تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 2,183 بازدید
  • بدون نظر

وبسایت هایی که مشهورتر هستند و فعالیت های زیادی انجام میدهند معمولا با تعداد انبوهی دیدگاه روبرو خواهند شد. زمانیکه دیدگاه ها زیاد میشوند مسلما بعد از مدتی سرعت بارگذاری آنها کاهش می یابد. این مشکل مربوط به سیستم دیدگاه وردپرس است و به علت اینکه با دقت پیکر بندی نشده سرعت دیدگاه ها در وردپرس را با کاهش می دهد. بیاید کمی درمورد بخش های مختلفی که بر دیدگاه ها اثر گذارهستند صحبت کنیم.

راهکار های افزایش سرعت دیدگاه ها

سرعت دیدگاه ها در وردپرس

  • یک پایگاه داده که در آن کوئری های مربوط به بخش دیدگاه ها موجود است.
  • ورودی جدید برای هر دیدگاه جدید در پایگاه داده.
  • دیدگاه ها و داده های متا برای دیدگاه ها توسط کاربران دریافت و پردازش میشود.
  • منابع خارجی مانند گراواتارها، درخواست ها، دانلودها و بارگذاری ها و…
  • در بسیاری از موارد، منابع جاوا اسکریپت و جی کوئری باید دانلود شوند و برای ایجاد کامنت ها پردازش شوند.
  • در نتیجه هجوم دیدگاه ها باعث پایین آمدن سرعت بارگذاری به میزان قابل توجهی میشود و در نتیجه برروی وب سرور اثر میگذارد، اندازه ی حجم برگه ها را افزایش می دهد، بر روی تعداد درخواست های پروتکل http اثر می گذارد و نتیجه آن کاهش سرعت دیدگاه ها در وردپرس می شود.

استراتژی پایین بودن سرعت بارگذاری دیدگاه ها

چنانچه با کندی سرعت دیدگاه ها در وردپرس روبرو شدید چند روش را امتحان کنید!

غیر فعال کردن بخش دیدگاه ها: یک عملیات قاطعانه برای مقابله با این مشکل غیرفعال کردن دیدگاه ها می باشد، اما مشکلات دیگری را به همراه دارد. در واقع وبسایت خوبی که پر بازدید است با بستن بخش دیدگاه ارزش خود را از دست می دهد.

بهینه سازی دیدگاه ها و ساده سازی آنها: چنانچه از فرم پیش فرض و ساده دیدگاه ها استفاده کنید بهتر است و میتوانید به راحتی سرعت بارگذاری را افزایش دهید.

استفاده از یک سیستم مجزا برای بخش دیدگاه ها: اگر بتوانید برای دیدگاه های خود از یک سرویس دهنده ی دیگر استفاده کنید به مراتب سرعت دیدگاه ها در وردپرس را افزایش میدهید.

بررسی مشکل سرعت پایین بارگذاری سایت: چنانچه از سیستم ساده ای برای ارسال دیدگاه ها استفاده میکنید و همچنان مشکل بارگذاری کندی را مشاهده میکنید پس باید به دنبال حل این مشکل با روش های دیگری باشید و در مرحله ی اول عیب یابی کنید.

بهینه سازی بخش دیدگاه ها با ظاهری ساده

دو مورد برای افزایش سرعت صفحه ی وب وجود دارد به شرطی که از سیستم دیدگاه های ساده و پیش فرض استفاده کنید. در تعداد دیدگاه های ارسالی محدودیت قائل شوید و دیگر اینکه از امکان بارگذاری آواتار برروی هاست خود استفاده کنید. حال به بررسی هر یک از این موارد می پردازیم:

ایجاد محدودیت در نمایش تعداد دیدگاه ها

به طور پیش فرض، سیستم وردپرس تمامی دیدگاه ها را در پایان هر پست نمایش می دهد. هر چند اگر هزاران کامنت برای یک مطلب ایجاد شده باشد در انتهای نوشته بارگذاری خواهد شد. شما میتوانید این تعداد را کاهش داده و با این کار باعث افزایش سرعت دیدگاه ها در وردپرس شوید:

به بخش تنظیمات و سپس گفت و گوها بروید.
سپس بخش دیگر تنظیمات دیدگاه ها را بیابید.
سپس از قسمت “صفحه بندی دیدگاه ها با” را مشاهده کرده و عدد مورد نظر را برای آن تعریف کنید. و سپس تنظیمات را ذخیره کنید.

راهکار های افزایش سرعت دیدگاه ها

پس از انجام این عملیات تعداد دیدگاه ها کاهش یافته و دیگر تمامی آنها لود نخواهد شد.

استفاده از آواتار آپلود شده روی هاست وبسایت

همانطورکه می دانید وردپرس از Gravatar پشتیبانی میکند یعنی کاربرانی که در این وبسایت اکانت داشته باشند به راحتی میتوانند تصویر خود را بارگذاری کرده و سپس به آواتار در وردپرس بیافزایند. این یک امکان جالب برای وردپرس است اما هزینه قابل توجهی به همراه دارد. زمانیکه دیدگاه های شما در وردپرس لود میشود هر آواتار به تنهایی یک درخواست به پروتکل http ارسال میکند.
بنابراین اگر صفحه ای با ۵۰ دیدگاه بارگذاری شود ۵۰ نوع آواتار مختلف بارگذاری خواهد شد و طبیعی است که سرعت دیدگاه ها در وردپرس به میزان قابل توجهی کاهش یابد. چنانچه تصمیم دارید جلوی این اتفاق را بگیرید راهی روبروی شماست.

شما میتوانید آواتار را غیر فعال کنید و برای این کار کافیست به بخش تنظیمات و سپس گفت و گوها رفته و بخش آواتارها را مشاهده کنید. برای اینکه بتوانید امکان آپلود آواتار را در سایت خود فعال کنید میتوانید آن را از حالت پیش فرض خارج کنیدو تصویر مورد نظر را بارگذاری کنید.

استفاده از یک سیستم دیگر برای دیدگاه ها

دلایل متفاوتی برای استفاده از یک سیستم دیگر برای دیدگاه ها وجود دارد. اول، سرعت بارگذاری در سرور است. همچنین استفاده از یک سرویس دیگر به شما این امکان را می دهد که دیگر از دیدگاه ها به صورت یک قالب ساده استفاده نکنید و با یک فرم بهتری کامنت ها را نمایش دهید.

بارگذاری دیدگاه ها با سرعت پایین

زمانیکه بارگذاری دیدگاه ها کند است میتوانید با کمک افزونه نیز تا حد زیادی به این مشکل کمک کنید. به اصطلاح lazy load comments که نام افزونه ی مربوطه نیز همین مشکل است به شما کمک میکند تا با کندی سرعت دیدگاه ها تا حد زیادی مقابله کنید.

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده