تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 2,464 بازدید
  • بدون نظر

وردپرس دارای توابعی است که دستورالعمل‌هایی را اجرا می‌کند ولی در زمان بروزرسانی هسته وردپرس ممکن است برخی دستورالعمل‌هایی که در توابع وارد می‌کنیم از بین برود یا خراب شود به همین علت امکانی به نام hook وردپرس وجود دارد که با کمک آن دستورالعمل‌ها را به توابع اصلی قلاب می‌کنیم. البته استفاده از این امکان بیشتر برای توسعه‌دهندگان کارساز است. از این رو برای اینکه راحت‌تر hook را در وردپرس بیابید افزونه‌ای را در نظر گرفتیم که در پیشخوان آن‌ها را نمایش می‌دهد.

hook وردپرس

با کمک افزونه hook وردپرس در پیشخوان وردپرس برای شما هوک‌ها در وردپرس را به صورت  ()add_action و ()add_filter نمایش می‌دهد و امکان جستجوی آن‌ها را فراهم می‌کند.

آموزش نصب و راه‌اندازی افزونه Simple Show Hooks

hook وردپرس

افزونه را در وردپرس نصب و سپس فعال می‌کنیم. پس از فعال‌سازی در نوار منوی مدیریت گزینه “simply show hooks” اضافه شده که دارای دو زیر منو برای انجام عملیات hook وردپرس است. هر کدام را که کلیک کنیم فعال خواهد شد و در هر صفحه‌ای دستورات را نمایش می‌دهد.

 

Show Action Hooks

hook وردپرس

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید دو گزینه قابل رویت است. اولین گزینه “Show action hooks” است که با کلیک کردن روی آن در هر صفحه‌ای که باشید دستورات hook وردپرس را به شما نمایش می‌دهد.

hook وردپرس

در تصویر بالا نمونه‌های hook وردپرس را برای بخش نوشته‌ها مشخص کرده است. توسعه‌دهندگان با یافتن این‌ها به راحتی می‌توانند در موقعیت مورد نظر تغییرات خود را اعمال کنند. برای خروج از این وضعیت مجددا می‌توانید بر روی همان Show action hooks کلیک کنید تا غیرفعال شود.

 

Show Action & Filter Hooks

گزینه بعدی “Show Action & Filter Hooks” است که بخش فیلتر را نیز برعهده دارد. با کلیک بر روی آن می‌توانیم این امکان را فعال کرده و دستورات hook وردپرس را مشاهده کنیم.

hook وردپرس

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید علاوه بر نمایش Action بخشی در سمت چپ ایجاد شده که Filter را مشخص می‌کند. اگر روی هر کدام از این دستورات با ماوس نگه دارید توضیحات بیشتری را خواهید دید.

پیش‌فرض سایت

درباره نویسنده : پیش‌فرض سایت

To live a creative life, we must lose our fear of being wrong

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط