تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 1,390 بازدید
  • بدون نظر

بسیاری از دوستان و کاربران همیشه از عدم ارسال ایمیل در وردپرس شکایت دارند. حق هم با آن‌هاست زیرا این موضوع برای یک سایت امری ضروری به حساب می‌آید که واقعا باید به آن پرداخته شود. مثلا من این مشکل را بیشتر درباره فرم تماس ۷ می‌شنوم که می‌گویند این فرم ایمیل را به درستی ارسال نمی‌کند پس مشکل حتما از فرم تماس ۷ است. آیا تا به حال به این فکر کردید که این مشکل می‌تواند به وردپرس مربوط شود و تقصیر افزونه نیست؟ اگر تا الان به این موضوع فکر نکردید بهتر است از این به بعد کمی به آن فکر کنید!

مشکل عدم ارسال ایمیل در وردپرس

عدم ارسال ایمیل در وردپرس

چرا با اینکه همه تنظیمات از نظر ما درست است باز هم ایمیلی از سمت وبسایت وردپرسی دریافت نمی‌کنیم؟ اگر به شما بگویم بخش اعظم این مشکل به سرور برمی‌گردد باور می‌کنید؟
زمانی که سرور شما برای استفاده از از عملگر ()mail در PHP پیکربندی نشده باشد با مشکل عدم ارسال ایمیل در وردپرس مواجه می‌شوید.

یکی دیگر از مواردی که باعث این امر می‌شود عملیاتی است که برای از بین بردن اسپم‌ها انجام داده‌اید. یعنی ابزارها یا بهتر بگویم افزونه‌هایی را برای مقابله با اسپم‌ها نصب کردید که گاهی به اشتباه جلوی ارسال ایمیل‌های اصلی را نیز می‌گیرند و ارسال با شکست مواجه می‌شود.

حال یک سوال مطرح می‌کنیم. چرا وردپرس از سرویس SMTP برای ارسال ایمیل استفاده می‌کند؟ (SMTP (Simple Mail Transfer Protocol یک استاندارد در صنعت برای ارسال ایمیل است. برخلاف عملگر PHP، این سرویس از احراز هویت مناسب برای افزایش قابلیت ارسال ایمیل استفاده می‌کند.

انواع متفاوتی از سرویس‌های (SMTP (Simple Mail Transfer Protocol در دسترس هستند اما در این مقاله به مورد سرشناس Gmail بسنده می‌کنیم.

ارسال ایمیل با استفاده از سرور Gmail SMTP

همان‌طور که توضیح دادیم سرور Gmail SMTP یکی از گزینه‌های استاندارد برای ارسال ایمیل است. شما با داشتن هر نوع اکانت معمولی جیمیل می‌توانید از این روش برای ارسال ایمیل استفاده کنید. وارد بخش عملیاتی می‌شویم…

در قدم اول نیاز است تا افزونه WP Mail SMTP را نصب کنید.
پس از انجام تنظیمات دو روش برای ارسال ایمیل وجود دارد:

  1. روش اول استفاده از  Gmail APIs است که بسیار ایمن است 
  2. روش دوم تنظیم دستی سرور اکانت جیمیل برای SMTP است. 

هر دو روش کاربرد دارد اما پیشنهاد ما روش اول است. روش اول را قبلا در مقاله‌ای به صورت کامل توضیح دادیم و اما روش دوم…

روش دوم: تنظیم جیمیل برای ارسال ایمیل با استفاده از SMTP

در این روش به افزونه امکان تنظیم دستی و اتصال دستی به سرور SMTP داده می‌شود. این نیز خود یکی از راه حل‌های مشکل عدم ارسال ایمیل در وردپرس است.
در مرحله اول نیاز به رفتن به بخش Settings &raquo WP Mail SMTP در افزونه است. اطلاعات را مطابق با تصویر زیر تکمیل کنید:

مشکل عدم ارسال ایمیل در وردپرس

به سمت پایین اسکرول کنید تا بقیه تنظیمات را مشاهده کنید:

مشکل عدم ارسال ایمیل در وردپرس

حال تنظیمات را ذخیره کنید.

جمع‌بندی

برای اینکه بتوانید ایمیل‌های خود را به خوبی ارسال کنید باید روش‌هایی را در نظر بگیرید تا با مشکل عدم ارسال ایمیل در وردپرس مواجه نشوید. این روش‌ها را ما در این مقاله برای شما معرفی کرده و شرح دادیم. امیدوارم بتوانید از آن‌ها استفاده کنید و مشکل عدم ارسال ایمیل در وردپرس را حل کنید.

Avatar

درباره نویسنده : Mahdi

اگر زمین می خوری به این معنا نیست که شکست خوردی. اگر زمین خوردی و بلند نشدی شکست خورده ای!!

مطالب بیشتر از همین نویسنده