تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,872 بازدید
  • بدون نظر
تاثیر سرعت سایت بر سئو

تاثیر سرعت سایت بر سئو

سلام خدمت همراهان همیشگی گرامی ایـکـس اسـکـریـپـت 🙂

در اواخر سال ۲۰۱۲، سرعت سایت ها بعنوان عامل جدیدی در رتبه بندی نتایج گوگل معرفی شد.

با ما همراه باشید تا به بررسی نحوه تاثیر گذاری سرعت سایت بر رتبه بندی نتایج گوگل بپردازیم.

تاثیر سرعت سایت بر سئو

 

همانطور که ذکر شد در اواخر سال ۲۰۱۲، سرعت سایت ها بعنوان عامل جدیدی در رتبه بندی نتایج گوگل معرفی شد؛ اما با این وجود بعنوان یک فاکتور اصلی شناخته نمیشود و اهمیت آن به مراتب کمتر از فاکتورهای مهمی مانند تگ های HTML و لینک ورودی خواهد بود.

اما باید این حقیقت را پذیرفت که با توجه به تغییرات سئو در سال ۲۰۱۳ و آپدیت جدید الگوریتم پنگوئن، گوگل قصد دارد تا توجه بیشتری به کاربران سایت و رضایت آنها داشته باشد؛ بعد از تولید محتوای مفید، بالا بودن سرعت سایت مهمترین فاکتور از دید کاربران خواهد بود.

 

تاثیر سرعت سایت بر سئو

 

بنابراین میتوان نتیجه گرفت که  افزایش سرعت سایت در کنار تولید محتوای مفید و اختصاصی بهترین راه برای جلب رضایت کاربران خواهد بود.

 

بطور کلی سرعت پایین سایت موجب نارضایتی کاربران و خروج سریع آنها از سایت شما خواهد شد. اگر توجه گوگل به عملکرد کاربران در سایت و نرخ خروج آنها یا همانBounce Rate را پذیرفته باشیم، به این نتیجه میرسیم که سرعت سایت تاثیر بالایی بر رتبه شما در نتایج گوگل خواهد داشت.

 

توجه: مناسب بودن سرعت سایت شما تاثیر زیادی بر ایندکس صفحات توسط روبات های گوگل خواهد داشت. گوگل زمان مشخصی را برای بررسی و ایندکس توسط ربات هایش به هر سایت اختصاص میدهد. سرعت مناسب سایت به معنی افزایش سرعت بررسی و ایندکس هر صفحه و در نتیجه بررسی صفحات بیشتر خواهد بود. عدم دسترسی گوگل به صفحات داخلی شما در مدت طولانی میتواند به رتبه شما درنتایج گوگل آسیب جدی برساند.

و در پایان باید گفت که برای تست و بررسی دقیق سرعت سایت خود میتوانید از سرویس آنلاین GTMETRIX استفاده کنید که اطلاعات بسیار کاربردی در اختیار شما قرار میدهد.

 

تاثیر سرعت سایت بر سئو

موفق و پیروز باشید…

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط