تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 2,251 بازدید
  • بدون نظر

 WordPress Popular Posts

در این آموزش وردپرس به شما روشی را برای نمایش محبوب ترین مطالب در وردپرس معرفی می کنیم. افزونه ای که معرفی می کنیم، به شما  امکان نمایش مطالب محبوب در هر بخشی از سایت را فراهم می کند! همچنین تعداد بازدید مطالب به کاربران سایت نمایش داده می شود. با استفاده از تکنیک نمایش مطالب محبوب در وب سایت می توانید نظر کاربران سایت را به مطالب مهم جذب نمایید و در این صورت می توانید بازدید سایت تان را افزایش دهید.

نمایش محبوب ترین مطالب در وردپرس با WordPress Popular Posts

محبوب ترین مطالب

افزونه WordPress Popular Posts، گزینه ی مناسبی برای نمایش مطالب محبوب در وب سایت ها است. این افزونه محبوبیت بسیاری در بین کاربران دارد و تا به امروز بیش از ۲۰۰,۰۰۰ نصب فعال داشته است. پس شما دوستان با آموزش نصب و تنظیمات نمایش محبوب ترین مطالب در وردپرس با ما همراه باشید.

شروع کار با افزونه

ابتدا افزونه را دانلود کنید و در سایت خود نصب نمایید. پس از نصب و فعال سازی افزونه می توانید به تنظیمات نمایش محبوب ترین مطالب در وردپرس دسترسی پیدا کنید. برای این منظور به پنل وردپرس بروید گزینه ی تنظیمات را انتخاب کنید. سپس زیر منوی WordPress Popular Posts را برای تنظیم نمایش مطالب محبوب انتخاب نمایید. تنظیمات این افزونه دارای بخش های مختلفی است، که در ادامه به بررسی هر یک از آنها می پردازیم.

تنظیمات نمایش مطالب محبوب

در صفحه تنظیمات افزونه، چندین تب برای تنظیم نمایش محبوب ترین مطالب در وردپرس مشاهده می کنید! در زیر به معرفی هر یک از این تب ها می پردازیم:

تب Stats

اولین بخش برای انجام تنظیمات نمایش مطالب محبوب در وردپرس، تب Stats است. این بخش برای شما مدیران وب سایت ها تهیه شده است و صرفا برای اطلاع شما است. و می توانید در این بخش ببینید کدام یک از مطالب شما در طی بازه های زمانی مختلف بازدید هایی داشته و محبوب بوده است و جزء تنظیمات این افزونه محسوب نمی شود.

در این بخش می توانید در قسمت اول در جایگاه های Post type و  Limit موارد مورد نظر و فیلتر های مورد نظر را قرار داده و با کلیک روی گزینه Apply فیلتر ها را اعمال نموده. در قسمت پایین آن همانند تصویر زیر نتایج را مشاهده کنید.

محبوب ترین مطالب

تب Tools

اصلی ترین بخش تنظیمات این افزونه تب Tools است. که دارای بخش های مختلفی است که به صورت کامل توضیح داده خواهد شد. در این بخش قسمت های زیر موجود است که می توانید بطور دلخواه تغییر دهید.

محبوب ترین مطالب

تنظیمات بخش Thumbnails

Default thumbnail: در این قسمت می توانید یک تصویر پیش فرض انتخاب کنید تادر صورت نبود تصویر شاخص برای نوشته شما در قسمت نوشته های محبوب این تصویر پیش فرض نمایش داده شود.
Pick image from: در این بخش باید مشخص کنید، تصاویری که برای نوشته های محبوب در سایت قرار می گیرد ازکدام منبع دریافت شود؟ از تصاویر شاخص همان نوشته یا اولین تصویر قرار گرفته در متن یا ….
Responsive support: در این بخش مشخص می کنید که آیا می خواهید این افزونه از حالت واکنش گرا در دستگاه های تلفن همراه و گجت های کوچک استفاده کند یا خیر که قاعدتا باید آن را فعال نمائید.

در نهایت پس از اعمال این تنظیمات روی گزینه Apply کلیک می کنید و تنظیمات اعمال می شود.

تنظیمات بخش Data

Log views from: در این بخش مشخص می کنید که لاگ بازدید از چه کسانی دریافت شود. یعنی مبنای محاسبه بازدید ها برای پست های محبوب بر چه اساسی باشد. بر اساس یوزرهای ثبت نام شده یا تمامی کاربران و …

Log limit: در صورتی که می خواهید دریافت این لاگ ها دارای محدودیت باشد این گزینه را فعال نمائید. سپس محدودیت مورد نظر خود را به روز وارد کنید. مثلا دریافت لاگ فقط ۱۸۰ روز.

Ajaxify widget: در این قسمت در صورتی که می خواهید ابزارک این افزونه حالت ایجکس داشته باشد آن را فعال کنید.

WPP Cache Expiry Policy: در این بخش شما می توانید خاصیت کش شدن را فعال نمائید تا سرعت لود وب سایت شما افزایش یابد. در صورت تمایل می توانید پس از فعال سازی کش مشخص کنید که چند ساعت یکبار این کش ها تازه سازی شوند.

Data Sampling: این قسمت در صورت فعال سازی به وب سایت شما در عملکرد بهتر کمک میکند. بازدید های کاربران برای این افزونه در دیتابیس ذخیره می شود و زمانی که این اتفاق می افتد در سایت های کوچک مشکلی نیست. اما در سایت های بزرگ و بازدید های بالا مشکلاتی عمیق در بر دارد که در صورت فعال سازی Data Sampling این مشکل حل می شود.

در نهایت با کلیک بر روی گزینه Apply تنظیمات را ذخیره سازی نمائید.

تنظیمات بخش Miscellaneous

Open links in: در این بخش مشخص می کنید وقتی کاربران روی مطالب محبوب کلیک کردند در تب جدید باز شود یا خیر!!
Use plugin’s stylesheet: در این بخش نیز مشخص می کنید که می خواهید از استایل های پیش فرض این افزونه برای زیبایی کار استفاده کنید یا خیر.

در نهایت نیز تنظیمات را ذخیره سازی نمائید.

در نهایت به بررسی تب آخر برای انجام تنظیمات نمایش محبوب ترین مطالب در وردپرس می پردازیم:

تب Parameters

این تب برای توسعه دهندگان این افزونه و البته کسانی که می خواهند در قالب وردپرس خود از کد های php استفاده کنند!! پارامتر هایی از این افزونه قرار گرفته است به همراه مثال هایی برای نمایش آن ها در سایت. برای قرار گیری در قالب می توانید از کد های آورده شده استفاده کنید که برای عنوان، نمونه هایی نیز مثال زده شده است!!

و اما بررسی ابزارک افزونه نمایش مطالب محبوب در وردپرس!!

ابزارک WPP

این افزونه برای نمایش اطلاعات برای پست های محبوب دارای ابزارکی است که در ادامه آن را توضیح خواهیم داد. برای ورود به بخش ابزارک ها وارد قسمت نمایش و سپس ابزارک ها شوید. در این قسمت یک ابزارک با نام WordPress Popular Posts داریم که ابتدا باید آن را به سایدبار و یا یکی از جایگاه های ابزارک اضافه کنید.

همانند تصویر زیر باید آن را تنظیم نمائید:

محبوب ترین مطالب

توضیحات مهم در مورد تنظیمات این ابزارک در تصویر بالا مشخص شده است. حال پس از انجام تمامی تنظیمات نوبه به مشاهده نتیجه نمایش محبوب ترین مطالب در وردپرس می رسد! که نتیجه کار به صورت زیر است

محبوب ترین مطالب

 

دانلود افزونه

صفحه افزونه

پیش‌فرض سایت

درباره نویسنده : پیش‌فرض سایت

To live a creative life, we must lose our fear of being wrong

مطالب بیشتر از همین نویسنده