تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,898 بازدید
  • بدون نظر

الکسا و اهمیت آن

 

عرض سلام خدمت همراهان گرامی ایـکـس اسـکـریـپـت 🙂

همانطور که همه ی شما کاربران میدانید، یکی از ابزار های مهم در جهت بررسی رتبه و جایگاه سایت در دنیا و همچنین ایران، رتبه الکسا سایت است.
برای آنایی بیشتر با Alexa با ما همراه باشید…

 

درباره الکسا

 

یکی از زیر مجموعه‌های شرکت بزرگ آمازون است. الکسا در آوریل سال ۱۹۹۶ کار خود را آغاز کرد و روز به روز دامنه خدمات و فعالیت خود در سطح اینترنت را گسترش داد و امروزه به‌عنوان یک منبع مفید از داده‌های وب‌گاه‌های اینترنتی شناخته می‌شود.

 

رتبه بندی الکسا چگونه انجام میشود؟

 

رتبه سایت در الکسا براساس میزان بازدید صفحات و تعداد بازدیدکنندگان در ۳ ماه گذشته و براساس اطلاعات تولبار الکسای کاربران و منابع اطلاعاتی گوناگون تعیین می‌شود.

 

در مرحله اول الکسا تعداد بازدیدکنندگان و میزان بازدید صفحات برای تمام سایت‌ها در یک روز را محاسبه می‌کند و رتبه سایت شما در این میان، براساس این دو فاکتور اصلی محاسبه می‌شوند.

 

سایت الکسا بدون اطلاعات بدست آمده از تولبار کاربران وجود نخواهد داشت، هر کاربری که از این تولبار استفاده می‌کند علاوه بر استفاده از امکانات آن به الکسا نیز کمک خواهد کرد. در واقع هر کاربر با استفاده از تولبار الکسا اطلاعات مفیدی مانند اینکه چه استفاده‌ای از اینترنت دارد و چه سایت‌هایی مناسبند و چه سایت‌هایی نیستند در اختیار این سایت قرار می‌دهد. این اطلاعات برای محاسبه تعداد لینک ورودی سایت‌ها و رتبه جهانی الکسا بکار می‌روند.

 

هر چقدر کاربران بیشتری از این تولبار استفاده کنند، عملکرد الکسا دقیق تر و بهتر خواهد شد و به کاهش رتبه الکسا کمک میکند .

همانطور که در بالا خواندیم سایت الکسا بخش عظیمی از اطلاعات خود برای تعیین رتبه الکسا را از طریق تولبار کاربران بدست می‌آورد، پس برای کسب بهترین رنک الکسا شما نه تنها به بازدید بیشتری نیاز دارید بلکه شما به بازدیدکنندگانی نیاز دارید که تولبار الکسا را نیز نصب کرده‌اند.

 

الکسا و اهمیت آن

 

تاثیر استفاده از تولبار الکسا

 

نتیجه ای که از این آمار میتوان گرفت آن است که؛ بازدید یک کاربر با تولبار الکسا ارزشی معادل ۵۰ کاربر معمولی خواهد داشت. توجه داشته باشید که مهمترین مشتری سایت شما خودتان هستید و بیشتر از هرکسی در طول روز صفحات سایت خود را بازدید می کنید پس با نصب تولبار الکسا به سرعت شاهد پیشرفت رتبه خود خواهید بود.

 

بهبود رتبه الکسا

 

  • تولبار الکسا را بر روی مرورگر خود و همکاران‌تان نصب کنید
  •  مطالب مفیدتر و طولانی تری در سایت خود داشته باشید
  •  تبلیغات خود را با دقت بیشتری انجام دهید
  •  به سایت الکسا بروید و هویت خود را بعنوان صاحب سایت تایید کنید
  •  اطلاعات سایت خود را در الکسا تکمیل کنید
  • از مشتریان خود درخواست کنید تا به الکسا بروند و در مورد شما نظر دهند
  • بازدیدکنندگان خود را تشویق به نصب تولبار الکسا کنید
  • تولبار الکسا خود را در این سایت بسازید و امکاناتی متناسب با نیاز مشریان خود در آن قرار دهید

 

در مقالات آموزشی آینده ایـکـس اسـکـریـپـت، بیشتر و بیشتر در مورد الکسا و رموز آن صحبت خواهیم کرد.

موفق باشید…

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط
تولبار الکسا