تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 618 بازدید
  • بدون نظر

اشتباهات سئو سایت یکی از چالش‌هایی است که در فرایند سئو و بهینه‌سازی سایت اتفاق می‌افتد. بسیاری از این اشتباهات سئو رایج هستند و با راه‌حل‌هایی ساده اصلاح می‌شوند. اما بعضی از این خطاها و اشتباهات سئو بسیار خطرناک و جبران ناپذیر هستند و آسیب جدی به سایت می‌زنند که اصلاح آنها بسیار زمان بر و نیازمند هزینه بالایی است.

 

البته گاهی هم این اشتباهات جبران‌ناپذیر هستند و راهی برای جبران وجود ندارد. در این مقاله قصد داریم به اشتباهات خطرناک و جبران ‌ناپذیر در سئو بپردازیم.

 

استراتژی غلط بر مبنای عدم شناخت رفتار مشتری

یکی از اشتباهات سئو وب سایت این است که بدون شناخت مخاطب اقدام به بهینه‌سازی سایت خود نمایید. تمام کسانی که یک کسب‌وکار را راه‌اندازی می‌کنند، و یا اقدام به بهینه‌سازی یک کسب‌وکار می‌کنند گمان می‌کنند مخاطبان و مشتریان خود را می‌شناسند.

 

با این خیال برای سئو سایت خود استراتژی می‌چینند و آن را اجرا می‌کنند. اما این شناخت چقدر دقیق است؟ نتایج حاصل از بهینه‌سازی در رشد کسب‌وکار، خود گویای همه چیز خواهد بود. در بسیاری از موارد پس از سئو سایت و حتی رسیدن کلیدواژه‌های موردنظر به صفحه اول افزایش فروشی اتفاق نمی‌افتد. این ناشی از همین عدم شناخت کافی مشتریان هدف است.

 

هزینه بالایی صرف رساندن کلیدواژه‌های سختی به صفحه اول شده است. استراتژی غلط که بر مبنای عدم شناخت رفتار مشتری باشد همین می‌شود. خب آیا راهی برای رفع این اشتباه وجود دارد؟

 

ابزارهای شناخت و تحلیل رفتار مخاطبان

با وجود زمان و هزینه بالایی که بر اساس عدم شناخت مخاطبان صرف می‌شود، اما می‌توانید نتایج این اشتباه را رفع کنید. شما به‌عنوان کسی که بهینه‌سازی سایت یک کسب‌وکار را انجام می‌دهید می‌توانید با استفاده از ابزارهای سئو رفتار مخاطبان و مشتریان را درگذشته و امروز تحلیل کنید. ببینید که مخاطبان برای رسیدن به خدمات و محصولات شما چه کوئری‌هایی را بیشتر سرچ می‌کنند. برای این منظور می‌توانید از سرچ کنسول استفاده کنید.

 

نداشتن استراتژی سئو یا داشتن استراتژی غلط!

یکی از پرهزینه‌ترین اشتباهات سئو سایت نداشتن یک استراتژی سئو یا بدتر از آن داشتن استراتژی سئو غلط است. اقدام به سئو سایت بدون استراتژی درست مانند حرکت با چشم‌های بسته است. نه‌تنها به انتهای مسیر نمی‌رسید بلکه آسیب هم می‌بینید.

 

هزینه و زمان بالایی از دست می‌رود و شما به صفحه اول نرسیده‌اید. یا اگر رسیده‌اید افزایش فروشی اتفاق نمی‌افتد! فرقی نمی‌کند استراتژِی سئو برای یک کسب‌وکار کوچک چیده شود و یا یک کسب‌وکار بزرگ. مهم‌ترین نکته این است که باید دقیق و بر اساس شناخت آن کسب‌وکار و البته مخاطبان و مشتریان آن کسب‌وکار تدوین شود.

 

سئوی اول را گر نهد سئوکار کج، تا گوگل می‌رود آمار کج

این جمله در مورد نداشتن یک استراتژی درست به‌راستی اغراق نیست. برای جلوگیری از این اشتباه سئو سایت که بسیار گران است، سعی کنید از ابتدا در این مورد بسیار دقت کنید.

 

شما به‌عنوان یک سئوکار با شناخت و تحلیل رفتار مخاطب و مشتریان یک کسب‌وکار، همچنین با بررسی و آنالیز رقبای خود و استفاده از ابزارهای تحلیلی سئو و درنظرگرفتن اهداف و سایت‌های کسب‌وکار موردنظر بهترین استراتژی را برای بهینه‌سازی سایت و رشد کسب‌وکار موردنظر بچینید.

 

از چشم ربات های گوگل مخفی نمانید.

یکی از اشتباهات سئو سایت این است که سایت شما از نظر ربات‌های گوگل مخفی بماند. برای اینکه یک سایت بتواند در نتایج جستجو حضور داشته باشد باید چشم خزنده‌های گوگل بتوانند آن را ببینند. تنها راهی که وجود دارد این است که یک سایت را از طریق نقشه سایت با فرمت XML به این ربات‌ها نشان دهید.

 

اگر سایتی نقشه سایت نداشته باشد به‌احتمال زیاد صفحات آن به دلیل دیده نشدن ایندکس نمی‌شود. دیگر تولید محتوا و هر بهینه‌سازی دیگری که در سایت انجام می‌شود اصلاً معنایی ندارد!.

 

دور زدن گوگل با تکنیک های سئو سیاه

محصول استراتژی غلط سئو زمانی به بار می‌نشیند که سئوکار موظف است در یک‌زمان مشخص یک سری کلیدواژه را به صفحه اول برساند. این جاست که ممکن است تلاش کند گوگل را دور بزند و از تکنیک‌های سئو کلاه‌سیاه استفاده کند.

 

اما گوگل با آپدیت‌های منظم و الگوریتم‌های پیچیده‌ای که دارد دیگر تقریباً غیرممکن است که متوجه این حرکت شما نشود. تمامی اقدامات سیاه از جانب گوگل مشمول جریمه می‌شود. جریمه‌هایی که گاهی جبران آن‌ها به قیمت راه‌اندازی مجدد آن وب‌سایت تمام می‌شود.

 

نادیده گرفتن بهینه سازی سایت برای کاربران موبایل

تمام سئو محتوا نیست! تمام سئو بک‌لینک نیست! یکی از اشتباهات سئو که شاید رایج هم باشد این است که هنوز هم هستند سئوکارانی که به کاربران موبایل توجهی ندارند و سایت را برای موبایل بهینه نمی‌کنند.

 

اگر سایتی برای موبایل ریسپانسیو نباشد در واقع تعداد زیادی از کاربران و بهتر بگوییم مقدار زیادی پول را از دست می‌دهد!.

 

نکاتی برای پیشگیری از جریمه شدن توسط گوگل

گاهی پیشگیری تنها راهی است که وجود دارد. برای اینکه میزان جریمه شدن سایت شما بالا نرود باید به‌عنوان سئوکار به این نکات توجه کنید:

  •  از سایت‌هایی که Spam Score بالایی دارند به سایت خود لینک نگیرید و تمام لینک‌های دریافتی از این سایت‌ها را Disavow کنید.
  •  سعی کنید تعداد صفحات سایت شما کم نباشد.
  •  نسبت تعداد صفحاتی که دارید با بک‌لینک‌هایی که برای سایتتان دریافت می‌کنید مناسب باشد.
  •  حتماً برای سایت خود از SSL استفاده کنید.
  •  از محتواهای کپی در سایت خود به‌هیچ‌وجه استفاده نکنید.
  •  حتماً برای سایت خود گوگل آنالیتیکس را پیاده‌سازی کنید.

بطور خلاصه …
SEO به‌عنوان یکی از روش‌های بازاریابی دیجیتال است که برای رشد و پیشرفت سایت و کسب‌وکار شما استفاده می شود. لازم به ذکر است که هزینه سئو سایت یکی دیگر از الزامات است که باید درنظر گرفته شود. شما با شناخت اشتباهات سئو که ممکن است آنها را انجام دهید تا حد زیادی می‌توانید از وقوع آنها جلوگیری کنید.

 

همکاری بهترین کار‌آفرین‌های ایرانی با آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ از سال ۱۳۹1 باهدف کمک به مشاغل و کسب‌وکار‌های سنتی و ایجاد زیربنایی محکم برای مشاغل اینترنتی و آنلاین به وجود آمد. نبض مارکتینگ در طی این 9 سال با بهترین کار‌آفرینان و صاحبان برند‌های مطرح ایرانی همکاری داشته که تمام نتایج به‌دست‌آمده حاصل زحمات افراد باتجربه و متخصص تیم بوده است.

 

از جمله دستاوردهای نبض مارکتینگ در این حرفه، داشتن بیش از 300 پروژه سئو، بیش از 15 هزار کلیدواژه در صفحه اول گوگل و سابقه فعالیت در بیش از 50 حوزه کسب‌وکاری می‌باشد.

 

همین‌طور نبض مارکتینگ، سابقه و تجربه بسیاری در راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا در حوزه‌های مختلفی از Digital Marketing را دارد که امروزه هرکدام از آن‌ها به شرکت‌های موفقی در زمینه‌های طراحی سایت، بهینه‎‌سازی و سئو سایت، طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن و نرم‌افزار تبدیل شده‌اند.

 

برای آنکه محصول یا خدمت شما در نتایج اول گوگل دیده شود، به یک مشاور حرفه ای سئو نیازمندید. مشاوران نبض مارکتینگ با ارائه بهترین تعرفه خدمات سئو، مشاوره و آنالیز سئو سایت، یک برنامه اساسی برای بهینه‌سازی وب‌سایت شما ارائه خواهند داد. به این صورت، با انجام برنامه‌های او، سایت شما پس از بهینه‌سازی و بهبود، در رتبه های بالای گوگل قرار می‌گیرد. همین امر باعث می‌شود که جذب ورودی به سایت شما افزایش یابد و سبب کسب درآمد و سود بیشتر شما شود.

 

اگر شما هم علاقه‌مندید، فرصت را از دست ندهید! برای رسیدن به اهداف و رؤیاهایتان، برنامه‌ریزی کنید و با گفتگو با افراد متخصص و مشاوران نبض مارکتینگ، رؤیای خود را به حقیقت تبدیل کنید.

 

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ | Nabzemarketing.com

Avatar

درباره نویسنده : محمد

مطالب بیشتر از همین نویسنده
برچسب ها
مطالب مرتبط