تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,297 بازدید
  • بدون نظر
محتوای معتبر

گوگل در حال انتقال از مدل سنتی بهینه‌ سازی به تمرکز روی محتوای معتبر و باکیفیت است. و این موضوع کم‌تر شناخته شده است. در عین حال که هم‌چنان استفاده‌ی بهینه از متادیتا‌ها و مخصوصا کیوردها، از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، اما نمی‌توان کتمان کرد وقتی از ورودی ارگانیک موتورهای جستجو صحبت می‌کنیم، «اعتبار» است که حرف اول را می‌زند.

 

چرا محتوای معتبر از سئو مهم‌تر است؟

 

دیگر، غرق کردن مطالب در فاکتورهای سئو، بهترین راه برای کشاندن مخاطبان به وب‌سایت‌مان نیست. همیشه گفته شده که محتوا پادشاه اینترنت است. با توجه به این‌که گوگل هر روز عمیق‌تر روی محتوای باکیفیت متمرکز می‌شود، بازاریابان اینترنتی به این نتیجه رسیده‌اند که اغلب اوقات، «اعتبار»، مهم‌تر از بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو است.

 

گوگل تنها موتور جستجویی نیست که روی «اعتبار» تاکید می‌کند. اخیرا، وب‌سایت سرچ‌انجین‌لند گزارش داد که موتور جستجوی بینگ، در حال طراحی و توسعه‌ی گوگل پاندای مخصوص به خودش است. این الگوریتم جدید با دخالت دادن فاکتورهایی از قبیل «اعتبار» بیش از پیش روی محتوای باکیفیت تاکید خواهد داشت.

 

بازاریابی محتوا، از بسیاری جهات، برای متخصصان بازاریابی، چالش بزرگ‌تری نسبت به بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. قوانین دیروز مرده‌اند. امروز، بازاریابان اینترنتی بایستی روی تولید محتوای باکیفیتی تمرکز کنند که ارزش انتشار داشته باشد. این بدان معناست که باید درک جامعی از بازار هدف کسب‌و‌کار مورد نظر شکل بگیرد تا بتوان دریافت دقیقا تولید چه نوع محتوایی منجر به دست‌یابی به مخاطبان هدفمند می‌گردد.

 

ارتباطات اجتماعی در قالب تولید محتوای معتبر و قوی به عنوان یک اصل اجتناب‌ناپذیر باقی می‌ماند. کلید کار این‌جاست که بتوانید محتوای خیره‌کننده و موثری تولید کنید که افراد تاثیرگذار در اینترنت را جذب کرده و آن‌ها را مجاب کند تا محتوای شما را با مخاطبان خودشان به اشتراک بگذارند. این کار بیش از هر چیز، اغلب بر گستره‌ی مخاطبان هدف شما تاثیر خواهد داشت. هم‌چنین موتورهای جستجو برای تایید «اعتبار» از سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. برای مثال، موتور جستجوی بینگ از سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی برای این‌ استفاده می‌کند که بفهمد نویسنده‌ی مورد نظرش در موضوع مورد بحث متخصص هست یا خیر و آیا نویسنده‌ی شناخته شده‌ای هست یا نه. این‌جاست که ثابت می‌شود مشخصا سیگنال‌های لینکدین مفید و موثر هستند.

 

محتوای معتبر، نه تنها در جذب ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو بسیار موثر است، بل‌که مسیر ایجاد اعتماد در مخاطب را تسهیل می‌کند. وقتی مخاطبان شما مطالب‌تان را می‌خوانند و می‌توانند در مورد شما بیش‌تر بدانند، حس می‌کنند که در حال ایجاد رابطه با شما هستند. آن‌ها با این کار یاد می‌گیرند که به شما اعتماد داشته باشند. همان‌طور که هر بازاریاب خبره‌ای می‌داند، فروش یک محصول هنگامی که مصرف‌کننده به شما اعتماد دارد، بسیار راحت‌تر خواهد بود.

 

برای تولید محتوای معتبر چه می‌توان کرد؟

 

  • درباره‌ی موضوع مطالب خود به خوبی آگاهی داشته باشید و برای تولید آن شور و شوق به خرج دهید. وقت بگذارید و برای این منظور به خوبی تحقیقات کنید.
  • ۲- خلاق باشید. چه دارید یک تحقیق کاملا جدید انجام می‌دهید و چه زمانی که وجه متفاوتی از یک موضوع قدیمی را بررسی می‌کنید، سعی بر این داشته باشید که چیز جدیدی به موضوع‌تان اضافه کنید.
  • ۳- روی نگارش محتوای خود تمرکز کنید. زمان بگذارید و مطالبتان را با دقت تمام تولید کنید.
  • ۴- مطالب‌تان را با گروه‌ها و جوامع هدف مختلف به اشتراک بگذارید. به خاطر داشته باشید که سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی، یک فاکتور حیاتی در ایجاد اعتبار برای مطالب شما هستند.

 

با توجه به این که موتورهای جستجو تاکید روزافزونی بر میزان اهمیت محتوای معتبر دارند، اکنون زمان آن فرا رسیده است که اعتبار آنلاین خود را به خوبی تقویت کنید.می‌توانید برای آشنایی با تکنیک‌ها و استراتژی‌های کاربردی و عملی بازاریابی محتوا یک‌ادمین را بیش‌تر ورق بزنید!

 

همچنین لازم به ذکر است که در تمام این مقاله، واژه‌ی «اعتبار» معادل با لغت authority آمده است.

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده