تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 2,375 بازدید
  • بدون نظر

رفع خطای میزان حافظه در وردپرس

 

خطای میزان حافظه در وردپرس یکی از رایج ترین خطا های وردپرسی است. در این آموزش به شما رفع خطای میزان حافظه در وردپرس را یاد می دهیم و به شما خواهیم گفت که چطور میزان حافظه رم را در وردپرس افزایش دهید. در ادامه این مقاله با ایکس اسکریپت همراه باشید.

 

خطای میزان حافظه چیست؟

 

وردپرس به زبان PHP، که یک زبان سمت سرور است نوشته شده است. هر سایتی برای این که به خوبی کار کند، نیاز به سرور مناسبی دارد. سرور مانند سایر کامپیوتر ها است اما برای اجرای چندین برنامه تحت وب، نیاز به حافظه رم دارند. مدیران سرور برای هر برنامه تحت وبی، میزان مشخصی رم اختصاص می دهند. حال اگر وردپرس شما به رم بیشتری نسب به میزان رم اختصاص داده شده نیاز داشته باشد، شما با این خطا مواجه می شوید.

 

رفع خطای میزان حافظه در وردپرس

 

به طور پیش فرض اگر میزان حافظه کمتر از 64 مگابایت باشد، وردپرس سعی می کند که میزان حافظه برای PHP را افزایش دهد. اما در این آموزش به شما خواهیم گفت که چطور میزان حافظه اختصاص یافته برای PHP را افزایش دهیم تا از بروز این خطا جلوگیری کنیم.

 

افزایش میزان حافظه رم در وردپرس

 

برای این کار ابتدا شما باید سراغ فایل wp-config.php بروید. این فایل در مسیر اصلی سایت شما قرار دارد. پس باید از طریق FTP یا خود هاست به این فایل دسترسی داشته باشید.

 

سپس باید کد زیر را بعد از عبارت /* That’s all, stop editing! Happy blogging. */ قرار دهید و سپس فایل را ذخیره کنید.

 

 define( 'WP_MEMORY_LIMIT', '256M' );

 

این کد به وردپرس می گوید که میزان حافظه اختصاص یافته به PHP را به 256 مگابایت افزایش دهد. حال اگر سایت را دوباره بررسی کنید، خواهید دید که این خطا از بین رفته است.

کد را قرار داده اید اما هنوز خطا را مشاهده می کنید؟!

 

اگر بعد از قرار دادن این کد، هنوز خطای میزان حافظه رم وجود داشت، به این معناست که هاستینگ شما اجازه افزایش حافظه PHP از طریق وردپرس را بسته است. به همین دلیل باید از هاستینگ خود بخواهید که این کار را برای شما انجام دهند.

 

امیدواریم این مقاله کمکی به شما کرده باشد. اگر تجربه دیگری در مورد این خطا و نحوه رفع آن دارید، در قسمت نظرات با ما و سایرین به اشتراک بگذارید.

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده