تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,392 بازدید
  • بدون نظر

تاخیر در نمایش فید مطالب وردپرس چه کاربردی دارد و چرا باید از ان استفاده کنیم؟! این سوالی است که شاید با دید نعنوان این مقاله از خود بپرسید، فید وردپرس یا همان RSS سایت بخشی است که بیشتر خبرخوان‌ها از آن برای کپی برداری مطالب سایت استفاده می‌کنند.

تاخیر در نمایش فید مطالب وردپرس

تاخیر در نمایش فید

تاخیر در نمایش فید مطالب وردپرس

در این مقاله از ایکس اسکریپت قصد دارم تا به معرفی راهکاری بپردازم که با استفاده از ان قادر خواهید بود تا در به‌روز شدن فید وردپرس پس از انتشار نوشته جدید تاخیر ایجاد نمایید.

اما ثبل از اینکه به معرفی راهکار بپردازیم بیایید تا به صورت دقیق ان را مورد بررسی قرار دهیم.

تاخیر در نمایش فید مطالب وردپرس چه کاربردی خواهد داشت؟

تاخیر در نمایش فید مطالب وردپرس می‌تواند از دو منظر حائزاهمیت باشد، در مورد اول این است که در حال نوشته مقاله و نوشته خود هستید و به طبع به دلیل تایپ خود مطمئنا وجود غلط‌های املایی و نگارشی در متن شما کاملا امری عادی تلقی می‌شود. پس وقتی نوشته خود را منتشر می‌کنید فید Rss سایت شما به‌روز شده و محتوا از طریق فید برای کسانی که از طریق فید سایت را دنبال می‌کنند نمایان می‌شود.

و یا اینکه بسیاری از ما برای خبرنامه از Rss استفاده می‌کنیم که به محض انتشار نوشته یک نسخه از آن برای مشترکان خبرنامه وردپرس ارسال می‌گردد، پس دیگر وقتی برای این نخواهید داشت تا نوشته خود را از نظر محتوایی بررسی کنید.

در مورد دوم نیز سایت‌های خبرخوان هستند که این روزها به صورت قارچی در حال رشد و زیاد شدن هستند که به محض به‌روزشدن فید یک سایت سریعا مطالب را کپی می‌کنند که دیگر زمانی برای سایت منبع که در گوگل ایندکس شود باقی نخواهد ماند. سایت‌های خبرخوان به دلیل اینکه لحظه به لحظه به‌روز می‌شوند از زمان ایندکس بالاتری برخوردارند بنابراین شما که نویسنده یک مقاله باشید در موتور جستجو شانس زیادی نخواهید داشت.

آموزش ایجاد تاخیر در نمایش فید مطالب وردپرس

برای این منظور کافی است تا وارد ویرایشگر قالب خود شده و فایل فانکشن(functions.php) قالب خود را برای ویرایش باز کرده و کدهای زیر را مانند نمونه در مکان مناسبی از آن قرار دهید.

function xscript_delay_publish_on_feed($where) {
global $wpdb;
if ( is_feed() ) {
$now = gmdate('Y-m-d H:i:s');
// value for wait; + device
$wait = '۲۰'; // integer
$device = 'MINUTE'; //MINUTE, HOUR, DAY, WEEK, MONTH, YEAR
$where .= " AND TIMESTAMPDIFF($device, $wpdb->posts.post_date_gmt, '$now') > $wait ";
}
return $where;
}
add_filter('posts_where', 'xscript_delay_publish_on_feed');

حال همانطور که در کدهای فوق مشاهده می‌کنید ابتدا در خط ۷ با استفاده از تگ‌های دقیقه، ساعت، روز، هفته، ماه و یا حتی سال نوع بازه زمانی برای تاخیر در نمایش فید مطالب وردپرس را تعیین کنید و سپس با مراجعه به خط قبلی که در اینجا بر روی ۲۰ تنظیم شده است زمان مورد نظر خود را در این بازه زمانی برای تاخیر در انتشار مطالب در فید وردپرس را انتخاب کنید.

در خط ۸ نیز کاری کرده‌ایم تا صرفا پست‌تایپ‌های ذکر شده که در اینجا شامل نوشته‌های وردپرس می‌باشد در زمان انتشار آنها در فید سایت تاخیر ایجاد شود، پس از اینکه تنظیمات زمانی خود را بر اساس این نمونه شخصی سازی کردید فایل فانکشن را ذخیره کنید. حال از این پس هرگاه نوشته‌ای را منتشر کنید فید سایت پس از زمان تعیین شده به‌روز شده و مطلب مورد نظر در ان منتشر می‌گردد.

در صورتی که قصد دارید تا به طور کلیی فید را غیرفعال کنید نیز می‌توانید از مقاله غیرفعال کردن فید وردپرس استفاده کرده و به طور کامل RSS وردپرس را کنار بگذارید.

شاد باشید..

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط