تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 2,006 بازدید
  • بدون نظر

فاکتورهای خرید بک لینک در سئو و بهینه سازی سایت مشابه سایر عواملی همچون بهینه‌سازی تصاویر، بهینه سازی صفحات، استفاده بهینه از شبکه‌های اجتماعی و از این دست ویژگی‌هایی که با استفاده از آن قادر به افزایش سئو سایت خود خواهید بود از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید به دقت آنها را انتخاب کنید.

در واقع خرید هر نوع لینک از هر وبسایتی نمی‌تواند تاثیر مناسبی بر روی سایت شما داشته باشد، جدایی از اینکه خود خرید بک‌لینک به صورت کوتاه مدت تاثیر داشته و در صورت اتمام زمان لینکدهی ارزش خود را از دست خواهد داد.

فاکتورهای خرید بک لینک در سئو و بهینه سازی

فاکتورهای خرید بک لینک

در این مقاله از ایکس اسکریپت قصد دارم تا به فاکتورهایی که می‌تواند در خرید بک لینک و یا جتی لینک سازی در سایت‌های مختلف تاثیر داشته باشد بپردازم تا با یک دید باز و درست اقدام به تهیه لینک و لینک‌سازی برای وبسایت خود کنید.

مبحث لینک‌سازی در سئو و بهینه سازی سایت بر دونوع می‌باشد:

  1. لینک‌سازی داخلی، لینک‌دهی به مطالب و صفحات خود سایت
  2. لینک‌سازی خارجی، لینک‌سازی از طریق سایت‌ها که می‌تواند هزینه بر بوده و یا به صورت رایگان انجام گیرد

حال در این مقاله لینک‌سازی خارجی مد نظر ما می‌باشد که شامل لینک سازی از طریق سایت‌ها با صرف هزینه و یا اینکه لینک سازی از طریق شبکه‌های اجتماعی که توسط خود شما صورت می‌پذیرد باشد.

۱- عمر دامنه‌ای که به شما لینک می‌دهد!

در گذشته افراد وقتی از تاثیر لینکدهی به سایت خود مطلع شدند سریعا اقدام به تاسیس وبلاگ‌هایی کرده و با استفاده از آن به سایت خود با استفاده از کلمات مختلف لینک می‌دادند اما غافل از اینکه این کار کاملا اشتباه بوده و تاثیری برای انها نخواهد داشت. نکته حایز اهمیت در لینک سازی نیز این است که عمر دامنه‌ای که به شما لینک می‌دهد بالا بوده و به عنوان یک سایت تازه تاسیس نباشد.

سایت‌های تازه تاسیس عمدتا خود نیاز به بهینه‌سازی و لینک‌سازی دارند تا بتوانند رتبه خود را افزایش دهند، حال با این اوصاف آیا خرید و یا حتی ثبت لینک رایگان در چنین سایت‌هایی تاثیری برای شما خواهد داشت؟!

۲- دریافت لینک از سایت‌هایی با سرور مختلف در نوع کلاس C

شاید برای شما عجیب به نظر برسد، اما گوگل هنگام آنالیز و بررسی وبسایت‌های مختلف آی‌پی آنها را بررسی می‌کند. همانطور که می‌دانید هر وبسایت دارای سرور می‌باشد که خود این سرور‌ها تقسیم بندی شده و در نهایت در قالب هاست به شما ارائه می‌شوند.

هر سرور دارای یک آی‌پی مش‌باشد که آی‌پی‌ها نیز متشکل از ۴ بخش به صورت عددی که با دات از هم جدا شده‌اند تشکیل می‌شوند. به هر بخش از آی‌پی یک سرور کلاس گفته می‌شود که به ترتیب آنها را با نام‌های a, b,c و d می‌شناسیم. کلاس C آی‌پی سرور نشن‌دهنده کشور و موقعیت آن می‌باشد که سایت‌ها بر روی آن سرور میزبانی شده‌اند.

پس با این تعاریف گوگل انتظار دارد تا از سرور‌های مختلفی که در کشورهای مختلف قرار دارند به سایت شما لینک داده شوند که این مورد از طریق کلاس C آی‌پی سرور بررسی می‌شود.

۳- تعداد صفحاتی که از یک دامنه لینک دریافت می‌کنید!

وقتی اقدام به لینک‌سازی برای سایت می‌کنید حتما نباید لینک شما به گونه‌ای باشد که کاربران آن را مشاهده کرده و با کلیک بر روی آن به سایت شما هدایت شوند. بلکه این است تا گوگل اعتبار سایت شما را در سایت‌های مختلف بررسی کند.

پس در زمان خرید بک لینک باید دقت کنید که در کلیه صفحات یک سایت به شما لینک داده نشود و صرفا سعی کنید در صفحاتی که دارای ارزش بالایی هستند لینک دریافت کنید. بررسی میزان ارزش صفحات مختلف را با عنوان پیج اتیوریتی می‌شناسیم که می‌توانید صفحات دامنه مورد نظر را بررسی کرده و چند مورد از بهترین صفحات را برای خرید لینک انتخاب کنید.

۴- از دامنه‌هایی با پسوند مختلف لینک دریافت کنید!

همانطور که می‌دانید هر دامنه دارای یک پسوند مختص خو می‌باشد که در دسته‌بندی‌هایی همچون محلی، بین‌المللی، آموزشی، دولتی و.. تقسیم‌بندی شده‌اند.

ارزش این دامنه‌ها نیز متفاوت بوده و در دریافت لینکدهی بی تاثیر نیستند، به عبارتی وقتی شما از دامنه‌هایی با پسوند ac.ir. یا gov.ir. و این دست پسوندها که مربوط به سایت‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و دولتی می‌باشند لینک دریافت کنید در مقایسه با دامنه‌های آزاد دیگر ارزش بالاتری خواهد داشت.

۵- دریافت لینک از سایت‌های همکار!

بسیاری از کاربران در بازار رقابتی بر این باورند که حتی نباید اثری از رقبای خود در سایت آنها وجود داشته باشد. اما ماجرا اینطور که فکر می‌کنید نیست، شما باید سعی کنید تا از سایت‌هایی که در همین زمینه فعالیت دارند لینک خریداری کنید.

به عنوان مثال سایتی همچون دکتر وردپرس که در زمینه آموزش وردپرس و فروش دوره‌های آموزشی مرتبط با وردپرس فعالیت دارد اگر از یک سایت که در زمینه تفریحی و سرگرمی،‌دانلودی، آشپزی و یا هر موضوعی که به هیچ وجه ارتباطی با وردپرس ندارد و اگر تمامی صفحات آن سایت را زیر و رو کنید اثری از وردپرس در آن پیدا نکنید، لینک دریافت کند ارزشی نخواهد داشت.

اگر چه این کار سخت است و هرکسی حاضر نمی‌شود تا به این شکل همکاری کند، اما سعی کنید تا با همکاران خود گفت‌وگو کرده و از ارزش بالای این نوع لینک‌سازی برای انها بگویید، مطمئنا اگر آنها بدانند این نوع لینک‌سازی ارزشمند خواهد بود به صورت دوطرفه این کار را انجام داده و از آن استقبال خواهند کرد.

۶- اشتراک گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی!

این مورد می‌تواند در لینک سازی سایت در شبکه‌های اجتماعی ارزشمند باشد، دکمه‌هایی را برای اشتراک گذاری مطالب خود در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید تا کاربران با مشاهده آن اقدام به اشتراک گذاری و برند سازی در شبکه‌های اجتماعی کنند.

اگرچه در ایران کاربران به این مورد اهمیت خاصی نمی‌دهند و پس از پایان مطالعه محتوای صفحه سایت شما را ترک می‌کنند اما با ترفندهای مختلف از انها بخواهید تا این کار را انجام دهند. به عنوان نمونه می‌توانید باکس مربوط به اشتراک مطالب را به گونه‌ای طراحی کنید تا با اسکرول کردن به انتهای نوشته به صورت لایت باکس باز شده و یا اینکه از کاربر بخواهید هزینه نوشته را که تنها اشتراک‌گذاری آن می‌باشد به شما پرداخت کند.

۷- از لینک‌دهی به سایت‌های اسپم دوری کنید!

هنگام تهیه لینک دقت کنید که سایت مورد نظر اسپم نبوده و همچنین اصول مربوط به سئو را تا حد ممکن رعایت کرده باشد. گوگل به خوبی به سایت‌هایی که لینک داده باشید و یا حتی سایت‌هایی که از آن لینک دریافت کرده‌اید را بررسی کرده و در صورت مشاهده سایتی که اسپم است ممکن است شما را به دلیل لینک دادن به آن سایت نیز جزو سایت‌های اسپم تلقی کند.

برای اینکه چنین مشکلی برای شما پیش نیاید هنگامی که به سایتی لینک می‌دهید حتما آن را در حالت نوفالو قرار دهید.

۸- تا جای ممکن از رپورتاژآگهی استفاده کنید!

رپورتاژآگهی به دلیل اینکه می‌تواند به معرفی کامل یک کسب و کار کمک کند بهترین گزینه برای معرفی خدمات و لینک‌سازی در سایر سایت‌ها می‌باشد. برای اینکه اقدام به لینک سازی کنید از مشتریان و کاربرانی که از خدمات شما استفاده کرده‌اند درخواست کنید تا خود آنها کسب و کار شما را مورد نقد و بررسی قرار داده و به شما لینک دهند.

استفاده از محتوای یکسان برای رپورتاژآگهی در سایت‌های مختلف پیشنهاد نمی‌شود. اجازه دهید کاربران شما را نقد کرده و به معرفی تمامی نقاط ضعف و قوت کسب و کار شما بپردازند تا علاوه بر تاثیر لینک‌سازی بتوانید نقاط ضعف خود را بهبود بخشید.

شاد باشید..

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده