تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,305 بازدید
  • بدون نظر

همانطور که اطلاع دارید، وردپرس تصاویر آپلودی شما را فشرده می‌کند. چرا که در آموزش افزایش سرعت وردپرس اعلام کردیم که یکی از راه های افزایش سرعت سایت وردپرسی، فشرده سازی تصاویر هست. حالا وردپرس می‌خواهد به ما کمک کند تا سرعت سایتمان را افزایش دهیم. پس تصاویر را فشرده می‌کند.

جلوگیری از فشرده سازی تصاویر

اما این فشرده سازی تصاویر باعث می‌شود تا کیفیت تصاویر ما تا حد زیادی کم شده و از نظر کاربر، یک وب‌سایت با کیفیت محتوای کم داشته باشیم. در هر صورت این شما هستید که به عنوان مدیر وبسایت تصمیم میگیرید که کیفیت را فدای سرعت کنید یا سرعت را فدای کیفیت!

جلوگیری از فشرده سازی تصاویر

شما سرعت را انتخاب می‌کنید یا کیفیت؟

در این مطلب می‌خوانید:

  1. اما وردپرس بصورت خودکار فشرده می‌کند!
  2. جلوگیری از فشرده سازی تصاویر در وردپرس

اما وردپرس بصورت خودکار فشرده می‌کند!

خب اگر قصد دارید کیفیت را فدای سرعت کنید پیشنهاد می‌کنیم از افزونه‌های فشرده سازی تصاویر وردپرس استفاده کنید اما صحبت مقاله امروز ما با افرادی هست که قصد دارند سرعت را فدای کیفیت کنند و کیفیت بهتری داشته باشند.

خب همانطور که گفتیم، حتی اگر شما از افزونه های وردپرسی هم استفاده نکنید. خود وردپرس بصورت پیشفرض از فشرده سازی تصاویر بهره میگیرد که کار را کمی برای شما سخت خواهد کرد. شاید نخواهید فشرده سازی تصویر انجام شود. راه حل چیست؟

جلوگیری از فشرده سازی تصاویر در وردپرس

خب برای حل این مشکل کافیست یک تکه کد به فایل فانکشن‌های وردپرس خودتان اضافه کنید. این کدها باعث می‌شوند تا فشرده سازی تصاویر در وردپرس شما به صفر برسد.

برای اینکار باید ابتدا وارد فایل منیجر هاستتان شوید. سپس وارد wp-content و سپس پوشه themes و در نهایت پوشه قالب سایتتان شوید. در این پوشه فایلی به نام functions.php مشاهده می‌کنید. این فایل را ویرایش کرده و کد زیر را بعد از <?php قرار دهید.

add_filter('jpeg_quality', function($arg){return 100;});

همانطور که مشخص است شما باید مقدار 100 را به هر مقداری که دوست دارید از بین ۰ تا ۱۰۰ انتخاب کنید. مثلا اگر 50 را وارد کنید کیفیت تصاویر موقع اپلود بسیار کم و حجم هم بسیار کم خواهد شد.

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده