تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,314 بازدید
  • بدون نظر

با گذشت زمان و افزایش کاربران شبکه‌های اجتماعی تغییراتی در الگوریتم‌های موتورهای جستجو نیز اعمال شد و شبکه‌های اجتماعی توانستند تا موتورهای جستجو را تحت‌الشعاع قرار داده و در افزایش رنکینگ آنها نقش موثری داشته باشند.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو وردپرس

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

در این مقاله از ایکس اسکریپت قصد دارم تا به تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو وردپرس بپردازم که با استفاده از فاکتورهای مهم شبکه‌های اجتماعی قادر خواهید بود تا با قدرت بیشتر در عرصه رقابتی حاضر شده و سریعتر به هدف خود برسید.

شبکه‌های اجتماعی نیز مانند هر متد دیگری برای تاثیر گذاری در سئو و بهینه سازی سایت دارای فاکتورهای مختص خود هستند و باید انها را رعایت کرد که در ادامه به تعدادی از این فاکتورها خواهم پرداخت.

۱- تاثیر توییتر و تعداد توییت‌های شما

شبکه اجتماعی توییتر که به عنوان یک شبکه اجتماعی قوی برای اشتراک گذاری متن‌های کوتاه ۱۴۰ کاراکتری می‌باشد بیش از ۱۰ سال است که از تاریخ تاسیس آن می‌گذرد و پس از افزایش قدرت این شبکه اجتماعی در عرصه وب درست از سال ۲۰۱۵ طی تغییراتی که بین گوگل و توییتر اتفاق افتاد ارزش بک‌لینک‌های ثبت شده در این شبکه اجتماعی بیشتر از گذشته شد.

بنابراین هرچه تعداد توییت‌های ارسالی بین کاربران مختلف و لینک دادن آن به وبسایت شما بیشتر و بیشتر شود ارتباط نزدیکی با افزایش رنکینگ شما خواهد داشت و تغییر محسوسی در سئو سایت شما خواهد گذاشت.

اما بسیاری از کاربران به دلیل اینکه توییتر محدود به ۱۴۰ کاراکتر است جذابیت خاصی برای انها ندارد و یا به هر دلیلی از آن استفاده نمی‌کنند، چنین وبمسترانی باید بدانند که سخت در اشتباهند. اگر شما هم جزو این افراد هستید همین حالا و قبل از ادامه دادن به مطالعه این مقاله اقدام به ایجاد یک اکانت در توییتر کنید.

۲- تاثیر گوگل پلاس بر سئو سایت

گوگل پلاس نیز یک شبکه اجتماعی است که متعلق به گوگل است اما ظاهرا گوگل در این پروژه موفقیت مناسبی نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی همچون توییتر و فیسبوک را به دست نیاورد اما همچنان تاثیر مستقیمی بر سئو وبسایت دارد.

این شبکه اجتماعی نیز همانند توییتر عمل می‌کند و هرچه تعداد لینک‌هایی که در آن به اشتراک می‌گذارید بیشتر باشد و از طرفی پس از انتشار نوشته سریعا لینک آن را در اکانت و صفحه رسمی سایت خود در گوگل پلاس ثبت کنید نوشته شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن در موتور جستجو ایندکس خواهد شد.

به شخصه طی یک تجربه که برای وبسایت تفریحی و خبری داشتم استفاده از گوگل پلاس را در طی مدت زمان دو ماهه آزمایش کرده و به نتایج عالی رسیدم. به طوری که مطالبی که در گوگل پلاس و انجمن‌های ان به اشتراک می‌گذاشتم در کوتاه‌ترین زمان ممکن که گاهی از آنها زیر دو دقیقه بودند در گوگل ایندکس می‌شدند و از طرف دیگر با جستجوی عنوان نوشته نیز در صفحه اول گوگل قرار می‌گرفت.

۳- تاثیر تعداد لینک‌های اشتراک گذاری شده

هر شبکه اجتماعی قدیمی و نوپا که فکر آن را کنید در سئو وبسایت شما تاثیر گذار خواهد بود و می‌تواند در نتایج جستجوی موتور جستجو تاثیر گذار باشد. پس باید بر روی شبکه‌های اجتماعی حساب ویژه‌ای باز کنید، چرا که گوگل شاخصی با عنوان social signal را اخیرا معرفی کرد که کاملا مربوط به شبکه‌های اجتماعی می‌باشد.

هر چه تعداد لینک‌های شما در شبکه‌های اجتماعی بیشتر باشد و بین کاربران دست به دست در حال چرخیدن باشد تاثیر بیشتری خواهد داشت. به این فکر کنید که از چه عناوین و تصاویری در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید که کاربران مدام ان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

اما دقت داشته باشید که منظور از این تعداد اشتراک این نیست که به عنوان مثال وقتی کاربری لینک شما را در توییتر منتشر می‌کند دیگران آن را بازتوییت کنند، بلکه باید از عناوین مختلف با لینک‌های مجزا استفاده شده باشد تا تاثیر آن را مشاهده کنید.

پس به جای صرف هزینه اضافی برای خرید بک‌لینک از سایت‌های مختلف تمرکز خود را بر روی شبکه‌های اجتماعی بگذارید و حتی الامکان شخصی را مسئول اشتراک گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی و تمرکز بر روی ان استخدام کنید.

۴- اشتراک گذاری تصاویر در flicker و pinterest

این دو شبکه اجتماعی در زمینه اشتراک گذاری تصاویر فعالیت دارند که می‌توانید از انها برای اشتراک گذاری تصاویر وبسایت خود استفاده کنید. شاید از خود بپرسید چرا از سرویس‌هایی همچون اینستاگرام استفاده نکنیم؟!

در پاسخ به این سوال باید گفت که همانطور که می‌دانید با گذاشتن لینک در اینستاگرام لینک‌های ثبت شده لینکدار نشده و صرفا یک متن هستند اما دو شبکه اجتماعی ذکر شده بر خلاف ان بوده و می‌توانید برای هر تصویر خود یک لینک یا تگ تعیین کنید.

۵- از اکانت فعال و رسمی استفاده کنید

با تغییر الگوریتم‌های گوگل در سال ۲۰۱۶ وقتی موتور جستجو اقدام به خزش سورس صفحات شما می‌کند به دنبال لینک شبکه‌های اجتماعی می‌باشد که برای اکانت شما ایجاد شده است. پس حتما لینک صفحات رسمی خود را در سایت درج کنید.

اما تاثیر بیشتر این مورد وقتی رخ می‌دهد که اکانت شما رسمی باشد و Verify شده باشد. در حال حاضر شبکه اجتماعی توییتر نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد اکانت رسمی پروسه کوتاه مدتی را دارد. اما برای سایر شبکه‌های اجتماعی نیاز به پرداخت هزینه خواهید داشت.

۶- پروفایل شرکتی خود را در لینکدین کامل کنید

لینکدین به عنوان شبکه اجتماعی که در زمینه معرفی شرکت‌ها می‌باشد فعالیت دارد. پس با عضویت در آن پروفایل شرکتی خود را کامل کنید و در مرحله بعد از کارکنان و همکاران خود بخواهید در این شبکه اجتماعی عضو شده و با لینک کردن صفحه رسمی شما در پروفایل شخصی خود به عنوان کارکنان معرفی شوند.

پس کلیه اخبار مربوط به کسب و کار خود را به همراه لینک مطالب و.. در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید تا کاربران بیشتر و بیشتر با شما در ارتباط باشند.

7- از فن‌پیج‌ها غافل نشوید

همانطور که می‌دانید به صفحه‌ای که هواداران برای کسب و کارها و شخصیت‌های محبوب و.. ایجاد می‌کنند فن پیج می‌گویند. از آنجایی که صفحات و لینک‌های ایجاد شده در فیسبوک به خوبی توییتر، گوگل‌پلاس، لینکدین و… در موتورهای جستجو ایندکس نمي‌شوند اما پروفایل‌های شخصی و فن‌پیج‌ها که در حالت عمومی هستند در موتورهای جستجو دیده خواهند شد.

پس در اولین اقدام در صفحه فیس‌بوک خود نیز یک صفحه رسمی متعلق به خود را وارد کرده و مطالب خود را در آن به اشتراک بگذارید تا فن‌پیج‌ها و دنبال کنندگان شما با بازنشر کردن آن بتوانند تاثیری بر روی وبسایت شما بگذارند.

موفق باشید…

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده