تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,048 بازدید
  • بدون نظر
نحوه نصب Google Analytics در وردپرس

اکنون که سایت وردپرس خود را راه اندازی کرده اید، وقت آن است که شروع به کشیدن اطلاعات کنید که می تواند به شما نشان دهد که بازدید کنندگان چگونه با وب سایت شما ارتباط برقرار می کنند. در گوگل آنالیتیک بخش تجزیه و تحلیل به شما نشان میدهد که مخاطبین شما از چه موقعیت جغرافیایی و از چه مرورگری از وبسایت شما بازدید کرده است.این داده ها بسیار مفید هستند و میتواند در بسیاری از موارد به شما کمک زیادی کنند . در این پست ما قصد داریم به شما ساده ترین راه برای اضافه کردن محبوب ترین  وب سایت تجزیه و تحلیل ردیابی به وب سایت شما را نشان دهیم. در ادامه این مقاله با ایکس اسکریپت همراه شوید.

 

گوگل آنالیتیکس چیست؟

 

گوگل آنالیتیکس یک سرویس ردیابی وب رایگان است که گزارش ترافیک وب سایت، تبدیل، رفتار کاربر و غیره را گزارش می کند. این محبوب ترین سرویس ردیابی وب موجود است. گوگل آنالیتیکس میتواند به شما نشان دهد که چه مقدار ترافیک وب سایت شما دریافت می شود، و موقعیتی که آن ترافیک از آنجا می آید، و چگونگی ارتباط بازدیدکنندگان پس از رسیدن به سایت شما را نشان میدهد .

 

شما همچنین می توانید داده های گوگل آنالیتک را در فرمت های مختلف صادر کنید یا داشبورد دلخواه خود را ایجاد کنید که به راحتی اطلاعاتی را که می خواهید مشاهده کنید را فراهم می کند و به روز رسانی می کند .

 

چرا گوگل آنالیتیکس مهم است؟

 

زمانی که یک وبسایت وردپرسی را ایجاد میکنید , هدف اول شما این است که ترافیک و کاربران بیشتری را کسب کنید . گوگل آنالیتیکس به شما کمک میکند تا تصمیماتی مبتنی بر داده های وبسایت شما بگیرید .

 

شناخت کاربران سایت شما بسیار مهم است. شما باید بدانید که آیا مردم از پست های شما بازدید می کنند ؟ از کجا می آیند و از چه محتوایی در وب سایت شما  لذت می برند. بدون این اطلاعات شما هیچ راهی برای اندازه گیری ندارید، به همین دلیل گوگل آنالیتیکس، شما را به رسیدن به اهداف خود نزدیک تر می کند. قابل به ذکر است که بدانید یکی از بهترین ویژگی های Google Analytics قیمت آن است.

 

چگونگی عملکرد گوگل آنالیتیکس 

 

پیاده سازی Google Analytics شامل اضافه کردن یک تکه کد (به نام جاوااسکریپت) به سایت شما می شود تا بتواند اطلاعات مربوط به نحوه عملکرد سایت شما را جمع آوری کند. کد ردیابی (اگر به درستی اجرا شود) باید در هر صفحه ای از وب سایت شما که می خواهید اطلاعات ترافیکی را جمع آوری کنید، وجود داشته باشد. این بدان معنی است که ردیابی می تواند هر بازدید کننده وب سایت را از طریق سایت شما منتقل کند .

 

برخی از مفیدترین داده های ارائه شده توسط این پیگیری عبارتند از:

 

  • نمایش صفحات : تعداد مشاهده صفحات توسط بازدید کنندگان
  • جلسات : تعداد بازدیدکنندگان فردی که وب سایت شما وارد شدند
  • منبع ترافیک: موقعیت ورودی بازدید کنندگان سایت شما از (جستجوی گوگل، تبلیغات گوگل پرداخت، یک وب سایت دیگر، به طور مستقیم به سایت شما، یک شبکه اجتماعی رسانه ای، و غیره)
  • میزان انعکاس: اندازه گیری تعداد بازدیدکنندگان  یک صفحه در سایت شما و سپس بلافاصله پس از ترک آن ها.
  • مدت زمان حضور: اندازه گیری اینکه چه مدت زمانی بازدیدکننده در سایت سما مانده است.

 

نحوه نصب Google Analytics در وردپرس

 

مرحله اول : ایجاد یک حساب

ابتدا باید یک حساب Google Analytics ایجاد کنید. برای انجام این کار، از به صفحه Google Analytics Signup Page بروید. اگر یک حساب کاربری گوگل یا Gmail دارید، می توانید از آن برای ورود به سیستم استفاده کنید. اگر حساب Gmail ندارید، باید در گوگل یک حساب کاربری برای خودتان ایجاد کنید.

 

پس از وارد شدن به سیستم تصویری مانند تصویر پایین را مشاهده خواهید کرد .در اینجا میتوانید با حساب کاربری Gmail خود در  Google analytics ثبت نام کنید برای شروع ثبت نام بر روی گزینه sign up کلیک کنید .

 

 

نحوه نصب Google Analytics در وردپرس

 

۴. پس از پر کردن تمام اطلاعات مورد نیاز، بر روی دکمه “دریافت ردیابی” کلیک کنید. شما به یک صفحه نمایش داده می شود که به شما یک قطعه کد را ارسال می کند (به نام “قطعه”) که شما بایستی آن را کپی کنید.

 

نحوه نصب Google Analytics در وردپرس

 

مرحله ۲: نصب کد

 

روش های متعددی برای اضافه کردن کد Google Analytics به سایت وردپرس وجود دارد، یکی از ساده ترین روش ها استفاده از پلاگین MonsterInsightsمیباشد.

 

امیدوارم این مقاله براتون مفید واقع شده باشه. موفق باشید 🙂

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده
برچسب ها
مطالب مرتبط