تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,495 بازدید
  • بدون نظر

بهترین افزونه های وردپرس

امروزه بر تعداد پلتفرم‌های تجاری افزوده می‌شود و دلیل آن نیز کاملا واضح است. زیرا افراد به شدت تمایل به راه اندازی کسب و کارهای متفاوتی نشان می‌دهند و مدام به دنبال بهترین گزینه هستند.
در وردپرس نیز چند افزونه تجاری موجود است که می‌توانیم به کمک آن یک فروشگاه اینترنتی را راه‌اندازی کنیم اما اگر بخواهیم بدانیم بهترین افزونه‌های وردپرس برای ساخت فروشگاه اینترنتی کدام هستند، پیشنهاد می‌کنم با این مقاله همراه ما باشید.

افزونه‌های وردپرس برای ساخت فروشگاه اینترنتی

شاید بارها در مورد افزونه‌ای شنیده باشیم اما زمان انتخاب که می‌رسد بهتر است با تحقیق و بررسی بین افزونه‌های وردپرس برای ساخت فروشگاه اینترنتی، گزینه مورد نظر را انتخاب کنیم. یعنی ممکن است موردی برای یک فرد جوابگو باشد اما برای شما این‌چنین نباشد. برای اینکه بتوانیم بهترین گزینه را انتخاب کنیم اول باید مواردی را بررسی کرده و به آن‌ها پاسخ دهیم.

به دنبال چه هدفی در افزونه‌های تجاری وردپرس هستید؟

شماری از افزونه‌های وردپرس برای ساخت فروشگاه اینترنتی در مخزن و مارکت‌ها موجود است اما مسلما همه آن‌ها برای فعالیت شما مناسب نیستند. برخی از این افزونه برای فروش محصولات دیجیتالی گزینه مناسبی هستند در حالیکه برخی دیگر مناسب فروش محصولات فیزیکی هستند که نیازمند امکاناتی مانند حمل و نقل است. در کنار این دو گزینه برخی افزونه‌های دیگر هر دو مورد را پوشش می‌دهند.

با این تفاسیر بهتر است قبل از انتخاب، تصمیم بگیرید قرار است چه چیزی بفروشید و برای فروشگاه اینترنتی خود دقیقا به چه ویژگی‌ها و امکاناتی نیازمند هستید.
بعد از آن نوبت به انتخاب درگاه پرداخت می‌رسد. آیا می‌خواهید درگاه پرداخت مستقیم برای اتصال به بانک راه‌اندازی کنید؟ پس باید به دنبال نماد اعتماد الکترونیکی بروید و پس از دریافت آن از بانک مربوطه مرچنت تهیه کرده و از افزونه بانک جهت اتصال به فروشگاه اینترنتی خود بهره‌مند شوید.
یا شاید در حال حال حاضر می‌خواهید با کمک درگاه‌های واسطه مانند زرین‌پال کار خود را پیش ببرید. برای این منظور نیز در سایت مربوطه عضو شده و سپس مرچنت داده شده را در افزونه مورد نظر وارد کنید.

چه مواردی را در ساخت و راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی نیاز دارید؟

اولین موردی که برای ساخت هر فروشگاه اینترنتی به آن نیازمند هستید، انتخاب سرویس هاست مناسب با میزان و حجم فعالیت است. سپس نام دامنه برای فروشگاه خود در نظر بگیرید.
حال نوبت به انتخاب یک قالب فروشگاهی وردپرس مناسب برای کارتان می‌رسد. در انتخاب خود لطفا دقت کنید! پس از آن باید از افزونه‌هایی کمک بگیرید که امکانات مورد نیاز را به فروشگاه اینترنتی شما اضافه کنند.

زمانی که این دو سوال را با دقت بررسی کردید و نتیجه درستی گرفتید، می‌توانید ادامه مقاله که مربوط به بهترین افزونه‌های وردپرس برای ساخت فروشگاه اینترنتی در سال ۱۳۹۷ است را بخوانید. (به ترتیب محبوبیت آورده شده)

۱- ووکامرس

بهترین افزونه‌های وردپرس _ ووکامرس

ووکامرس محبوب‌ترین افزونه رایگان در وردپرس است و توسط شرکت Automattic در سال ۲۰۱۵ ایجاد شد. این شرکت تحت نظر wordpress.com فعالیت می‌کند، به همین دلیل ووکامرس به صورت یک افزونه وردپرسی ساخته شد.

ووکامرس یکی از بهترین افزونه‌های وردپرس برای ساخت فروشگاه اینترنتی است که دارای تعداد بی‌شماری قالب و افزونه رایگان و پرمیوم است. شاید دلیل توجه بیش از حد افراد به ووکامرس نیز، همین موضوع باشد.

مزایای استفاده از ووکامرس

افزونه‌ها و قالب‌ها: تعداد بی‌شماری افزونه ووکامرس و قالب ووکامرس به صورت رایگان در مخزن وردپرس موجود است. به گونه‌ای که شما هر نوع امکانی را بخواهید به کمک یک افزونه می‌توانید ایجاد کنید.
هر کدام از قالب‌های فروشگاهی نیز امکاناتی را برای شما فراهم می‌کنند که با بررسی می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

پشتیبانی از هر دو نوع محصول فیزیکی و مجازی: با کمک ووکامرس هر دو نوع محصول فیزیکی و مجازی را بسیار عالی می‌توانید به فروش برسانید. به عنوان مثال محصولات مجازی مانند کتاب الکترونیکی، موزیک، نرم‌افزار و… و از طرفی محصولات فیزیکی مانند پوشاک، لوازم و ابزار مختلف، لوازم خانگی و… همه در ووکامرس قابلیت اجرا دارند. با همین ویژگی جالب، ووکامرس را می‌توان یکی از بهترین افزونه‌های وردپرس برای ساخت فروشگاه اینترنتی دانست.

فروش محصولات وابسته یا خارجی: با کمک ووکامرس می‌توان محصولات وابسته یا خارجی را به فروش رساند. فروش محصولات وابسته تجربه خوبی برای فروشندگان ایجاد می‌کند. (محصولات وابسته به محصولاتی گفته می‌شود که برای فروش نیاز به لوازم جانبی نیز دارند. مثلا فرض کنید می‌خواهید یک گوشی موبایل بفروشید، به مشتری پیشنهاد می‌دهید که محافظ، هندزفری، قاب گوشی و… را نیز به همراه محصول با تخفیف خریداری کند.)

مدیریت موجودی انبار: ووکامرس مجهز به ابزاری برای مدیریت ساده موجودی انبار است، حتی می‌تواند آن را فقط به مدیریت فروشگاه اختصاص دهد.

پرداخت و تنظیمات حمل‌و‌نقل: خوشبختانه ووکامرس برای درگاه‌های پرداخت مستقیم و واسطه ایرانی بومی‌سازی شده و کاملا سازگار است. شما به راحتی می‌توانید امکاناتی را برای روش پرداخت، حمل و نقل در ووکامرس و مالیات اضافه کنید.

راهنما و مستندات: مستندات و راهنماهای بسیار خوب و کاربردی برای ووکامرس موجود است، شما به راحتی می‌توانید برای حل هر مشکلی در اینترنت به پاسخ سوال خود دست یابید. همچنین انجمن‌های قدرتمندی در این حوزه وجود دارند که با کمک آن‌ها راحت‌تر به پاسخ خود خواهید رسید.

معایب استفاده از ووکامرس

تنظیمات فراوان: ووکامرس برای استفاده، بسیار راحت است اما دارای تنظیمات زیادی است که این مورد کمی برای افراد مبتدی سخت و آزاردهنده می‌شود.

یافتن افزونه‌های جانبی: برخی افزونه‌ها خود دارای ویژگی‌های بیشتری هستند که با کمک افزونه‌های جانبی اضافه می‌شود. یافتن این افزونه‌ها با توجه به نیاز کاربران ممکن است کمی گیج‌کننده باشد.

پشتیبانی از قالب: ووکامرس تقریبا از تمامی قالب‌ها پشتیبانی می‌کند اما متاسفانه به راحتی با هر قالبی به خوبی تنظیم نمی‌شود. برای همین منظور پیشنهاد می‌شود که از قالبی که مختص ووکامرس است استفاده کنید تا به راحتی تنظیم‌پذیر باشد.

نتیجه گیری

با بررسی موارد بالا ووکامرس یکی از بهترین افزونه‌های وردپرس برای ساخت فروشگاه اینترنتی است. در حال حاضر کاربران و توسعه‌دهندگان زیادی دارد که با توجه به امکانات قراوان آن مانند قالب‌ها و افزونه‌های متعدد می‌توان آن را به عنوان یک گزینه طلایی در نظر گرفت.

۲- Easy Digital Downloads

بهترین افزونه‌های وردپرس _ edd

 

یکی از بهترین افزونه‌های وردپرس برای ساخت فروشگاه اینترنتی در حوزه فروش محصولات مجازی Easy Digital Downloads است. عملکرد بسیار ساده‌ و در عین حال قدرتمند برای فروش کالای دیجیتال دارد.

مزایای استفاده از Easy Digital Downloads

طراحی شده برای فروش محصولات دیجیتال: این افزونه اساسا برای فروش محصولات مجازی و دیجیتالی روی کار آمده است. برخلاف ووکامرس که هم برای فروش محصولات فیزیکی و مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از EDD فقط برای این نوع فروش می‌توان استفاده کرد.

آسان در استفاده: برای استفاده بسیار آسان است و از همان ابتدا می‌توانید به راحتی محصولات دیجیتالی خود را اضافه کنید. این موضوع برای صرفه‌جویی در زمان گزینه فوق‌العاده‌ایست.

افزونه‌ها: هزاران افزونه کاربردی برای این افزونه موجود است. افزونه‌هایی برای درگاه‌های پرداختی، افزونه‌های خدماتی و افزودن امکانات اضافی.

قالب‌ها: قالب اختصاصی ندارد و با تمامی قالب‌هایی که بخواهید، سازگار و قابل اجراست.

پشتیبانی حرفه‌ای: این افزونه دارای مستندات بسیار فراوانی است و شما می‌توانید انجمن‌های رایگان، ویدئو و آموزش‌های متعددی را برای آن در گوگل بیابید.

معایب استفاده از Easy Digital Downloads

تنها برای کالای دیجیتال: همان‌طور که از نامش پیداست تنها برای کالاهای دیجیتال کاربرد دارد و برای کالاهای فیزیکی جوابگو نیست. و اگر نیازمند فروش کالای فیزیکی هستید، مطمئنا گزینه مناسبی نخواهد بود.

فروش کالاهای خارجی: اگر می‌خواهید فروش خارجی داشته باشید یا کالاهای وابسته را به فروش برسانید باید یک سیستم واسطه و سوم شخصی را راه‌اندازی کنید.

نتیجه گیری

اگر می‌خواهید یک فروشگاه فروش محصولات دیجیتالی مانند فروش فایل بزنید، بی شک Easy Digital Downloads یکی از بهترین افزونه‌های وردپرس برای ساخت فروشگاه اینترنتی برای شماست.

۳- MemberPress

بهترین افزونه‌های وردپرس _ ممبرپرس

یکی از بهترین بهترین افزونه‌های وردپرس برای ساخت فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات مجازی و خدمات به مشترکین است. دارای تنظیمات ادغامی است و به راحتی با وردپرس ادغام می‌شود.

مزایای استفاده از MemberPress

فروش محصولات مبتنی بر اشتراک: به راحتی اجازه فروش محصول مبتنی بر اشتراک، برنامه عضویت، پرداخت به ازای مشاهده محتوا و …

قوانین دسترسی قدرتمند: محدود کردن دسترسی افراد برای سطوح مختلف و تعیین دسترسی فقط برای کاربرانی که عضو ویژه شده‌اند.

افزونه‌های قدرتمند: این افزونه امکان ادغام شدن با ووکامرس یا افزونه LMS را دارد.

معایب استفاده از MemberPress

محدودیت در تنظیمات درگاه پرداخت: این افزونه تنها با برخی از درگاه‌های پرداختی سازگار است که ایرانی‌ها جزء آن نیستند. و این خود یک عیب بزرگ است.

نتیجه گیری

MemberPress یکی از بهترین افزونه‌های وردپرس برای ساخت فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات مجازی محدود به مشترکین ویژه است. برای کاربران مبتدی بسیار هیجان انگیز و دوست داشتنی‌ است و افزونه‌های کاربردی خوبی نیز دارد.

۴- Shopp

بهترین افزونه‌های وردپرس _ shopp

چهارمین افزونه‌ای جزء بهترین افزونه‌های وردپرس برای ساخت فروشگاه اینترنتی است Shopp نام دارد. نظر شما را به مزایا و معایت این افزونه جلب می‌کنم.

مزایای استفاده از Shopp

جداول جداگانه در پایگاه داده: توسعه دهندگان معتقدند که این سیستم جداول جداگانه در پایگاه داده یک مزیت عالی است که باعث بهبود کارایی این سیستم می‌شود. این موضوع باعث افزایش سرعت و بارگذاری می‌شود که برای کاربران بسیار مهم است.

انواع محصولات چندگانه: این افزونه برای فروش محصولات فیزیکی، دیجیتالی و مجازی مناسب است.

امنیت و انطباق: این افزونه به صورت کامل منطبق است. این افزونه به امنیت توجه ویژه‌ای دارد و این موضوع بسیار اهمیت دارد.

معایب استفاده از Shopp

محدودیت در پشتیبانی: متاسفانه مستندات و پشتیبانی برای این افزونه به اندازه کافی موجود نیست و این خود یک عامل منفی به حساب می‌آید.

ایجاد جداول جداگانه: با ایجاد جداول به صورت جداگانه، باید مرتب هاست خود را چک کنید تا حجم آن پر نشود و همچنین ممکن است باعث کاهش سرعت آن شود.

نتیجه گیری

متاسفانه کار با آن برای افراد تازه‌کار سخت است و با توجه به پشتیبانی محدودی که دارد این موضوع قابل چشم‌پوشی نیست.

نتیجه گیری نهایی

اگر می‌خواهید کنترل همه جانبه داشته باشید و انعطاف‌پذیری را تجربه کنید حتما از ووکامرس کمک بگیرید.
اگر فقط می‌خواهید فروشگاه اینترنتی شما محدود به فروش کالای دیجیتال شود، easy digital downloads جزء بهترین افزونه‌های وردپرس برای ساخت فروشگاه اینترنتی برای شماست.
دو گزینه دیگر افزونه‌های خوبی هستند اما نیازمند بسترسازی و جا افتادن در بین عموم است. لازم است که امکاناتی برای آن فراهم شود تا بتوانید بیشتر با آن کار کنید.

اگر شما نظرات متفاوتی دارید خوشحال می‌شویم ما را از آن‌ها مطلع سازید.

  • انتشار :08 اکتبر 18
  • دسته بندی :
  • نویسنده :پیش‌فرض سایت
پیش‌فرض سایت

درباره نویسنده : پیش‌فرض سایت

To live a creative life, we must lose our fear of being wrong

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط