تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,807 بازدید
  • بدون نظر

افزونه Media File Renamer

 

امروز هم تصمیم گرفتم درباره ی یکی دیگه از موارد بهینه سازی تصویر یعنی تغییر نام تصاویر و فایل تصاویر صحبت کنم!وردپرس این امکان رو داره که به تصاویر alt و title اضافه کنه و باعث بشه که موتورهای جستجو راه ورودی خودشون رو راحت تر پیدا کنند اما امکانی برای تغییر نام تصاویر در ناحیه ی مدیریتی وجود نداره!ولی امروز ما قراره این امکان رو ایجاد کنیم. با ایکس اسکریپت همراه شوید.

 

اگر شما به قسمت رسانه های و ا افزونه پرورنده چند رسانه ای توی نوشته های و یا برگه ها در وردپرس برید در قسمت نام رسانه، نامی که شما در سیستم خودتون قبل آپلود، وجود داشته و نمی توانید نام این تصاویر رو در وردپرس تغییر دهید.

 

برای این کار راهی که به ذهن همه میرسه اینه که فایل تصویر رو حذف کنه و دوباره در سیستم کامپیوتر تغییر نام بده و دوباره فایل رو آپلود کنه! که میتوان گفت این روش معقولانه نیست و می تونید از یه روش دیگه و معقولانه استفاده کنید.

 

عــناوینی که در ایــن مــقاله مــی خــوانید :

  • افزونه تغییر نام تصاویر در وردپرس Media File Renamer
  • معرفی افزونه Media File Renamer
  • به روز رسانی خودکار نام فایل در زمان ذخیره ی پست ها

افزونه تغییر نام تصاویر در وردپرس Media File Renamer

 

اولین چیزی که بهش احتیاج داریم اینه که افزونه ی media file renamer رو از همین جا دانلود و نصب و فعال سازی کنیم.بعد از اون برای دیدن افزونه میتونیم از بخش رسانه ها تنظیمات رو مشاهده کنیم.

 

افزونه تغییر نام تصاویر در وردپرس

رسانه وردپرس برای تغییر نام تصاویر وردپرس

 

همونطور که میبینید این قسمت بخش کتابخانه هستش.از دو آیکون بالای صفحه که با کادر قرمز رنگ مشخص کردم میتونیم برای دیدن اطلاعات کامل تصویر از حالت نمونه کار خارج کنیم و به صورت لیست در بیاریم.

 

وقتی تصاویر رو به صورت لیستی تبدیل کنیم، با یک گزینه ی جدید با عنوان Rename now رو به رو میشیم که به تازگی در این قسمت نمایش داده میشه و این گزینه دقیقا مربوط به افزونه ی تغییر نامی هست که الان نصبش کردیم.

 

افزونه تغییر نام تصاویر در وردپرس

افزونه تغییر دادن نام تصاویر

 

معرفی افزونه Media File Renamer

 

این افزونه پیرامون عنوان تصاویر جستجویی رو انجام میده و اگه نام تصویر قرار گرفته شده در پست شما با عنوان اصلی تصویر یکی نبود اون رو جایگزین و بهینه میکنه.برای مثال فرض کنید اسم فایل تصویری ما ex.jpg باشه ولی عنوان تصویر a lot of fish باشه. با زدن دکمه ی rename عنوان تصویر تغییر میکنه و بهینه میشه!

 

حالا اگه تمایلی به تغییر اتوماتیک نام تصاویر ندارید به راحتی میتونید عنوان تصاویر رو تغییر بدید.با به روز رسانی عنوان تصویر افزونه ی file renamer هماهنگی بین عناوین رو ایجاد میکنه.

 

این نکته لازمه بگم که این افزونه نام تصاویر قدیمی تر رو در نوشته و یا برگه های شما با فایل جدید جایگزین کنه!

 

به روز رسانی خودکار نام فایل در زمان ذخیره ی پست ها

 

باز هم نکته ای برای سایت های دارای چند نویسنده!

 

همونطور که گفتم این افزونه میتونه به صورت خودکار نام فایل های تصویری رو به صورت خودکار تغییر بده ولی این امکان به صورت پیش فرض براش فعال نیست و باید فعال سازی بشه. پس برای این کار به بخش تنظیمات >> file renamer میریم.

 

تنظیمات افزونه file renamer

تنظیمات و پیکربندی افزونه تغییر نام تصاویر در وردپرس

 

گزینه ی آخر مربوط به تغییر نام به صورت اتومایتک هستش.با فعال سازی این قسمت و تیک زدن این مربع میتونیم این امکان رو داشته باشیم!

 

موفق و پیروز باشید. 🙂

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده