تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,931 بازدید
  • بدون نظر

لینک های داخلی

 

لینک سازی داخلی باید یکی از مهم ترین موارد استراتژی سئو برای سایت شما باشد. در این مقاله به اهمیت لینک سازی داخلی می پردازیم و یاد می گیریم که ساختار لینک سازی داخلی باید چگونه باشد تا علاوه بر تاثیر روی کاربران، بر سئو نیز تاثیر فراوانی داشته باشد. در ادامه با ایکس اسکریپت همراه شوید.

 

مهم ترین نکته سئو در سال 2018، درک محتوای شما توسط گوگل است!

 

یکی از موارد مهمی که گوگل روی آن تمرکز زیادی کرده است، درک محتوای مطالب سایت است. این به این معنا نیست که شما کلمه کلیدی خود را تکرار کنید تا گوگل متوجه موضوع مطلب شما شود، بلکه به این معناست که گوگل معنا و مفهوم کلی مطلب شما را درک کند!

 

این روش باعث می شود که گوگل محتوای شما را تا حدودی مانند انسان درک کند و دقیقا بداند که شما راجع به چه چیزی صحبت می کنید. گوگل هر روز در این زمینه در حال بهتر شدن است تا بتواند محتوای مطالب سایت شما را به درستی درک کند و صرفا بر اساس تعدادی کلمه کلیدی نباشد.

 

برخی از مواردی که می تواند در این روش تاثیرگذار باشد، علاوه بر خود متن، کلمات هم خانواده، کلمات مرتبط و لینک ها هستند.

 

لینک های داخلی

 

لینک های داخلی به گوگل کمک می کند تا مطلب را بهتر درک کند

 

محتوایی که شما در متن خود لینک می کنید، هر روز به اهمیت آن افزوده می شود. گوگل بر اساس متن محتوا، دقیقا می تواند متوجه شود که لینکی که شما در متن قرار داده اید، برای کاربر مفید است یا خیر.

لینک های مرتبط برای کاربران مفید هستند و لینک های مفید به رتبه سئو شما کمک زیادی می کند. اگر یک مطلب لینک های مفیدی به سایر مطالب سایت شما داشته باشد، شانس به دست آوردن رتبه بهتر در نتایج جستجو، برای آن مطلب بیشتر می شود. بنابراین متن لینک شده در مطلب، بسیار مهم است. همچنین این نکته را هم در بدانید که اگر لینک های مفیدی در متن محتوای خود ایجاد کنید، باعث می شود از لینک های رندمی که در قسمت هایی مانند فوتر نمایش داده می شوند، مفید تر باشند.

 

2 دلیل اهمیت لینک های داخلی سایت

 

ساخت لینک های داخلی برای سئو بسیار ضروری است. در اینجا دو دلیل این که چرا لینک های داخلی مهم هستند را بیان می کنیم.

 

یکی از دلایل اهمیت لینک های داخلی این است که باعث ایندکس شدن صفحات بیشتری از سایت شما در زمان کمتر می شود. همانطور که می دانید، گوگل لینک های صفحات را نیز کراول می کند. وقتی در صفحات مختلف، لینک های مختلفی را ببیند، به آن ها نیز سر می زند. بنابراین شانس دیده شدن مطالب سایت شما و ایندکس شدن آن ها بسیار افزایش پیدا می کند. توجه داشته باشید که لینک های داخلی باید از نوع follow باشند تا ربات های موتور های جستجو به آن ها نیز دسترسی پیدا کنند.

 

دلیل دوم این است که وقتی لینک مفیدی در محتوای شما قرار داشته باشد، به دلیل این که متن لینک داده شده به درک گوگل از مطلب شما کمک می کند، باعث بهبود رتبه سئو سایت شما خواهد شد. باز هم می گوییم که این روش لینک سازی بهتر از قرار دادن تعداد زیادی لینک در قسمت هایی مانند فوتر است.

نتیجه گیری:

 

شما باید برای لینک سازی داخلی سایت خود، استراتژی مناسبی داشته باشید. سعی کنید هنگام نوشتن مقالات و محتوای سایت، اگر مطلب دیگری دارید که به درک این مطلب کمک می کند، آن را لینک دهید. این کار باعث می شود که کاربر بهتر بتواند به هدف خود برسد و رضایت داشته باشد. این رضایت همان چیزی است که گوگل می خواهد. یعنی کاربر راضی!

 

علاوه بر این ها، وقتی کاربری از داخل یک مطلب به مطالب دیگر نیز سر می زند و مطالعه می کند، باعث می شود که مدت زمان بیشتری در سایت شما صرف کند که این خود یکی دیگر از نکات سئو است.

 

بنابراین سعی کنید تا گوگل مطلب شما را با استفاده از کلمات هم خانواده و لینک ها بهتر درک کند تا به شما اهمیت بیشتری دهد.

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده