تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 225 بازدید
  • بدون نظر

ارزهای دیجیتال، به صورت الکترونیکی و بدون واسطه قابل معامله و انتقال هستند. با توجه به این که این ارزها بدون واسطه در حوزه بین المللی قابل انتقال هستند و اغلب معاملات آن‌ها از طریق اینترنت انجام می‌شود، بسیاری از مردم به آنها علاقه‌مند شده‌اند.

 

برای خرید یا فروش ارزهای دیجیتال، شما می‌توانید از یک صرافی آنلاین استفاده کنید. این صرافی‌ها به شما اجازه می‌دهند تا ارزهای دیجیتال را خریداری یا فروش کنید و میزان پولی که دریافت یا پرداخت می‌کنید را در حساب خود نگه دارید.

 

بسیاری از ارزهای دیجیتال، مانند بیت کوین، بر اساس فناوری بلاکچین کار می‌کنند. بلاکچین یک پایگاه داده توزیع شده است که توسط شبکه‌های اینترنتی استفاده می‌شود و باعث می‌شود هیچ فرد یا سازمانی نتواند به تنهایی این پایگاه داده را تغییر دهد. این فناوری بسیار امن است و به طور گسترده در صنایع مختلف استفاده می‌شود.

برخی ارزهای دیجیتال، مانند تتر، به طور مستقیم با ارزهای ملی مرتبط هستند. به عنوان مثال، یک تتر با یک دلار آمریکا معادل است. این نوع ارزهای دیجیتال به خاطر پایداری قیمتشان، جذابیت بیشتری برای استفاده در تجارت بین المللی دارند.

 

در کل، معاملات ارزهای دیجیتال باعث شده‌اند که تجارت بین المللی سریع‌تر، آسان‌تر و امن‌تر شود. این ارزها به شما اجازه می‌دهند که برای خرید و فروش کالاها و خدمات در سراسر جهان، به راحتی از هر نقطه‌ای دسترسی داشته باشید.

 

بسیاری از ایرانیان فعالی در حوزه معاملات ارزهای دیجیتال از صرافی بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال برای معاملات خود استفاده می‌کردند. اما مدتی است که بایننس احراز هویت را برای کاربران خود اجباری کرده و به دلیل تحریم‌های بین‌المللی ایرانیان نمی‌توانند حساب‌های خود در این صرافی را احراز هویت کنند. به همین دلیل کاربران ایرانی به دنبال جایگزین مناسبی برای صرافی بایننس هستند.

 

یکی از صرافی‌هایی که برای فعالیت در آن‌ نیاز به احراز هویت اجباری نیست و هم‌اکنون مشتریانی از سراسر دنیا دارد، کوکوین نام دارد. در این مقاله به بررسی اعتبار و همچنین آموزش صرافی کوکوین خواهیم پرداخت.

 

معرفی صرافی کوکوین

صرافی ارز دیجیتال کوکوین از سال 2017 فعالیت خود در زمینه ارائه خدمات ارزهای دیجیتال به کاربران خود آغاز کرده است. این صرافی با برآورده کردن نیازهای مشتریان و کاربران خود موفق به جذب سرمایه مناسبی شده و حجم معاملات در بازارهای این صرافی قابل قبول است.

 

این صرافی هر آنچه که یک معامله‌گر حرفه‌ای به آن‌ها نیاز دارد را برای مشتریان خود فراهم کرده تا افراد بدون هیچ دغدغه خاصی در این پلتفرم به انجام معاملات خود بپردازند.

 

علاوه بر این موارد فعالیت در این صرافی نیازی به احراز هویت اجباری ندارد و این موضوع می‌تواند برای کاربران ایرانی مناسب باشد.

 

آیا صرافی کوکوین معتبر است؟

در حال حاضر تعداد زیادی صرافی ارز دیجیتال در حال فعالیت و ارائه خدمات به کاربران خود هستند. اما همه این پلتفرم‌ها دارای اعتبار مناسبی نیستند و ممکن است پس از مدتی سرمایه کاربران و یا اطلاعات شخصی آنان را به خطر بیندازند. به همین دلیل، قبل از ثبت نام در هر پلتفرم بایستی اعتبار و سابقه آن را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

صرافی کوکوین از لحاظ میزان فعالیت، نمر مناسبی را دریافت می‌کند و بیش از 5 سال از فعالیت این پلتفرم در بازار رمزارزها می‌گذرد. در این مدت، صرافی کوکوین هیچ مشکلی برای کاربران خود نداشته و هم‌اکنون در حال فعالیت بدون هیچ مشکل خاصی است.

 

کوکوین در حال حاضر در رتبه چهارم رده‌بندی صرافی‌های ارز دیجیتال در سایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) است و حجم معاملات روزانه آن به بیش از 600 میلیون دلار در روز می‌رسد که این میزان عدد قابل توجه و مناسبی برای یک صرافی ارز دیجیتال است.

 

موضع‌گیری کوکوین در برابر ایرانیان

همانطور که در قبل اشاره شد، ایرانیان در بسیاری از پلتفرم‌های بین‌المللی امکان فعالیت را ندارند. بنابراین کاربران ایرانی قبل از ثبت نام در هر صرافی بایستی از سیاست‌های پلتفرم مورد نظر در برابر ایرانیان اطمینان حاصل کنند.

 

طبق تجربه کاربران و همچنین اسناد موجود، صرافی کوکوین سخت‌گیری خاصی در برابر کاربران ایرانی ندارد و این موضوع یک خبر خوشحال کننده برای فعالان ایرانی حوزه رمزارزها است.

 

علاوه بر این موارد و عدم اجباری بودن احراز هویت برای ایرانیان، امکان برداشت تا یک بیت کوین در روز بدون احراز هویت برای کاربران فراهم شده است.

 

امکانات و خدمات صرافی کوکوین

در صرافی ارز دیجیتال کوکوین امکان معامله بیش از 700 نوع رمزارز مختلف وجود دارد. وجود کیف پول اختصاصی در این صرافی نیاز کاربران به کیف پول خارجی را از بین برده است و معامله‌گران مختلف می‌توانند دارایی‌های خریداری شده را در بستر صرافی نگهداری کنند.

 

در این صرافی امکان انجام انواع معاملات اسپات، فیوچرز، مارجین، استفاده از اهرم‌های مختلف و… وجود دارد و تقریبا هر چیزی که یک معامله‌گر حرفه‌ای به آن نیاز دارد در این صرافی یافت می‌شود.

علاوه بر این موارد، صرافی ارز دیجیتال کوکوین از سطوح امنیتی بسیار مناسبی برخوردار است تا خیال کاربران را بابت نگهداری و حفظ سرمایه آنان راحت کند. این سپرهای امنیتی شامل تایید دو مرحله‌ای جیمیل، استفاده از رمز دو مرحله‌ای گوگل، تایید شماره تلفن و… است.

 

کارمزد صرافی کوکوین

کارمزد دریافتی در معاملات اسپات صرافی کوکوین در هر دو حالت میکر (Maker) و تیکر (Taker) به میزان 0.1 درصد است که در مقایسه با دیگر صرافی‌ها کمتر و میزان قابل قبولی است. حداکثر کارمزد دریافتی معاملات فیوچرز در این پلتفرم به عنوان میکر (Maker) به مقدار 0.02 درصد و به عنوان تیکر (Taker) میزان 0.06 درصد است. البته شما می‌توانید با افزایش سطح کاربری خود از تخفیفاتی بهره‌مند شوید.

 

سخن پایانی

در این مطلب به نقد و بررسی صرافی ارز دیجیتال کوکوین که می‌تواند یک جایگزین مناسب برای صرافی بایننس برای کاربران ایرانی باشد پرداختیم.

 

البته کاربران عزیز باید به این نکته توجه داشته باشند که اعتبار هیچ صرافی قطعی و دائمی نبوده و نخواهد بود. زیرا نوسانات قیمتی بخش جدانشدنی از بازارهای مالی هستند و هر پلتفرمی ممکن است حین نوسانات شدید بازار دچار مشکلاتی شود و نتواند نیاز کاربران خود را به خوبی برآورده کند.

 

به همین دلیل کاربران محترم بایستی علاوه بر اعتبارسنجی پلتفرم مورد نظر، با توجه به نیازها و همچنین دانش معاملاتی خود، بهترین انتخاب‌ها را داشته باشند تا در آینده سرمایه آنان در معرض ریسک قرار نگیرد.

Avatar

درباره نویسنده : محمد

مطالب بیشتر از همین نویسنده
برچسب ها
مطالب مرتبط