تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 2,010 بازدید
  • بدون نظر

سلام دوستان خوبم؛

بارها دیده ایم که برای راه اندازی یک افزونه ی وردپرسی نیازمند کلید اتصالی با عنوان API Key یا API Code هستیم ولی هیچوقت در مورد فایده ی وجود آن صحبتی نکردیم! اینکه چه کاری انجام می دهد و چه فایده ای دارد و اینکه اصلا چه چیزی هست و از چه ساختاری تشکیل می شود! اما دانستن این موضوع یکی از مواردی است که به عنوان صاحب وبسایت باید بدانیم که این API چیست که ما باید در برخی از کارها از آن استفاده کنیم.
در گام اول با هم به بررسی اینکه API چیست و از کجا آمده می پردازیم و سپس به سراغ وردپرس API می رویم یعنی عملکرد آن را در وردپرس بررسی می کنیم.

کلید وردپرس API چیست؟

API چیست؟

در واقع API مخفف Application programming interface می باشد که به معنای رابط برنامه نویسی کاربردی یا رابط برنامه نویسی نرم افزاری می باشد. البته این رابط همان سطح است. یعنی در سطح برنامه نویسی موجود است. در برنامه نویسی وب یا کامپیوتری، API برای تعریف زیر روال ها، پروتکل ها و ابزارها برای ساخت نرم افزار و اپلیکیشن ها تنظیم می شود. یک API  می تواند توسعه ی یک برنامه را برای محیا کردن ساختار آن در حد ممکن ساده کند. API می تواند برای سیستم براساس وب، سیستم عامل، پایگاه داده، سخت افزار کامپیوتری و نرم افزار کامپیوتر مورد استفاده قرار گیرد.

تا اینجا تعریفی کلی از API و عملکردی که به طور عمومی و کلی اجرا می کند را مورد بررسی قرار دادیم و اما موضوع اصلی مقاله ی ما: وردپرس API چیست؟

کلید وردپرس API

وردپرس API دقیقا همان معنی API را در وردپرس دارد. یعنی رابط برنامه نویسی نرم افزاری وردپرس می باشد که می توان آن را به چند بخش با موضوعات جدا از هم تقسیم کرد. هر قسمت از توابع را پوشش داده و آن را به مجموعه ای از قابلیت ها تقسیم می کند. برای هر بخش از وردپرس نیز کارایی دارد. همچنین در مبحث امنیتی سهم یه خصوصی دارد زیرا با این کار باعث می شود تا مشکلات امنیتی برای وبسایت و افزونه پیش نیاید.
مثلا فرض کنید افزونه ای را نصب می کنیم و این افزونه از ما درخواست می کند که باید برای اینکه عملکردش فعال شود به وبسایت مرجعی متصل شود! این اتصال توسط یافتن وردپرس API در وبسایت مرجع و قرار دادن آن در سایت وردپرسی در جای مناسب، امکان پذیر می شود.

مثالی از وردپرس API در افزونه های وردپرسی

برای اتصال به خبرنامه هایی مانند میل چیمپ، میلرلایت و… که یک سیستم ارسال خبرنامه هستند حتما باید وردپرس API را از وبسایت آن ها دریافت کرده و در تنظیمات افزونه ی مربوطه قرار داد:

کلید وردپرس API چیست؟

به این ترتیب می توان سیستم های مورد نظر را به وردپرس متصل کرد.

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط