تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,203 بازدید
  • بدون نظر

حل مشکل پیوندهای خراب در وردپرس

یکی از مشکلاتی که همواره ممکن است برای سایت های وردپرسی پیش بیاید و کمتر کسی است که این مورد را تجربه نکرده باشد، ایجاد لینک های شکسته و خراب در وردپرس است که ممکن است بنا به هر دلیلی، از جمله خوردن ناخودآگاه دست بر روی دکمه های کیبورد شما ایجاد گردد. حال راه حل این مشکل چیست؟! آیا باید یکی یکی تمامی لینک های سایت وردپرسی را بررسی کنیم و لینک های معیوب را بیابیم؟!

پیوندهای خراب در وردپرس

پیوندهای خراب در وردپرس

یکی از نکاتی که در سئو و بهینه سازی سایت باید به صورت مداوم بر آن نظارت داشت لینکهای داخلی و خارجی می باشد. معمولا در هنگام نوشتن مطلب به پستهای مرتبط دیگر منتشر شده در سایت لینک می دهیم تا بازدیدکنندگان را از وجود چنین مطلبی آگاه کنیم و از آنان بخواهیم مطالب دیگر سایت را نیز مطالعه کنند و یا در بخش دیدگاه در پاسخ به سوال کاربر پیوند مطلب را قرار می دهیم در چنین حالتی با گذشت زمان و زیاد شدن مطالب ممکن است با ویرایش یا حذف مطلب لینک شکسته و در نهایت خطای ۴۰۴ بوجود آید. البته در ایجاد صفحات ۴۰۴ لازم نیست که نگران شوید، چرا که از نظر موتورهای جستجو هیچ مشکلی از این بایت که کاربران با صفحه ۴۰۴ مواجه شوند وجود ندارد (از نظر سئو) ، اما این صفحات ۴۰۴ برای مخاطب شما کمی ناخوشایند است که بالاجبار می بایست آنها را برای از دست ندادن بازدیدکنندگان خود رفع نمایید.

برای رفع این مشکل نیاز به نظارت مداوم بر روی لینکهای سایت است که می توانیم از افزونه وردپرس بررسی لینک شکسته یا پیوند خراب استفاده کنیم.

افزونه وردپرس بررسی لینک های شکسته

اولین افزونه ای که قصد معرفی آن را داریم Broken Link Checker نام دارد این پلاگین از محبوب ترین افزونه های اطلاع رسانی ایجاد لینک شکسته در وردپرس می باشد که تا به امروز توانسته است بیش از ۴۰۰.۰۰۰ نصب فعال و کسب رتبه ستاره ای ۴.۱ را ازآن خود نماید. این افزونه در تمام مطالب، برگه ها و پست تایپ های موجود در سایت به دنبال لینک شکسته متنی یا تصویر می گردد و در نهایت نتیجه را به مدیر سایت اطلاع می دهد. از امکانات آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مانیتور تمام بخشهای سایت برای شناسایی لینک شکسته یا ریدایرکت شده
  • شناسایی پیوندهای از کار افتاده در بخش ادرس سایت فرد نظر دهنده
  • شناسایی تصاویر لود نشده دارای آدرس دهی مشکل دار
  • اطلاع رسانی مدیر از طریق ایمیل یا نمایش در داشبورد وردپرس
  • امکان جستجو و فیلتر کردن لینکها بر اساس anchor text
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • و …

دومین افزونه ای که مد نظر ماست Broken Link Manager نام دارد، ین افزونه نیز تا به امروز توانسته است بیش از بیش از ۴.۰۰۰ نصب فعال و کسب رتبه ستاره ای ۴.۶ را ازآن خود کند. این پلاگین نیز کاربرد و امکانات مشابهی در تشخیص و نمایش محل وجود خطای ۴۰۴ دارد و تنها تفاوت دو افزونه در رابط کاربری و گرافیک ظاهری آنها می باشد. از امکانات افزونه می توان به نمایش آمار تمام لینکهای موجود (تمام پیوندها، لینک شکسته، پیوند اصلاح شده و …) در سایت، قابلیت افزودن لینک به فهرست و … اشاره کرد.

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط