تبلیغ جدید خرید هاست ارزان
  • 2,084 بازدید
  • بدون نظر

اشتباهاتی در وردپرس که سئو وبسایت شما را نابود میکند

همه ی ما موافقیم که بهترین سایت ها برای کاربران و موتورهای جستجو طراحی میشوند. درسته؟
این به آن معناست که نباید زیبایی وبسایت فدای بهینه سازی موتورهای جستجو شود.
با بررسی مطالب زیر و اعمال آنها در سایت خود، از تاثیر مخرب طراحی غیر استاندارد سایت بر روی بهینه سازی (SEO )جلوگیری کنید.

سئو وبسایت

اشتباه اول : نبود تگ یا برچسب H1 ( به ویژه در صفحه اصلی )

تصور کنید وارد یک وبسایت با Background زیبا، فونت عالی و مناسب، طراحی و ترکیب رنگ فوق العاده شده اید؛ این به نظر عالی و لذتبخش میرسد و از بودن در چنین فضای زیبایی لذت خواهید برد.

اما این بسیار بد است و قابلیت جستجو توسط موتور های جستجو مانند (Google) را ندارد. چرا؟ چون بسیار از طراحان و توسعه دهندگان وب مهمترین اصل های بهینه سازی (SEO) را در نظر نمیگیرند.

رایج ترین اشتباه در طراحی سایت و قالب وردپرس ، حذف و نبود تگ H1 میباشد. دلیل نبود برچسب H1، نبودن جایگاه آن در صفحه است , مشکلی اساسی که طراحی بسیاری از سایت ها مشاهده میشود.

تگ H1 اصلی ترین تگ توصیفی سایت شما برای موتورهای جستجو است که محتوای سایت شما را تعیین میکند. با داشتن برچسب H1 در سایت خود (به ویژه در صفحه اصلی ) و استفاده از کلمه های کلیدی هدف، از شانس بیشتری در رفاقت با موتور های جستجو بهره مند شوید.

 

اشتباه دوم : عکس و فایل های سنگین ( حجم بالا )

عکس و فایل های زیبا باعث خوب و زیبا بنظر رسیدن سایت شما میشوند. اما شما نباید از Size بالای این فایل ها غافل شوید. استفاده از فایل های مدیا با حجم زیاد باعث کاهش سرعت بارگذاری وبسایت شما میشود و در نتیجه از از سرعت شما برای دوستی با موتور های جستجو کاسته میشود.

بیشتر بخوانید :  افزونه ی WooCommerce Shortcodes وردپرس

گوگل (Google  ) پاداش خوبی به سایت های با سرعت بالا میدهد.

از کجا بدانید که در سایت شما از فایل های سنگین استفاده شده و چطور به رفع آن بپردازید؟

برای اسکن سریع، شما میتوانید Google pageSpeed Insights Tests  بهره مند شوید که بطور دقیق فایل های با حجم بالای سایت شما را مشخص میکند.

سئو وبسایت

این تست به ما نشان میدهد که شما با کاهش حجم تصویر میتوانید فایل های خود را بهینه کنید.

 

اشتباه سوم : (Popups)

هشدارهای اخیر گوگل (Goolge  ) بیانگر ان است که از استفاده ی منوهای Popup خوشش نمی آید. تجربه و استفاده کاربران بویژه توسط تلفن های همراه، بسیار برای گوگل مهم است. همانطور که در بسیاری از سایت ها خود شاهد ان هستید،باز شدن یک Popup یا پنجره قبل از دسترسی به محتوای سایت و بررسی ان، موجب رنجش کاربر، رنجش موتور جستجوی گوگل، و تاثیر منفی در (SEO) سایت دارد.

 

اشتباه چهارم : متن در تصاویر (Text in Image  )

با کمال تعجب، این مشکل گستردگی فراوانی در طراحی سایت ها دارد. غالب توسعه دهندگان و طراحان وبسایت، از استفاده از این تکنیک غافل بوده و بجای ایجاد یک لایه متنی بر روی عکس، آن متن را در درون تصویر قرار داده که از نظر موتور های جستجو ارزشی ندارد.
بنابراین شما با استفاده از عکس های ساده و زیبا و استفاده از لایه های متنی بر روی آن میتوانید شانس خود را در دوستی با موتور های جستجو افزایش دهید.

 

اشتباه پنجم : اسکرول بسیار (Infinite Scroll  )

یک تکنیک کاملا مضر در طراحی سایت که آسیب جدی به بهینه سازی سایت شما وارد میکند انجام ندادن درست طراحی و اسکرول خوردن بیهوده است. اسکرول خوردن بیش از حد کاربر را را دچار رنجش میکند. اگر صفحه بندی سایت شما به درستی طراحی نشده است حتما یکی از شانس های خود را برای دوستی با موتور های جستجو از دست داده اید.

با کاهش اسکرول و محتوای صفحات سایت خود و قرار دادن TOP ترین مطالب و پربازدید ترین مطالب در صفحه، هم باعث جذب بیشتر کاربر شوید، هم به موتور های جستجو امکان خزش در سایت خود را داده اید که این میتواند بسیار در نزد گوگل محبوب باشد.

 

اشتباه ششم: محتوای کم حجم (Thin Content  )

صفحات محصولات (Product  ) و خدمات (Services  )، از مهمترین صفحات در وبسایت های امروزی میباشند. با داشتن این صفحات مهم در سایت خود و محتوای مهم انها شما میتوانید هر چه بیشتر نزد موتور های جستجو محبوب واقع شوید. داشتن ایده های مبنی بر داشتن یک (Page  ) برای معرفی خدمات و محصولات سایت و کسب و کار شما، از خطرناک ترین ایده های امروزی است که منجر به ضربه خوردن اساسی  سئو وبسایت شما میشود.

یک اشتباه دیگر قرار دادن عنوان در صفحات محصولات و خدمات میباشد که نیازی بوجود ان نبوده و از از انجام ان در سایت خود اجتناب کنید.

اما در پایان :

با دانستن مطالب این مقاله و تاثیر شگرف آنها در بهینه سازی سئو وبسایت خود، ترجیح میدهید که وبسایتی زیبا و دلنشینی را طراحی کنید که هیچ کاربری نمیتواند ان را در موتور های جستجو پیدا کند؟؟؟؟؟
موفق باشید

  • انتشار :23 اکتبر 18
  • دسته بندی :
  • نویسنده :پیش‌فرض سایت
پیش‌فرض سایت

درباره نویسنده : پیش‌فرض سایت

To live a creative life, we must lose our fear of being wrong

مطالب بیشتر از همین نویسنده
مطالب مرتبط