تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,907 بازدید
  • بدون نظر

آموزش راه اندازی Google AMP

سلام خدمت همراهان خوب ایـکـس اسـکـریـپـت 🙂

قابلیت google amp در واقع راهی برای سرعت دادن به بارگذاری صفحات وبسایت در گوشی های هوشمند میباشد .

 

ابزار amp در بارگزاری صفحات باعث میشود تا محبوبیت زیادی بین کاربران دریافت کند .

 

با استفاده از این ابزار , مدیران وبسایت ها میتوانند مقالات و صفحات وبسایت خود را با بارگذاری سریع برای کاربران با محتویات غنی شده شامل ویدئو ها , تصاویر ,انیمیشن , و … قابلیت خوبی را در اختیار کاربران خود قرار دهند .

آموزش راه اندازی Google AMP

AMP به نحوی طراحی شده تا محتویات مورد نیاز کاربر با سرعت بالا روی هر دستگاه همراه از گوشی‌های هوشمند گرفته تا تبلت‌ و دیگر گجت‌های الکترونیکی همراه بارگذاری شود.

 

Google AMP چیست؟

 

Google AMP یک ابزار متن باز میباشد که هدف از این پروژه پیدا کردن راهی برای بارگزاری سریعتر صفحات بر روی تلفن همراه میباشد. در بسیاری از تلفن های همراه، بارگذاری متن ها کند است و لود آن ها برای دقایقی طول می کشد با اینکه برخی از مدیران وسایت ها برای افزایش سرعت وردپرس تلاش زیادی می کنند.

 

قابلیت amp را میتوان با استفاده از کد های html و javascript پیاده سازی کرد . در واقع مقداری از محتوای وبسایت در کش google amp میماند , و با ورود مجدد به وبسایت محتوا بصورت سریع بارگذاری میشود .

 

از این ابزار وبسایت هایی مانند : گوگل , تویتر , لینکدین و بسیاری از وبسایت های دیگر .

 

قابلیت google amp برای بالا رفتن رتبه سایت بسیار موثر میباشد .

از دیگر خصوصیات Google AMP پشتیبانی از Google Analytics میباشد . که Google AMP با قابلیت جست و جوی گوگل نیز سازگار میباشد.

 

چنان چه کاربران شما از گوگل به وبسایت ارجاع داده میشوند حتما از قابلیت google amp استفاده کنید .

نصب google amp در وردپرس

 

نصب این افزونه وردپرس مانند دیگر افزونه های مشابه روند ساده ای دارد . (آموزش نصب افزونه وردپرس) افزونه amp را از مخزن وردپرس دانلود کرده و در پوشه plugins هسته وردپرس خود بارگذاری و فعال کنید .

آموزش راه اندازی Google AMP

بعد از نصب و فعال سازی افزونه amp چنان چه در پایان آدرس مقالات خود متن /amp را اضافه کنید , نسخه amp گوگل را مشاهده خواهید کرد .

تنظیم و سفارشی سازی بیشتر نسخه AMP

 

برای اعمال سفارشی سازی پیشرفته قالب amp لازم است افزونه ی AMP for WP – Accelerated Mobile Pages را در سایتتان نصب و فعال کنید.

 

بعد از نصب و فعال سازی افزونه به بخش نمایش > amp مجدد رفته و مشاهده خواهید کرد که قابلیت های جدیدی به این بخش اضافه شده است و شما میتوانید با اضافه کردن المنت های مورد نظر صفحه amp گوگل خود را سفارشی سازی کنید .

میتوانید تمام بخش های قالب amp رو کنترل کنید . یک منو اضافه کنید شبکه های اجتماعی را مدیریت کنید و در نهایت با زدن بر روی دکمه ذخیره و انتشار تغییرات فوق را بر روی صفحه amp خود فعال کنید .

بررسی AMP وردپرس در کنسول جستجوی گوگل

 

برای اینکه بتوانید google amp خود را در کنسول گوگل (گوگل وبمستر) مدیریت کنید باید صبر کنید تا گوگل نسخه گوگل amp شما را ثبت کرده و در نتایج جستجو به نمایش در بیاورد .

 

لازم به ذکر است برای اطلاع از اینکه گوگل نسخه google amp شما را ثبت کرده یا خیر با رفتن به صفحه کونسول وبسایت خود (گوگل وبمستر) و مراجعه به منو search appearance و زیر منوی Accelerated Mobile Pages از وضعیت کنونی گوگل amp خود با خبر شوید .

آموزش راه اندازی Google AMP

نکته : افزونه Glue for Yoast SEO & AMP را همزمان با افزونه ی AMP for WP – Accelerated Mobile Pages فعال نکنید.

 

نکات مهم در مورد  افزونه AMP وردپرس

 

  • Category , Tag ها با این افزونه پشتیبانی نمیشوند و صفحات آن به AMP تبدیل نمیشود.
  • این افزونه هیچ تنظیماتی ندارد و اگر قصد ایجاد تغییر در قالب بهینه شده را دارید باید با کدنویسی فایلهای قالب وافزونه معرفی شده اصلاح کنید.
  • برخی از قابلیت های اختصاصی AMP مانند amp-analytics  و amp-ad توسط این افزونه پشتیبانی نمیشوند و باید کد آن را به صورت دستی به قالب اضافه کنید.

 

جمع بندی کلی:

 

google amp یکی از قدرتمند ترین و ساده ترین افزونه های افزایش سرعت وردپرس و بهینه سازی وردپرس در تلفن های همراه میباشد که برای وبسایت کاملا مفید میباشد .

حتما بعد نصب و فعال سازی AMP وردپرس آن را در تلفن های همراه تست کنید اگر مشکلات زیادی را مشاهده کردید این افزونه را غیر فعال کنید یا از افزونه های کمکی مانند Glue for Yoast SEO & AMP استفاده کنید

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط