خرید هاست ارزان
  • 171 بازدید
  • بدون نظر

درود بر شما. قبلاً از هرچیزی باید درباره اینکه دامنه چیست اطلاعات کسب کنید. اما انتخاب یک دامنه مناسب برای کسب‌وکار اینترنتی شما موضوع بسیار مهمیست. چراکه برند و اعتبار وبسایت شما با دامنه شما رقم خواهد خورد. اینجاست که افراد برتر حوزه بازاریابی اینترنتی می‌گویند همه‌چیز از یک دامین خوب شروع می‌شود.

قبل از طراحی سایت شاید چیزی معمولی به نظر بیاید اما انتخاب دامنه مناسب برای سایتی که می‌خواهد طراحی شود انتخاب سخت و مهمی هست. دامنه باید از اصول و قواعد استفاده کند تا سایت شمارا به یک سایت قوی و حرفه‌ای تبدیل کند. انتخاب دامنه اولین مرحله در موفق شدن سایت شما به‌حساب می‌آید!

۱۱ ترفند انتخاب دامنه مناسب

افراد زیادی در بین کاربران سایت خودمان هم هستند که در ابتدای کار نام دامین خود را به درستی انتخاب نکردند و بعد از شروع کارشان متوجه شدند که نیاز به تغییر دامنه سایت خود دارند که البته این تغییر دامین باعث افت شدید سئو و ورودی وبسایت شما خواهد شد.

بعد از راه‌اندازی سایت می‌توانید دامنه سایت را تغییر دهید اما تغییر دامنه سایت به همین راحتی‌ها هم نیست! حداقل شما نیمی از ورودی گوگل خود را از دست می‌دهید و این یعنی افت ورودی گوگل! پس باید تمام دقت خود را بکار گیرید تا مجبور به تغییر دامنه سایت نشوید. امروز قصد دارم ملاک‌های انتخاب یک دامنه مناسب را خدمت شما دوستان توضیح دهم.

در این مطلب می‌خوانید:

  • انتخاب دامنه مناسب برای کسب‌و‌کار اینترنتی شما
  • بچسبید به دات کام
  • قوانین را فراموش نکنید.
  • استفاده از کلمه کلیدی سئو در نام دامین
  • انتخاب نام دامنه کوتاه
  • زیاد سختش نکنید!
  • منحصر به فرد و قابل انعطاف باشید!
  •  از خط فاصله استفاده نکنید.
  • خودتان را محدود نکنید!۹. علامت تجاری را قبل از ثبت جستجو کنید!
  • از سرویس های پیشنهاد نام دامین استفاده کنید.
  • زیاد معطل نکنید! ثبتش کنید.

انتخاب دامنه مناسب برای کسب‌و‌کار اینترنتی شما

در مقاله امروز می‌پردازیم به معرفی ابزار و روش‌هایی برای انتخاب دامنه مناسب برای کسب‌وکار اینترنتی شما. پس با ایکس اسکریپت همراه باشید.

۱. بچسبید به دات کام

۱۱ ترفند انتخاب دامنه مناسب

امروزه برای ثبت دامنه پسوندهای بی‌شماری یافت می‌شود از.com گرفته تا.io و.net و …

شما می‌توانید از دامنه‌های مختلفی استفاده کنید اما دات کام بهتر هست. چراکه زبان زد عام و خاص هست و به‌صورت کلی نزد عموم جایگاه بهتری نسبت به سایر پسوندها دارد. اما در کل بهتر است از این پسوند زمانی استفاده کنید که آزاد باشد. اگر آزاد نیست به فکر ثبت دامین IR یا دیگر پسوندها باشید. io هم پسوندی هست که مد شده.

اگر همین‌الان به یک نفر بگویید آدرس سایت من xscript هست بدون شک در مرورگر خود عبارت xscript.com را وارد می‌کند.

راستی فراموش هم نکنید که ۶۰ درصد افراد با موبایل سایت شمارا مشاهده می‌کنند و در کیبورد موبایل‌های جدید یک دکمه.com برای تایپ سریع‌تر آدرس‌ها اضافه‌شده.

هرچند گوگل در ایران به دامنه‌های ir توجه بیشتری می‌کند. هرچند این مورد هم زیاد تأثیر مهمی در سئو ندارد اما می‌توانیم پسوند دامنه را مطابق کشور خود انتخاب کنیم. چون گوگل کاملاً متوجه می‌شود که این سایت برای ایرانی‌ها مطلب منتشر می‌کند. البته روش حل این مشکل را برای دات کام اینجا توضیح دادم.

۲. قوانین را فراموش نکنید.

هر جای اینترنت قوانینی هست که باید قبل از استفاده از خدمات هر سایت به قوانین آن‌هم نگاهی داشته باشید. پسوندهای دامین قوانین زیادی دارند و موقع ثبت باید نگاهی به قوانین هر پسوند داشته باشید تا در آینده به مشکل نخورید.

از رجیسترار دامنه هم کاملا مطمئن شوید. در صورتی که دامنه شما از دست رفت ، یعنی از دسترس شما خارج شده و تلاش چند ساله شما از دست می رود و این موضوع بسیار ناراحت کننده خواهد بود. پس از شرکت ها و ثبت کننده های مطمئن استفاده کنید.

۳. استفاده از کلمه کلیدی سئو در نام دامین

اگر سایتی در زمینه خودرو راه اندازی می کنید و اسم سایت شما ایکس خودرو خواهد بود. بهتر است دامین خود را با نام xcar یا هر چیزی که عبارت خودرو در ان وجود داشته باشد ثبت کنید. این موضوع را از نظر سئو هم بررسی کردیم.

اگر سایت طراحی دارید حتما کلمه design را در آن بکار ببرید. البته این عامل خیلی کلیدی در سئو نیست اما بهتر هست رعایت شود.

۴. انتخاب نام دامنه کوتاه

نام دامنه خود را کوتاه و مختصر وارد کنید تا بتوانید هرچه سریعتر آن را در ذهن مشتری جا کنید.

کوتاه بودن دامنه هم نشق موئری در به خاطر سپردن آن خواهد داشت. یک دامنه کوتاه دامنه بهتری هست، چون بهتر به خاطر سپرده می شود اما سعی کنید همیشه به خاطر کوتاه بودن یک دامنه اقدام به خرید آن نکنید. مثلا اگر چه دامنه gmvb.com مخفف کلمه “غلام مکانیک و برادران”هست 😀 اما مطمئن باشید هیچوقت به خاطر سپرده نمی شود.

پیشنهاد ما استفاده از نام دامین با کمتر از ۱۵ کاراکتر هست.

۵. زیاد سختش نکنید!

اسم های سخت و دشوار باعث افت ترافیک سایت شما خواهد شد. برای دامین خود از یک اسم آسان و قابل درک استفاده کنید. نمونه بسیار بارز این مورد، کسب و کار اینترنتی اسنپ و تپسی هست که با انتخاب یک اسم و دامین مناسب توانستند به خوبی در دل بازار جای پیدا کنند.

۶. منحصر به فرد و قابل انعطاف باشید!

انتخاب نام خوب که معرف یک برند باشد بسیار بهتر از انتخاب نامی هست که گویای کار شما باشد. اسم دامنه هر چند معرف کسب و کار ماست اما برند ما را در ذهن کاربر ثبت نمی کند. پس اسمی انتخاب کنید که برند شما را در ذهن افراد جای دهد.

سعی کنید دامنه شما از برندینگ شما حمایت کند. سعی کنید دامنه را طوری انتخاب کنید تا کاربر اگر بعد ها یادش به محصولات شما افتاد دوباره بتواند سری به سایت شما بزند. یعنی آدرس سایت شما را در خاطر داشته باشد. اگر کل آدرس سایت شما در خاطر کاربر نبود، حداقل نیمی از دامنه را بیاد داشته باشد تا بتواند آنرا در گوگل جستجو کند.

۷. از خط فاصله استفاده نکنید.

طبق آمار گرفته شده از کاربران اینترنت در دنیا، بیش از ۲۰ درصد افرادی که با اینترنت کار می کنند نمی توانند از – یا همان خط فاصله در کیبورد خودشان استفاده کنند. یعنی این ۲۰ درصد حتی نمی دانند چطور خط فاصله را تایپ کنند. پس عملا شما نمی توانید سایتتان را به ۲۰ درصد افراد دنیا نشان دهید.

۸. خودتان را محدود نکنید!

هر چند شک نداریم وردپرس با قدرت ادامه خواهد داد اما اگر روزی سیستم دیگری جای وردپرس را پر کرد امکان تغییر ماهیت وبسایت ما وجود نخواهد داشت مگر با تغییر برند. پس بهتر است خودتان را به سیستم یا مکان خاصی محدود نکنید.

همین چند روز پیش اسنپ اعلام کرده که تمام سرویس های خود را به یک اپلیکیشن واحد به نام اسنپ تغییر خواهد داد! حتی اسنپ هم متوجه این قضیه شده. کسی چه می‌داند؟ شاید روزی خودرو های پرنده روی کار آمدند. اسنپ با برند جامع و جدید خود، با هر تغییری مشکلی نخواهد داشت.

مثلا انتخاب نام فلا‌ن‌جا تخفیف برای سایت شما تنها شما را به همان شهر محدود خواهد کرد. پس پیشنهاد می کنیم همین ابتدای کار، سایتتان را با یک نام محدود کننده محدود نکنید!

۹. علامت تجاری را قبل از ثبت جستجو کنید!

پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه علامت تجاری و برند شما قبلا ثبت نشده باشد، آنرا در گوگل جستجو کنید و ببینید آیا سایت یا شرکتی با این نام ثبت شده یا خیر؟! برای این مورد می‌توانید از وب‌سایت قوه قضاییه در بخش جستجوی علائم تجاری نیز استفاده کنید.

۱۰. از سرویس های پیشنهاد نام دامین استفاده کنید.

سرویس های زیادی برای ساخت نام دامین وجود دارند که می‌توانید از آنها برای پیدا کرده نام دامنه مناسب استفاده کنید. یکی از بهترین سرویس‌ها NameMesh هست. NameBoy هم سرویس خوبی برای اینکار هست.

۱۱. زیاد معطل نکنید! ثبتش کنید.

هر روز هزاران دامنه در دنیا در حال ثبت شدن هست. پس پیشنهاد می‌کنیم همین حالا اقدام به ثبت دامنه خودتان کنید. یک نام خوب انتخاب کنید و همین حالا اقدام به ثبت دامنه و راه اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی خودتان کنید.

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده