تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,952 بازدید
  • بدون نظر

درود فراوان خدمت شما دوستان عزیز؛
دوستان به نظر شما امکان پنهان سازی برخی از صفحات وردپرس از دید گوگل وجود دارد؟ برخی از مدیران می خواهند یک یا چند صفحه از سایت وردپرس خود را به منظور حفظ حریم خصوصی از دید کاربران سایت مخفی کنند.

حال به دنبال راه حلی برای مخفی سازی بعضی از صفحات وردپرس از گوگل هستند. در این مقاله از ایکس اسکریپت به شما نشان خواهیم داد که به چه صورتی صفحات وردپرس را از گوگل پنهان کنید، بدون اینکه سئو کلی سایت تحت ثاتیر قرار گیرد.

نحوه پنهان کردن صفحات سایت وردپرس از گوگل

پنهان کردن صفحات سایت وردپرس از موتورهای جستجو

روش های متفاوتی برای مخفی کردن صفحات سایت از موتورهای جستجو وجود دارد که در اینجا برای شما دوستان به معرفی برخی از این روش ها می پردازیم:

روش اول: پنهان کردن صفحات وردپرس از موتورهای جستجو با افزونه Yoast SEO

روش اول یکی از ساده ترین روش ها برای پنهان سازی صفحات سایت می باشد. ابتدا باید افزونه Yoast SEO را دانلود کنید و در سایت تان نصب و فعال نمایید. سپس شما نوشته و یا برگه ای را که می خواهید از دید موتورهای جستجو مخفی کنید برای ویرایش انتخاب نمایید. به پایین صفحه اسکرول کنید تا به بخش Yoast SEO برسید و سپس بر روی تنظیمات پیشرفته کلیک نمایید.

با کمک تنظیمات پیشرفته می توانید ربات های متاتگ ها را به مطالب و نوشته های خود اضافه کنید. با کمک ربات های متا تگ می توانید به موتورهای جستجو اعلام کنید که این صفحات را فهرست نکنند.

ابتدا شما از منوی کشویی Meta robots index، گزینه ی ‘noindex’ را انتخاب کنید. سپس گزینه ی ‘nofollow’ را از بخش تنظیمات ‘Meta robots follow’ علامت بزنید. در نهایت شما می توانید تنظیمات نوشته یا برگه خود را ذخیره کنید.

توجه: Yoast SEO به صورت خودکار قطعه کد زیر را به نوشته یا برگه اضافه می کند:

<meta name="robots" content="noindex,nofollow"/>

این خط کد به موتورهای جستجو اعلام می کند که این صفحه را دنبال نکنند!!

روش دوم: مخفی کردن صفحات وردپرس با استفاده از فایل robots.txt

در این روش باید فایل robots.txt را ویرایش کنید. توجه کنید به دلیل اهمیت این فایل، افزودن کدهای اشتباه تاثیر منفی بر روی سایت دارد. پس به کاربران مبتدی استفاده از این روش توصیه نمی شود!! فایل robots.txt یک فایل پیکربندی است که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آموزش بهینه سازی robots.txt برای سئو سایت مراجعه کنید.

حال برای ویرایش فایل robots.txt به هاست مراجعه کنید. سپس کد زیر را به این فایل اضافه کنید:

User-agent: *
Disallow: /your-page/

خط user-agent به شما اجازه می دهد تا ربات های خاصی را مورد خطاب قرار دهید. در اینجا علامت * به منظور استفاده از تمامی موتورهای جستجو می باشد.
خط بعدی آدرسی را که بعد از دامنه سایت می آید را تعریف می کند.

مثال: به عنوان نمونه شما می خواهید آدرس صفحه ای به صورت زیر را پنهان کنید:

http://example.com/۲۰۱۶/۱۲/my-blog-post/

در نهایت شما باید کد زیر را به فایل robots.txt اضافه کنید:

User-agent: *
Disallow: /۲۰۱۶/۱۲/my-blog-post/

پس از ایجاد تغییرات، فراموش نکنید که فایل robots.txt را ذخیره کنید و در هاست خود آپلود نمایید.

معایب استفاده از robots.txt برای مخفی کردن محتوا

فایل robots.txt در دسترس عموم می باشد. سایر افراد می توانند این فایل را بررسی کنند که آیا صفحه ای برای مخفی کردن وجود دارد یا خیر؟

موتور های جست و جو گر همیشه دستور العمل های robot را دنبال می کنند. ولی برخی از جست و جو گر ها نیز آن را نادیده می گیرند که این خزنده ها ربات هایی هستند که وب را برای گسترش نرم افزارهای مخرب، وب سایت های هدفمند یا برداشت اطلاعات حساب های ایمیل، شماره تلفن ها و غیره می خزند.

روش سوم: رمز عبور برای محافظت از برگه یا مطالب وردپرس

آخرین روشی که به شما پیشنهاد می شود رمزگذاری بر روی نوشته یا برگه می باشد. بدین منظور به ویرایش صفحه یا برگه بروید و در بخش انتشار، گزینه ” نمایانی ” را برای ویرایش انتخاب کنید. در نهایت برای نوشته و برگه خود رمز انتخاب کنید.

با استفاده از سه روش فوق می توانید صفحات و نوشته های مورد نظر را از دید موتورهای جستجو مخفی نمایید. با تشکر از همراهی شما عزیزان

روزهاتون زیبا!

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط