تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,761 بازدید
  • بدون نظر

ترک بک یا Track back لینک هایی است که توسط سایر وبسایت ها و لینک ها در سایت شما ایجاد می شود و این عملیات به صورت دستی است و ارتباطی است که بین سایت ها ایجاد می شود. از طرفی پینگ بک یا pingback لینک هایی است که به صورت اتوماتیک از سمت مقالات وبسایت خودتان دریافت می کنید به عبارتی نرم افزاری است که با سایت ارتباط برقرار می کند.
حال برخی از صاحبان سایت ها تمایل به غیر فعال کردن ترک بک و پینگ بک در وردپرس دارند. چگونه می توان این کار را انجام داد؟

غیر فعال کردن ترک بک و پینگ بک

غیر فعال کردن ترک بک و پینگ بک در وردپرس

امروزه توسط اسپمرها ترک بک ها و پینگ بک ها زیاد ارسال می شوند و این برای سایت شما مفید نیست برای همین می توان آنها را غیر فعال کرد تا دیگر جای نگرانی نباشید.
وردپرس به راحتی به شما اجازه ی غیر فعال کردن ترک بک و پینگ بک در وردپرس که در واقع همان بازتاب ها نام دارند را می دهد و برای اینکار شما احتیاج به هیچ گونه افزونه ای ندارید.

گفت و گوها

شما می توانید با رفتن به بخش تنظیمات>>گفت و گوها گزینه ای با عنوان ” اجازه دادن به دیگر سایت‌ها برای فرستادن بازتاب بر نوشته‌های تازه” موجود است که باید تیک آن را بردارید. مانند تصویر زیر:

غیر فعال کردن ترک بک و پینگ بک

با انجام این عملیات فقط برای نوشته هایی که از این پس منتشر می شوند این امکان را غیر فعال می کنید و نوشته های قبلی همچنان بازتاب ها را دریافت می کنند. اما باید ببینیم چگونه می توانیم امکان غیر فعال کردن ترک بک و پینگ بک در وردپرس را برای نوشته های موجود فراهم کنیم!

نوشته های موجود در سایت

برای اینکار شما باید به مسیر نوشته ها>> همه نوشته ها مراجعه کنید و سپس تنظیمات صفحه را در آنجا باز کنید. در اینجا می توان تعداد هر پست در یک صفحه را مشاهده کرد و آن را تغییر داد.

غیر فعال کردن ترک بک و پینگ بک

شما می توانید تمامی پست های خود را به تعداد در اینجا وارد کنید تا همه در یک جا نمایش داده شوند. سپس آنها را از قسمت عنوان انتخاب کنید. سپس باید از باکس بالا روی گزینه ی ویرایش کلیک کنید:

غیر فعال کردن ترک بک و پینگ بک

حال بر روی دکمه ی اجرا کلیک کنید تا تمامی اطلاعات مورد نیاز برای ویرایش باز شود. سپس با گزینه ای مربوط به پینگ ها رو به رو خواهید شد که از اینجا می توانید آنها را غیر فعال کنید.

غیر فعال کردن ترک بک و پینگ بک

و حال شما به راحتی با بروز رسانی می توانید امکان غیر فعال کردن ترک بک و پینگ بک در وردپرس را فراهم کنید. به همین صورت این امکان برای تمامی پست های شما اعمال می شود.

موفق باشید

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده