تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,534 بازدید
  • بدون نظر

رتبه صفحات سایت در سئو

 

اگر مروی بر عوامل موثر در رنکینگ داشته باشیم، متوجه می شویم که هر چه می گذرد اهمیت کوچک ترین اقدامات ما هم رویرتبه صفحات سایت ممکن است تاثیر بگذارد و دیگر هیچ چیز از چشم گوگل پنهان نمی ماند. در مسئله سئو، هر کاری که انجام می دهیم با یک هدف بزرگ صورت می پذیرد: بهبود و بالا رفتن رتبه صفحات سایت و در نهایت به دست آوردن جایگاه بهتری در گوگل. غیر از این است؟! در ادامه با ایکس اسکریپت همراه باشید.

 

درباره رتبه یا رنک صفحات هم دقیقا مثل روش های اشتباه که در سئو سایت به کار می گیریم، سوبرداشت هایی وجود دارد که باعث افت رتبه سایت می شود و همه چیز برعکس خواهد شد. در ادامه ۷ حقیقت خواندنی، جالب و البته سرنوشت ساز را درباره رتبه صفحات سایت و مدیریت آن ها با هم مدیریت می کنیم. شاید برخی از این حقایق برای شما هم جالب توجه باشد.

 

حقایق خواندنی درباره رتبه صفحات سایت در سئو

 

این حقایق را با چند سوال مهم و کلیدی در ادامه می خوانید.

 

رتبه صفحات سایت در سئو

چه بخشی از رتبه صفحات، از طریق لینک های داخل آن تامین می شود؟

 

پاسخ به این سوال قطعی نیست؛ با این حال حقایقی در این باره به دست آمد هاست که با هم مرور می کنیم. لینک هایی که در هر صفحه از سایت با رعایت اصول لینک سازی و لینک بیلدینگ در سئو قرار می دهید هر یک سهمی در تشکیل رنک یک صفحه دارند. به صورت عمومی هر چه قدر تعداد این لینک ها بیش تر باشد ارزش هر یک از آن ها یا در واقع سهم آن ها در شکل گیری رتبه نهایی کم تر خواهد شد.

 

گفتنی است که اگر ده لینک در یک صفحه از سایت قرار داده باشید، لرزش هر لینک لزوما یک دهم رتبه آن صفحه نیست. تجربه نشان داده است که لینک های کم تری که با رعایت ارتباط ساخته می شوند از ارزش بیشتری برخوردار هستند.

 

با No-Follow لینک ها می توان تاثیر لینک در رتبه سایت را کنترل کرد؟

 

در یک کلام خیر؛ وقتی که سر و کله No-Follow در لینک هایتان پیدا می شود برخی از سئوکارهای کلاه سفید تلاش می کنند باNo-Follow کردن لینک ها یا پیوندهایی که به آن ها اهمیت نمی دهند خودشان را از جزا گوگل خلاص کنند. چیزی مثل سئو کلاه سیاه برای گول زدن گوگل!

 

باید قبول کنید که تک تک لینک های حاضر در یک صفحه بخشی از آن پیج هستند. پس اگر ده لینک در یک صفحه داشته باشید که به طور مثال سه لینک آن No-Follow باشد گوگل باز هم درباره رتبه صفحات سایت آن سه لینک را دخالت می دهد.

 

تمام رتبه سایت از طریق لینک ها تامین می شود؟

 

اگر ده تا لینک در یک صفحه وجود داشته باشد، به جرئت می توان گفت که کیفیت این لینک ها تنها یک دهم کل رتبه ای است که شما از گوگل دریافت می کنید. این که لینک ها تا چه حد روی رتبه بندی سایت شما اثر بگذارند به فاکتورهای زیر بستگی دارد که گوگل آن ها را بهتر از هر کسی اندازه گیری می کند:

 

  • ارتباط لینک ها: لینک با صفحه ای که بدان پیوند داده اید چه قدر مرتبط است
  • جایگاه لینک در صفحه: لینک ها بر اساس جایگاهی که در صفحات دارند از خیلی مهم تا مهم و سپس دارای اهمیت کم تر طبقه بندی می شوند. لینک هایی که در پایین صفحات درج می کنید اهمیت کم تری برای گوگل خواهند داشت

 

رتبه صفحات سایت در سئو

ارزش لینک های داخل متن در مقابل لینک تصاویر

 

همان طور که می دانید هم تصاویر و هم متون می توانند در وردپرس حاوی لینک باشند. به نظر شما لینک داخل متن تاثیر بیشتری در شکل گیری رتبه آن صفحه دارد یا لینکی که در تصاویر قرار می دهیم؟

 

پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد؛ اما به نظر می رسد احتمال این که گوگل لینک هایی را که در تصاویر قرار می گیرند تبلیغ تلقی کند بیش تر است؛ بنابراین ارزشی که برای لینک های داخل متن ها قائل می شویم نسبت به تصاویر بیش تر است.

 

تاثیر لینک از سایت های معتبر روی رتبه سایت تا چه حد است؟

 

لینک گرفتن از سایت های دیگر به شرط سالم بودن آن سایت و تبدیل شدن آن بازدیدکننده ها به مشتریان واقعی موثر و مفید است. اما اکنون مدت ها است که گوگل تمرکز خود را از روی واژه معتبر برداشته است. به عبارت دیگر برای لینک گرفتن حتما به سایت های رتبه یک گوگل نیاز ندارید که در قبال آن مجبور به پرداخت مبلغ هنگفتی باشید؛ با سایت های کوچک تر هم می توانید این کار را شروع کنید.

 

با افت رتبه یک صفحه، رتبه سایت هم افت می کند؟

 

قبل از هر چیز باید ابتدا این حقیقت را درک کنیم که واژه “صفحه” و “لینک های داخل صفحه” فقط و فقط به خود آن صفحه مربوط هستند. این لینک های خارجی هستند که در تعامل با رتبه کلی سایت می باشند و می توانند روی هم تاثیر مستقیم داشته باشند.

 

اما اگر می پرسید رنک یک سایت با لینک خارجی ضعیف حتما افت می کند یا بالعکس باید گفت خیر؛ رتبه یک صفحه حتی اگر رتبه سایت به صورت کلی پایین باشد می تواند به وسیله لینک های داخلی بالاتر باشد. به عبارت دیگر لینک های داخلی فرشته های نجات صفحات می باشند.

 

همه لینک ها باید در صفحه اصلی سایت قرار گیرند تا رتبه بالا برود؟

 

این که صفحه اصلی برای هر سایتی از باقی صفحات مهم تر شده است به دلیل حضور همین لینک ها می باشد. اگر صفحه اصلی سایت شما مهم ترین و مرتبط ترین بخش برای ارتباط با سایر بخش های می باشد پس طبیعی است اگر تمام لینک ها در آن قرار گیرد و موتور جستجو هم بیشتر به آن ها توجه کند.

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده