش همواره در تلاش هستند کاربران را به سمت بهترین نتیجه و بهترین سایت هدایت کنند و رضایت کاربر را به دست آورند. عامل موفقیت گوگل نسبت به سایر موتورهای جستجو در این است که کاربر در سه سایت اولی که مشاهده می کند، به نتایج مورد نیازش دست پیدا می کند.

 

همه الگوریتم های گوگل برای این به وجود آمدند که سایت هایی را که با کیفیت تر و پرمحتوا تر هستند به کاربر نمایش دهند، بنابراین الگوریتم های گوگل تمام سایت ها را بررسی می کنند و طبق 126 فاکتور مهم آنال. می کنند که کدام سایت در کدام کلمه نسبت به سایر رقبا از هر لحاظ بهتر است و بس از آن رتبه بندی ها انجام می شود، شما به جای مطالعه الگورتیم های پیچیده گوگل تنها کاری که باید انجام بدهید این است که از سایر رقبای خود بهتر باشید و کاربران گوگل را به نتایج دلخواهشان برسانید و این امر هم با تلاش و برنامه ریزی به دست می آید. اگر این قانون همیشه ثابت را همواره رعایت کنید و سعی کنید بهترین ها را برای بازدید کنندگان از سایتتان در نظر بگیرید رتبه های اول گوگل همیشه برای شما خواهد بود.

 

126 فاکتور مهم گوگل برای سئو

 

رد مسئولیت: شرکت گوگل به هیچ عنوان از فاکتور هایی که در زیر به شما توضیح می دهیم رونمایی نکرده است و این فاکتور ها توسط هیچ کدام از منابع رسمی گوگل منتشر نشده اند. ما فاکتورها و نکات زیر را بر اساس چندین سال تجربه عملی و مطالعه وب سایت های انگلیسی زبان و پیاده سازی آن ها بر روی سایت های بزرگ به دست آورده ایم و همواره با رعایت آن ها در پروژه های سئو و بهینه سازی به بهترین نتایج دست یافته ایم یا بهتر است که بگوییم حتی بعضی وقتها با رعایت کردن این فاکتورها معجزه در وب سایت ها رخ داده است و هم اکنون شما نیز با رعایت نکات می توانید سئو سایت تان را به صورت جدی بهبود ببخشید.

 

لطفا تا آخر این نکات را مطالعه کنید و همه فاکتورها را داخل سایت تان رعایت کنید و مطمئن باشید که به نتیجه دلخواه خودتان می رسید اما نه یک شبه! طبق تجربه من بعد از رعایت همه این فاکتورها شما بعد از 2 ماه به صورت جدی حس می کنید که بازدید وب سایت تان بیشتر شده و به همراه آن درآمد شما افزایش پیدا می کند، پس اصل اول در سئو این است که عجله نکنید.

 

10 نکته کلیدی که پایه های سئو و بهینه سازی وب سایت محسوب می شوند

 

۱- معماری سایت صحیح باشد

 

وب سایت ها معمولا از سیستم مدیریت محتوا وردپرس، دروپال و جوملا استفاده می کنند. بنابراین اکثر این CMS ها به لحاظ معماری، کد نویسی استاندارد ساخته شده اند. به دلیل این که برنامه نویسان و توسعه دهندگان بسیار حرفه ای در حال گسترش این نرم افزار ها هستند، همواره سوال برخی از کاربران ما این است که سئو وردپرس بهتر است یا جوملا؟ من تصمیم ندارم وارد جنگ بین این دو سیستم مدیریت محتوا شوم، اما افرادی که می گویند سئو وردپرس بسیار قوی تر از جوملا است باید این نکته را هم در نظر بگیرند که سایت هایی که با وردپرس راه اندازی می شوند، معمولا سایت هایی هستند که تصمیم به تولید محتوا و ارائه مقالات دارند و با افزودن چند افزونه به سئو وردپرس و ارائه محتواهای تخصصی، مسلما از سایت های جوملایی که برای شرکت ها ساخته می شوند و طی سالیان دراز آپدیت نمی شوند قوی تر هستند.

 

نظر من این است که جوملا هم می تواند سئوی خوبی داشته باشد اما برای این که بتوانید جوملا را سئو کنید باید خیلی حرفه ای باشید و خیلی تکنیک ها را پیاده سازی کنید تا این سیستم را بهینه کنید اما در وردپرس این طور نیست و معمولا استاندارد های سئو به صورت پیش فرض در وردپرس به خوبی رعایت شده اند، انتخاب سیستم مدیریت محتوا مناسب، اولین گام موفقیت محسوب می شود. بنابراین بهتر است از وردپرس استفاده کنید زیرا سئو کردن وردپرس آسان تر و لذت بخش تر است و سریع تر می توانید به نتیجه دلخواه خودتان برسید.

 

۲- سرعت سایت تان باید بالا باشد

 

سرعت سایت یکی از مهم ترین فاکتور های بهینه سازی سایت محسوب می شود. سرعت سایت شما همواره باید در وضعیت بسیار مطلوبی باشد تا کاربران بتوانند خیلی راحت سایت شما را مرور کنند. اگر وارد سایت gtmetrix.com شوید و آدرس سایت تان را در این سایت وارد کنید و دکمه آنالیز را بزنید، این سایت برخی از عوامل بهینه بودن سایت شما را خیلی سریع بررسی می کند و سپس نتایج خوبی به شما ارائه می دهد. یکی از نتایج آن تست سرعت سایت شما است و سرعت باز شدن سایت تان را برای یک کاربر عادی اندازه گیری می کند و به شما ارائه می دهد. PageSpeed Score وب سایت تان باید بالاتر از 90 درصد و بر روی درجه A یعنی پرسرعت باشد.

 

بر روی سرعت سایت تان خیلی تمرکز کنید و همواره تلاش کنید آن را به حداقل حالت ممکن برسانید. فراموش نکنید اگر سرعت وب سایت شما خوب نباشد با رعایت تمام فاکتور های سئو هم نمی توانید نتیجه خوبی بگیرید. هر چه قدر سرعت باز شدن وب سایت تان بیشتر باشد بهتر است.

 

126 فاکتور مهم گوگل برای سئو

 

٣- هاست سایت تان باید با کیفیت باشد و همیشه در دسترس باشد

 

همان طور که شما هیچ وقت حاضر نیستید خانه تان را در هر محله ای بسازید، نباید سایت تان را هم در هر سرور یا هاستی پیاده سازی کنید. از نظر من هاستی خوب است که پایداری بالایی داشته باشد، سایت های اسپم بر روی سرور آن هاست نگهداری نشود و پهنای باند خیلی خوبی داشته باشد. انتخاب هاست مناسب در فاکتور مهم قبلی یعنی سرعت سایت هم بسیار تاثیر گذار است و به این ترتیب در صورتی که شما هاست مناسب برای سایت تان انتخاب کنید یکی از مهم ترین قدم ها را در سئو و بهینه سازی خود برداشته اید.

 

۴- کاربر هدف را در سایت خود جذب کنید

 

یکی از مهم ترین نکاتی که معمولا مدیران سایت ها در سئو رعایت نمی کنند، عدم جذب کاربر هدف یا target visitor است. همواره خیلی از سئو کارها و مدیران سایت ها تمرکز خود را بر روی روش های قدیمی و تئوری بهینه سازی و افزایش رتبه منعطف کرده اند، مثلا خیلی از کاربران از ما می پرسند: اگر سئو سایت شما خوب است پس چرا رتبه الکسا شما کم است؟

 

لطفا دقت کنید که سئو هیچ ارتباطی به رتبه الکسا ندارد، در فرآیند سئو استاندارد تمرکز ما بر روی این است که کاربران هدف را به سایت هدایت کنیم. نه اینکه برای افزایش رتبه الکسا بخواهیم سیل انبوهی از بازدیدکنندگانی را که به کسب و کار ما هیچ ارتباطی ندارند جذب سایت کنیم و بیهوده سایت مان را شلوغی کنیم.  در فرایند سئو، استاندارد و اصولی هدف ما جذب کاربر هدف و افزایش درآمد هست، بدین معنا که اگر روزانه بتوانیم حتی 50 نفر کاربر هم از موتورهای جستجو دریافت کنیم اما این کاربران خریداران واقعی محصول ما باشند در پروژه سئو موفق شده ایم. بنابراین رنک الکسا برای ما هیچ اهمیتی در بهینه سازی سایت ندارد. هدف کلی ما انتخاب کلمه کلیدی هدف و افزایش رتبه سایت خود در کلمه کلیدی هدف است که بتوانیم کاربران هدف را به سمت سایت مان هدایت کنیم.

 

۵- کلمات کلیدی مناسب برای سایت تان انتخاب کنید

 

به عنوان اولین قدم جهت بهینه سازی وب سایت باید کلمات کلیدی مناسب برای سایت تان انتخاب کنید. سعی کلمات کلیدی را برای سایت تان انتخاب کنید که مطمئن باشید این کلمات توسط کاربران جستجو می شوند. کلماتی انتخاب کنید که اگر قرار باشد سال ها بر روی آنها کار کنید تا به ردیف های اول گوگل بیایید مطمئن باشید آن کلمات توسط کاربران جستجو می شوند و باعث جذب کاربر هدف در سایت شما خواهند شد.

 

انتخاب کلمه کلیدی مناسب با انجام تحقیقات تخصصی در موتور های جستجو همراه است و همواره یکی از ابزار های مهمی که می تواند به شما کمک کند انواع کلمات کلیدی و میزان رقابتی بودن آن ها را در موتور های جستجو کشف کنید ابزار گوگل کیورد پلنر یا Google Keyword Planner هست.دقت کنید که این یکی از ابزارهای گوگل می باشد برای افرادی که می خواهند در گوگل تبلیغات کلیکی Google Adwords انجام دهند و به وسیله این ابزار می توانند میزان رقابت و تعداد جستجوهای هر کلمه را اندازه گیری کنند و سپس تبلیغات خود را در گوگل شروع کنند. اما ما به کمک این ابزار می توانیم کلمات کلیدی اسب جهت بهینه سازی سایتمان و میزان رقابتی بودن کلمه را پیدا کنیم.

 

۶- محتوای جذاب برای کاربران خود بنویسید

 

هرچه قدر هم که مقالات تان از نظر علمی غنی و با کیفیت باشد، فقط در صورتی می توانیم آن را محتوای کیفیت و عالی تشخیص دهیم که بازدید کننده پس از مطالعه مقاله هیجان زده بشود و پیش خودش بگوید این محتوا بسیار جذاب است و می تواند برای من هم مفید باشد و سپس خواننده مقاله شما را برای 10 نفر دیگر هم به اشتراک بگذارد. ما این نوع را محتوایی با کیفیت و جذاب می دانیم زیرا این نوع محتوای تولید شده توسط شما در بسیاری از شبکه های اجتماعی روزانه بین افراد به اشتراک گذاشته می شود و وب سایت شما هم به همین ترتیب هر روز اعتبار بیشتری به دست می آورد.

 

شما باید تکنیک هایی یاد بگیرید که توسط آن ها قادر باشید محتوایی جذاب و مفید تولید کنید، اگر تصمیم ندارد به صورت حرفه ای محتوا نویسی کنید و به افزایش علم کاربران تان و کاربران اینترنت کمک کنید پس لطفا از گوگل هم انتظار نداشته باشید که به شما کمک کند تا ثروتمند بشوید. همواره به یاد داشته باشید که محتوا در سئو پادشاه است.

 

۷- در وب سایت خود از ویدئو استفاده کنید

 

البته ممکن است این مورد را هم قبلا بارها شنیده باشید اما استفاده از ویدئو اخیرا در بحث بهینه سازی سایت به یک اجبار تبدیل شده است. در حالی این نکته را به شما یادآوری می کنم که اگر با سایت های انگلیسی زبان در ارتباط باشید همواره می بینید که در این سایت ها از ویدئو به تدریج استفاده می شود اما در وب فارسی یا وب سایت های ایرانی متاسفانه خیلی کم از ویدئو داخل سایت ها استفاده می شود.

 

استفاده از تکنیک تولید محتوای ویدئویی می تواند یک برگ برنده برای وب سایت شما باشد و اگر در سایت شما ویدئو تولید شده باشد گوگل ارزش دوچندانی برای شما قائل می شود. بیایید منطقی تر فکر کنیم، در دنیای امروزی با این همه مشغله کسی حوصله ندارد مقاله های طولانی را مطالعه کند و همه به دنبال این هستند که هر چه زودتر به نتیجه ای که می خواهند برسند، پس شما هم با تولید محتوا به این افراد کمک کنید که هر چه قدر سریع تر به نتیجه دلخواهشان برسند.

 

126 فاکتور مهم گوگل برای سئو

 

٨- از شبکه های اجتماعی در کسب و کار اینترنتی خود استفاده کنید

 

اگر به دنبال پیشرفت در سئو هستید استفاده از شبکه های اجتماعی برای سایت یک اجبار است تا بتوانید به کمک این شبکه ها کاربران را با سایت خود درگیر کنید و

 

در این شبکه ها با کاربران تان بیش تر و راحت تر در ارتباط باشید، مطالب سایت تان را در این شبکه ها به اشتراک بگذارید و از کاربران تان بخواهید که در مورد مقالات تان نظر بدهند و یک تعامل جدی با کاربران تان در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید

 

9- برای جذب لینک با کیفیت، استراتژی داشته باشید

 

خیلی از کاربرها می گویند لطفا شما چند سایت به ما معرفی کنید که داخل آن سایت ها ما لینک خریداری کنیم و سئو سایت مان را بهتر کنیم، واقعا فکر می کنید با خرید چندتا لینک می توانید بهتر از رقیبانتان باشید؟ به همین راحتی؟ واقعا به این بیندیشید که اگر شما چندین لینک در سایت های مختلف قرار دادید و سئو سایت شما بهبود یافت آیا می توانید با همان لینک ها در ردیف های بالای گوگل برای همیشه باقی بمانید؟ خیر زیرا رقیب تان هم در همان سایت هایی که شما لینک سازی کرده اید لینک سازی می کند و پس از مدتی کوتاه از شما سبقت بیشتری می گیرد، این روش ها مانند ساخت و خرید بک لینک دیگر در علم روز سئو، جایگاهی ندارد.

 

بپذیرید که این روش ها کاربردی نیست و فقط برای مدتی کوتاه می توانند جایگاه شما را در گوگل تضمین کنند. شما برای ساخت لینک باید یک استراتژی حرفه ای داشته باشید، استراتژی حرفه ای لینک سازی یعنی روش هایی را برنامه ریزی کنید که مردم و سایت های دیگر به صورت خودکار خودشان به شما لینک بدهند. تصور کنید اگر بتوانید چنین استراتژی های موفقی را برنامه ریزی کنید تعداد لینک های سایت تان هر روز افزایش پیدا می کند و هر روز اعتبار سایت شما در گوگل افزایش پیدا می کند. اگر می خواهید صاحب سایتی باشید که همیشه جایگاه خودش را در گوگل حفظ می کند، خرید لینک و این افکار را برای همیشه کنار بگذارید.

 

10. برای مشارکت کاربران در سایت تان را برنامه ریزی کنید

 

لطفا متفاوت عمل کنید. از سال 2018 به بعد اگر کاربر در یک سایت نتواند مشارکت داشته باشد آن سایت به هیچ وجه نمی تواند ترافیک بالایی از کاربران هدف را به سمت خودش جذب کند. از کاربران بخواهید در مورد مطالب و خدمات شما نظر بدهند و زیرساخت های این کار را فراهم کنید که کاربران بتوانند در سایت تان با یکدیگر تبادل تجربه داشته باشند. خلاق باشید و سعی کنید برنامه هایی داشته باشید که خود کاربرها و بازدید کننده ها به رشد وب سایت تان کمک کنند. برای شروع یک پیشرفت بزرگ نمی توانید تمام کارها را خودتان انجام بدهید، اجازه بدهید برخی از کارها را مردم برای شما انجام بدهند و مردم به رشد برند شما کمک کنند.

 

ادامه این 126 فاکتور مهم سئو را در مقالات بعدی مطالعه کنید. وفق باشید 🙂

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده